Roligt, billigt och enkelt.

Streetblade skrev:
2665416 Hej!
Jag har läst igenom denna tråd med alla dess för och emot.
men det jag egentligen undrar är vad 1,11,617 som NYTEKNIK
skriver är för varvtid. Vilken bana och vilken hoj???:confused:
En inte allt för djärv gissning är väl Gelleråsen... skulle tippa på en 250 racer

samuel w skrev:
2665421 En inte allt för djärv gissning är väl Gelleråsen... skulle tippa på en 250 racer
Och gamla bansträckningen.

Nyteknik skrev:
2665436 12:e kvaltid av 33 startande. Snett bakom Oscar. Före Brazze, Axxexs och Eva Hällström.

:yoparty :kulspruta

12e tid på 1.11,6? Då hade folk inte så bråttom... :va

Nyteknik skrev:
2665436 12:e kvaltid av 33 startande. Snett bakom Oscar....

Bara så att ni inte tror att jag är allt för kass så highsidade jag ganska ordentligt på första kvalet och på andra kvalet dagen efter så var jag lika stel som GSXR1100RRRR… :arsele

Nyteknik skrev:
2665436 Före Brazze..

Brazze? Samma Brazze som fick spö av en mekaniker??

Last edited:
Don Quixote skrev:
2665477 12e tid på 1.11,6? Då hade folk inte så bråttom... :va
http://www.karlskogamotorstadion.co...skogabikeweek/saturday/kval_tot_250racer.html

Så bråttom hade folk på kvalet.

Nyteknik skrev:
2665436 12:e kvaltid av 33 startande. Snett bakom Oscar. Före Brazze, Axxexs och Eva Hällström.

Hur gick det i racet då? :)
Du fick ju till och med stryk av undertecknad. :hihi

Nyteknik skrev:

Last edited:
Lite OT, men ändå... Jäklar vilket snack det är på dig, du behöver ju tvålas dit ordentligt! typ som på falkenberg -04 när jag startade 19:e och du från 3:e.. Du var efter mig i mål, LÅÅÅNGT efter! :D
Oj förlåt, den räcknades inte, eller hur vare, hahahaha!!! :arsele

Nyteknik: Du som alltid förespråket 2-takt (enligt min uppfattning) och allt va det kan innebära, chassie, bromsar, teknik mm. Du har väl inget att fundera på, 250 sp måste ju passa som handen i handsken. Billigt roligt, knappt nå mek. Blir det mek så kan du ju redan meka 2-takt..

oscar skrev:
2665480 Bara så att ni inte tror att jag är allt för kass så highsidade jag ganska ordentligt på första kvalet och på andra kvalet dagen efter så var jag lika stel som GSXR1100RRRR… :arsele

Brazze? Samma Brazze som fick spö av en mekaniker??

Mrlind skrev:
2665511 Lite OT, men ändå... Jäklar vilket snack det är på dig, du behöver ju tvålas dit ordentligt! typ som på falkenberg -04 när jag startade 19:e och du från 3:e.. Du var efter mig i mål, LÅÅÅNGT efter! :D
Oj förlåt, den räcknades inte, eller hur vare, hahahaha!!! :arsele

Var f-n fick du luft ifrån???:mad:

Mrlind skrev:
2665511 Blir det mek så kan du ju redan meka 2-takt..

:rofl :rofl

Last edited:
Don Quixote skrev:
2665477 12e tid på 1.11,6? Då hade folk inte så bråttom... :va
Var inte det en riktigt bra tid för en debutant (som väl NyTeknik var då)? Vad körde du själv för tider på Gelleråsen din första säsong?

Gustav O skrev:
Ja, berätta! Hur gick det för er?

