Roliga ordvurpor

Jag skulle hjälpa mina grannar (äldre par) att med hjälp av internet hitta en kamin till vettigt pris. Det finns en sida som heter www.kaminkungen.nånting som kan vara väldigt svårt att säga rätt när man väl har kommit på att det låter väldigt mycket som www.kaninpungen.nånting

Detta har hemsökt mig då jag ofta får frågor om kaminer iomed att jag jobbar med värme. :rolleyes:

Hehe. Mitt ex gjorde en liten ordvurpa en gång.
Vi var på besök hos några kompisar och värdinnan i huset hade vääldigt stora främre attribut.

I köket hade de en väldigt fin brödrost. Hehe. Man kan ju se vart det lutar.

När han står i köket så ropar han ut till alla
Vilken fin bröstrost ni har.

:D

Last edited:
Hehe. Mitt ex gjorde en liten ordvurpa en gång.
Vi var på besök hos några kompisar och värdinnan i huset hade vääldigt stora främre attribut.

I köket hade de en väldigt fin brödrost. Hehe. Man kan ju se vart det lutar.

När han står i köket så ropar han ut till alla
Vilken fin börstrost ni har.

:D

Kan jag få rosta min fralla i din bröstrost? :D :tuttar

I sundsvallstrakten säger man "svänga" och "komma", det gör man ju i övriga landet också, men där används det fel...

"När jag var ute och körde komma det en älg så då svänga jag undan..."

Det heter "kom" och "svängde"

I sundsvallstrakten säger man "svänga" och "komma", det gör man ju i övriga landet också, men där används det fel...

Som västernorrläning i botten ser jag inget som helst fel med den där meningen :)

Fast det är väl mer "Nä ja va ute och körde komma de en älg, så ja svänga undan" ;)

Då vet vi var utrycket "som att ligga med en hink med kallt vatten" kommer ifrån. Grabbarna har berättat om sånnt med ONS som en annan kompis hadde.
Trodde det var en storstadsskröna :gnissla

Nja, jag hade en tjej i min ungdom som hade väldigt låg kroppstemperatur jämt, hon upplevdes "sval" att ta på jämt.

Jag har problemet att när jag sover så stänger jag av alla icke livsuppehållande system, inklusive blodcirkulation (utom till dom inre organen)

Det finns dom som har ifrågasatt om jag har dött i sömnen, med tanke på min ålder en inte helt oberättigad oro, i synnerhet om sovandet har föregåtts av fysisk aktivitet.... :D

Då vet vi var utrycket "som att ligga med en hink med kallt vatten" kommer ifrån. Grabbarna har berättat om sånnt med ONS som en annan kompis hadde.
Trodde det var en storstadsskröna :gnissla

*asg*
Kan lova dig att när det är sådana aktiviteter på G så är min kroppstemperatur minsann inte enbart 36. Haha

Nja, jag hade en tjej i min ungdom som hade väldigt låg kroppstemperatur jämt, hon upplevdes "sval" att ta på jämt.

Jag har problemet att när jag sover så stänger jag av alla icke livsuppehållande system, inklusive blodcirkulation (utom till dom inre organen)

Det finns dom som har ifrågasatt om jag har dött i sömnen, med tanke på min ålder en inte helt oberättigad oro, i synnerhet om sovandet har föregåtts av fysisk aktivitet.... :D

Min styvfar sa till mig att jag höll på dö när jag en natt hostade som en häst och hade ont i halsen osv och när jag hade tagit temperaturen så visade den 36,1. Haha. Han sa att det var fan inte helt normalt.
Var kul att få veta att nått jag trodde var helt normalt inte riktigt var det. Då var jag 14. *asg*

Last edited:

En äldre man med bilverkstad i trakterna ha effektiviserat det skrivna språket.
Bland annat stavar han "komma" ","

Blev småkänd när han skrev en lapp att sätta på dörren till verkstaden:

"Snubblat på 3skon. förväntas , från 7kuset imån."

Vet inte om det är sant, men har sett kvitton från honom med underliga formuleringar.

Har förresten fått påpekat att jag använder ord som ingen verkar använda längre.
Är övertygad om att det heter momentomvandlare.
INTE "converter".
Visst fan har jag rätt, eller?
Medbringare verkar även det ha ramlat ur språket.
Dessutom heter det ärtor, inte ärter.

Nyheter
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...