Roliga ordvurpor

Jag brukar säga "JAG SKA FILLA DIG I KNUTTAN, OSLA HURA!!!" och såna grejer. Hur crazy är inte det?

Satt på en projektgruppsredovisning när jag pluggade. gruppen som presenterade hade utrett nått om helikoptrar.
Varpå jag lyckas häva ur mig till en av tjejerna på scen. Tessan hovra vidare nu!
Vissa i publiken samt lärare verkade höra nått annat.

Last edited:
När min minsta grabb var liten sa han till en liten tjej som var bråkig på en lekplats: Om du inte slutar får du "fisk på vumpan".

Min sambo sprutar ur sig sådana där .... men mitt minne är :huvet

Törs inte fråga henne hon blir så jeddra syyr! :D

Ha kom på en hon sa Bojta istället för boyta.

Men det finns mycke roligare...

Det var nån med Bengt åke varg det var nått i stil med Bert olle björn eller nått :D

Last edited:
Jag är fan expert på ordvurpor, en del lite för katastrofala för att dela med sig. :rodnar Nog mest för att jag är tankspridd a la oförskämt. Klassiker som: äh, nu hämmar vi gået, stege hämta en kalle (istället för kalle hämta en stege), bolla skjutet, vad som hellst kan bli bröst/tuttar, de flesta verb kan råka bli skita, brukar blir allt som oftast barkar eller ibland brakar, sen var jag duktig nog att få "klättra" till "klittra" också, i slutändan av en jobbig skoldag, gissa om någon fick roligt...

Inte direkt.
Men:
Får tänka mig för när jag talar med inhyrd personal eller kunder på besök.
Finns en del ganska lokala uttryck på min arbetsplats.
Inta alla utomstående som känner till betydelsen av:
Underkjolsflott, Törnkvistamejsel, knosa, Karl-oskar, konfirmandpassning, koncentrationslägret, svarta pisten.
När dessutom ingen i verkstadpersonalen kallas vid sitt rätta namn, så blir det ibland lite förvirrat.

I motsats till tidigare inlägg, så har vi ett uttryck:
"Moped".
Omskrivning för kvinnligt könsorgan.
Får köras vid 15.

var ska man börja...:näsblod

morsan har lyckat:näsblod prata ihop finna och hitta till ****** flickvännen hävde ur sig: "det hette nåt i stil med lasange" när hon skulle tala om för sina päron att vi skulle till en skidort i italien som heter alleghe (:D ), själv kallade jag ambulans för alloballt när jag var mindre, när flickvännen var mindre och försökte förklara för sin kära fader att hon ville höra hatten katten som godnattsaga och fadern inte forstod detta brast hon ut: "höö ente?? atten atten??", polaren blev tillsagd att han var dum i huvet och kass i kolan varpå han undrade: "vadå dum i huet coca cola??", flickvännens farsa har myntat uttrycket pusshållplats... det finns mycket sånt runtikring mig:D

Jag brukar ofrivilligt släppa ifrån mej ordvurpor när jag pratar.
Exempel:
En stadsdel i Umeå vid namn Tunnelbacken blev istället Tubbelnacken.
Körkortet blir kortköret, eller julkortet, o.s.v.

"Du skitar ju som kör, fick du posten på julkortet eller?"

Ibland känner man sej jääävligt dum, och det är nog inte så långt från sanningen. :confused:

En kompis sa till mig en varm sommar, efter att han tankat upp hojen, när han grenslade hojen, så sa han att han svalde hela kuken:D
Jag tror att han menade något annat:tungan

Det bästa är ni som berättar om era egna ordvitsar. Det är verkligen dom bästa!!! Jag menar, att medvetet säga fel, kan det bli roligare?!?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nyheter
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...