Last edited:
Bingo skrev:
2665552 Var inte det en riktigt bra tid för en debutant (som väl NyTeknik var då)? Vad körde du själv för tider på Gelleråsen din första säsong?
Det var iofs Nytekniks andra säsong, femte tävling om jag räknat rätt. Bäste B-förare i startfältet, om inte Pärtelpoeg fortfarande var B-förare.
Jag tror DonQ menar på att den tiden räckte till 12:e tid men det ska ses i ljuset av att minst tre snabbare förare saknades.

Bingo skrev:
2665552 Ja, berätta! Hur gick det för er?
Oscar och Nyteknik kraschade ut sig och jag kom 17:e med bättre varvtid än Nyteknik. Regnrace.

Bingo skrev:
2665552 Var inte det en riktigt bra tid för en debutant (som väl NyTeknik var då)? Vad körde du själv för tider på Gelleråsen din första säsong?

1.10,4... Men javisst, om NyTeknik var debutant så var det absolut en riktigt bra tid! :tummenupp Och även ändå, 11or är inte söligt. Det jag reagerade på var att det räckte till 12e plats. Kollade resultaten och topp-10 åkte riktigt fort sen var det ett tvåsekunders-hopp från 9e till 12e plats typ.

EDIT: O angående min tid så körde jag nå jävulskt mycket första året. Hann med tre normala säsonger på en sommar typ ;)

Don Quixote skrev:
2665577 1.10,4... Men javisst, om NyTeknik var debutant så var det absolut en riktigt bra tid! :tummenupp Och även ändå, 11or är inte söligt. Det jag reagerade på var att det räckte till 12e plats. Kollade resultaten och topp-10 åkte riktigt fort sen var det ett tvåsekunders-hopp från 9e till 12e plats typ.

EDIT: O angående min tid så körde jag nå jävulskt mycket första året. Hann med tre normala säsonger på en sommar typ ;)
Hans tid hade ju varit femte i Rookie600, tolfte i STD 600 och sjunde i Rookie1000 det året så helt usel är den ju verkligen inte.

Don Quixote skrev:
2665577 1.10,4...
Det låter ju riktigt j-a bra :näsblod

Vad ungefär skulle det motsvara med dagens sträckning? För visst är det så att banan är snabbare idag?

Mrlind skrev:
2665511Nyteknik: Du som alltid förespråket 2-takt (enligt min uppfattning) och allt va det kan innebära, chassie, bromsar, teknik mm. Du har väl inget att fundera på, 250 SP måste ju passa som handen i handsken. Billigt roligt, knappt nå mek. Blir det mek så kan du ju redan meka 2-takt..
Visst stämmer det att jag är en virtuos på tvåtaktsmeckande men Aprilia RS 250 känns inte spännande. Och jag vill verkligen skruva så lite som möjligt. Lutar åt SV650.

Gustav O skrev:
2665574...jag kom 17:e med bättre varvtid än Nyteknik. Regnrace.
Jag förvånade mig själv genom att stå bredvid min kraschade hoj och le under resten av racet. Du körde för j-igt bra!

:Bugar

Verkar stämma att de som suger på torrt kör bra i regn.

:hihi

Last edited:
Nyteknik skrev:
2665592 Jag förvånade mig själv genom att stå bredvid min kraschade hoj och le under resten av racet. Du körde för j-igt bra!

:Bugar

Verkar stämma att de som är snabba i regn suger på torrt.

:hihi
Nåja, jag var på tok för snäll i början. Regn är min melodi. :)

Bingo skrev:
2665590 Det låter ju riktigt j-a bra :näsblod

Vad ungefär skulle det motsvara med dagens sträckning? För visst är det så att banan är snabbare idag?
Vissa är snabbare, tex Micke Nilsson körde snabbare, men vissa andra kör samma tider :mad:

Gustav O skrev:
2665670 Det verkar ju så på tiderna...
Oscar var 0,3 sek snabbare i år jämfört med förra årets torra kval.
Autio var 0,9 sek snabbare i år.

Corneliusson var 0,3 sek långsammare i år jämfört med förra året.
Dobrich 1 sek långsammare i år.

:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey