Roliga ordvurpor

Shhena tjexet schtår här och smular?
Ska du följa med hem och kolla in arrschitekturen i mitt sovrum?
Har det NÅGONSIN funkat?

Man är ursäktad den dåliga gramatiken när man är så full så man behöver stöd för att ligga ner...

Slaff i läffen flamåt nassen! :D

För en jävla massa år sen när jag, en kompis och min lillebror var på stranden och hoppade runt på stenarna så halkade min bror på en blöt sten och sa "Oj, denna halen var sten". Det får han fortfarande höra ibland, höhö.

Den där missen som Bushidos mamma gjort, har jag också gjort, 2 ggr t.o.m.
Jag satt och pratade med mitt ex's mamma (fast då var han ju inte ett ex) och så skulle jag berätta om något jag inte kunde hitta, men kunde inte bestämma mig för om jag skulle säga "hitta" eller "finna", så blev det ju f*tta. 3 minuter senare sa jag det igen.

En kompis vill alltid att jag ska ha med en påse bullar (nu fick jag tänka till) när jag åker till honom, och eftersom jag vet att han tänker fråga så säger jag alltid innan att jag ska ta med de, fast jag säger ALLTID "en bulle påsar". Det låter liksom inte fel...!

Och just det ja!

Hemma hos Gustav1 råkade jag säga att jag hittade saltgurkor på havsbotten i Thailand.. Menade givetvis sjögurkor..
Och "rövspel" i stället för "rävspel" men det var nog egentligen fråga om dålig hörsel!

Last edited:
Nänä, vänta nu. Det där är dialektalt, inte grammatiskt korrekt. 'K' framför mjuk vokal skall alltid uttalas som 'sch' - utom i slutet av ord och utom i ordet 'Kex' som är undantaget som bekräftar regeln. :tungan

F.ö. avskyr jag folk som ska säga grammatiskt med kort 'a' efter 'mm'. Vokalens längd bestäms av konsonanten/-erna efter vokalen, inte före och är det bara en konsonant efter så ska vokalen vara lång.

Måste säga att jag är imponerad av att nån orkade lära sig all den där skiten. personligen hade jag annat för mig :öl

Heter det kex eller "shex" :tungan

Haha. Min farsa kläckte en otroligt skojig kommentar en gång på just den.
Vi var utomlands och jag pratade med en tjej som kom från en del av Sverige där dom säger shex. Jag hävdade att det hette Kex. Av en händelse råkade han höra det och ställde raskt frågan. "Säger du shuken också då eller heter det ......":yoparty
Hon rodnade lite.:)

Annars kan det ju uppstå väldigt komiska situationer med folk som blandar ihop liniment och lavemang :hihi

Jobbar som Föreläsare och Keyaccount inom hälsoutveckling på företag, innan så arbetade jag även med personliga coachingsamtal där man motiverar varje individ att nå sina satta mål inom just hälsa, det ingår även 2 st tester, Konditionstest på cykel samt mätning av fettprocenten med ett amerikanskt instrument som heter Futrex.

Sitter med en tjej som var lite flörtig och har uppföljning efter 3 månader och går igenom hennes förändringar inom kost och aktivitet, sen när vi ska mäta fett% så säger jag så klart:
"Ja, då ska vi se hur det gått med FITTPROCENTEN...:3freak
(Nej, vare sig hon eller jag är skånsk...)

Det blev alldeles tyst, och hon säger till slut:
"- Lite Freudian slip där va'?" Jag , jättevarm, lyckades bara säga att det hade hon nog rätt i, ville sjunka genom jorden....

Last edited:
Nyheter
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...