Nyteknik skrev:2666980Precis. Det ska kännas rätt också! R6 är förstås en kompetent banhoj men känns som Volvo 740.
Hur tror du då att en SV eller ER känns?!
...eller du kanske inte syftade på kör-känslan...
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:2666980Precis. Det ska kännas rätt också! R6 är förstås en kompetent banhoj men känns som Volvo 740.
Jag har sett många exempel på förare som ägnar mycket tid hemma åt att mecka och som också gör det i depån istället för att köra. Själv ägnar jag mig så lite som möjligt åt underhåll/justering och har haft mycket få driftstörningar.bean305 skrev:2666994Jag tror inte på konceptet: allt skall gå snabbt, smidigt, vara billigt, aldrig strula (även utan service). Tror inte det funkar, skall hojen vara driftsäker krävs förberedande service (kräver tid) och vill man vara säker på att få en rolig kvällskörning krävs att den ges tid (och pengar).
oscar skrev:2667005Hur tror du då att en SV eller ER känns?!
...eller du kanske inte syftade på kör-känslan...
Så kan det vara. Men den är en populär hoj för racing i andra länder!oFFkeFF skrev:2667036Där håller jag med, cykel som känns långsammare än en sv650 får man leta efter.
Men det gör den knappast roligare att köra.Nyteknik skrev:2667045Så kan det vara. Men den är en populär hoj för racing i andra länder!
Nyteknik skrev:2667045Så kan det vara. Men den är en populär hoj för racing i andra länder!
Det var en syn för gudarna att se allt junk som Jorpes & Mozzberckgh hade knölat in i Transiten, dom kom direkt från Påskträningen i Brno hem till mig för omlastning, helt sjukt mycket prylar att släpa på.Teddy skrev:2665973Det är när det blir enkelt som träningarna blir roliga iställer för en enda tung och långsam lastprocedur. Ni har väl sett den fenomenala lastfilmen av GXR1100R?
Men varför bryr du dig om vad som är populärt i andra länder? Folk tävlar med allt, på skilda bevekelsegrunder. Du ratar R6 för att den är för vanlig här och sneglar på hojar som är polpulära annorstädes. Det finns smartare sätt att uttrycka sin individualitet på.Nyteknik skrev:2667045Så kan det vara. Men den är en populär hoj för racing i andra länder!
De trimmar dem som tusan för att de ska gå hyfsat. Det får du inte i Sverige, om du inte enbart ska träna med den, och det är knappast billigt eller servicevänligt.Nyteknik skrev:2667045Så kan det vara. Men den är en populär hoj för racing i andra länder!
Nyteknik skrev:2666477Om jag går i backen på en tisdagsträning på Sviestad har jag kört klart. Man har knappast tid eller entusiasm att fixa en vurpad hoj och köra ut igen. I alla fall inte jag.
Jag har kört racer två säsonger och vet hur det är med alla prylar - och jag vill inte ha det så igen.
Som Teddy så träffande skriver:
Utrymme borde du ju kunna fixa tycker jag? Det är ju inte så att garage är utrotningshotade direkt, de finns men man får jaga upp dem ur håligheterna med blåslampa...Nyteknik skrev:2668169Vi är nog överens i det mesta.
Jag hade mer än gärna haft en R6 med extra-extra-allt men saknar tyvärr tid och utrymme. Därför får jag snegla på det mer praktiska men möjligen mindre roliga. That´s life.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |