Rolig intervju med Biaggi och Chili.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Många har säkert sett den men här är en översatt version av fjolårets snackis i Italiensk TV efter Portimao. Underbart hur obekväm Chili verkar - antagligen för att Biaggi har helt rätt.
Bildtext aktiveras nere till höger, för er som inte vet det.
[YOUTUBE-ID]CIg5654Wy-c[/YOUTUBE-ID]

hade man sett en helikopterbild på det som hände så hade man sett linjer på ett annat sätt.
Men verkar ganska uppenbart vem som byter linje. Biaggi har skaffat en ny vän kanske ; )
Btw, snyggt ställ biaggi har i år.

Det är ju inte mycket snack om att Fabrizio, liksom på BRno i år, är lite optimistisk och chansar på en omkörning som han inte fixar.

Tycker Biaggis spelade förvåning över att Chili står där är stor humor. :)

Fick du fram textningen?
Tryck på pilen längst ned till höger. Klicka sedan på CC.

Riktigt rolig! Hade inte TV varit där hade nog Biaggi åkt på en snyting så tyken som han var mot Chili ofta, mycket och länge.

Riktigt rolig! Hade inte TV varit där hade nog Biaggi åkt på en snyting så tyken som han var mot Chili ofta, mycket och länge.
Bakgrunden är att Chili satt i Italiensk TV och sa att det inte var Fabrizios fel och han är Fabrizios manager... Biaggi fick höra det och då blev det så här. Jag tycker det är ganska solklart vem som gör fel i själva incidenten och tycker Chili är larvig som inte kan erkänna det.

Biaggi förnekar sig inte. Klart han skulle varit kvar i MotoGP...:yoparty
Som man bäddar får man ligga. Hade han knipit käft och tagit det i sina memoarer istället kanske han fortfarande hade varit med i MotoGP. Tycker mest han påminner om en rättshaverist utan 100% självinsikt.

(Hoppas det är okej att diskutera Biaggi i en tråd om Biaggi....)

Som man bäddar får man ligga...en rättshaverist utan 100% självinsikt.

Riktigt kul att både se och höra WSBK-eliten tala ur hjärtat (även om detta var förra året) istället för som oftast, filtrerat genom politiskt-korrekt-filter och totalt ointressant att lyssna på.

Svårt att sia om vad Spies kan bidra med vad gäller spontanitet och oräddhet att göra sin mening hörd. Gissar att han tyvärr är sönder-medie-tränad, men vi får se.

Last edited by a moderator:
Som man bäddar får man ligga. Hade han knipit käft och tagit det i sina memoarer istället kanske han fortfarande hade varit med i MotoGP. Tycker mest han påminner om en rättshaverist utan 100% självinsikt.

(Hoppas det är okej att diskutera Biaggi i en tråd om Biaggi....)

Klart han inte har 100 procent självinsikt. Har du? Jag har det inte även om jag i min outsägliga dryghet tycker att den är ganska välutvecklad. De flesta toppidrottsmän har nog högre tankar om sig själva än vad som är berättigat. Utan gott självförtroende kommer man ju ingenstans. Biaggis förefaller ju över måttan bra.

Jag älskar att hata Biaggi. Och det är mycket roligare att göra det i MotoGP än i WSBK. Sen har du givetvis rätt. Hans möjligheter att bli kvar i MotoGP hade ju inte försämrats om han hållit käften om vissa saker.

Sen har du givetvis rätt. Hans möjligheter att bli kvar i MotoGP hade ju inte försämrats om han hållit käften om vissa saker.
Och det är ju precis det som gör Biaggi en smula pinsam. Han verkar inte riktigt ha fatta vilken nivå han tävlat på och vad eller vilka som tar besluten. Tycker man att fabrikshondan är skit så tar man det internt vilket är uppenbart för de flesta, men tydligen inte för Max.

Tror inte det handlar så mycket om att Rossi, Spies mfl är så mediatrände som vissa vill göra gällande. Det handlar nog mer om sunt förnuft och förmågan att tänka lite längre än näsan räcker.

Det är väl inte pinsamt att vara frispråkig? Doohan talade öppet om när hojen, teamet eller något annat var skit. Var han också pinsam? Jag tycker det är skönt med förare som är öppna och vågar säga saker som inte är 100% taktiska.

Biaggi berör helt enkelt.

Svårt att sia om vad Spies kan bidra med

Resultaten :tummenupp

Det är väl inte pinsamt att vara frispråkig? Doohan talade öppet om när hojen, teamet eller något annat var skit. Var han också pinsam? Jag tycker det är skönt med förare som är öppna och vågar säga saker som inte är 100% taktiska.

Skillnaden e ju bl.a resultaten som visade att Doohan visste exakt vad han snackade om . Max visade igenom att "ta över" teamet med sina teorier hos HRC Honda hur fel han var ute vilket resultaten negativt till slut oxå visade ..

Last edited:
Påstår man att Biaggi inte nådde resultat med Honda så är man ju ute och cyklar...

Påstår man att Biaggi inte nådde resultat med Honda så är man ju ute och cyklar...

på slutet då han körde "sitt race" i depå så tappade han ju rejält i sammandraget.Om jag inte minns helt fel så tappade oxå HRC tålamodet o han fick väl överlag inget mer förtroende i MGP..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!