reflektion över första övningskörningen *ren lycka*

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
satt och kikade runt på ett forum och hittade en gammal tråd smo jag skrivit för några år sen..

tänkte dela med mig till alla er nya på övningar mina känslor kring det hela..

något helt underbart har hänt mig..
antagligen så skiter ni fullständigt i detta, men jag bara måste skriva av mig lite..

nåja det hela började för några veckor sedan när jag återigen bestämmde mig för att ta hojkort.. ringde bokade tid för första körning..den var igår..

åker till skolan en halvtimme tidigare, man var ju spänd och så vill man ju ta på sig stället innan..

kommer dit och inser när jag parkerat en bit därifrån att .. faaaaaaaaaaaaann lämpet.. hoppar inte i bilen brassar uta helvete.. bland det snabbaste jag kört i stan tror jag.springer upp till lägenheten. letar där det borde ligga ,,,,,,,,,naturligtvis ligger det itne där....PANIK:: letar där det kan ligga............PANIK inte där heller.. ringer tant......hon har ingen aning....faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaann..letar i säkert 20 minuter vänder upp och ner åp allt.. körskoleläraren ringer.. säger att det är lugnt.. drar som en dåre till skolan.. klär på mig..sätter mig på hojen........då infinner den sg.. känslan av att ha nånting egentilgen helt otämjbart mellan bennen *hehe* startar hojen. mmmmm. njutning.. visserligen bara en honda c 750 på tomgång. men åndå. jag sitter där äntilgen men västen på mig.. rullar upp lite lugnt på vägen..åker efter läraren.. genom stan ut på lite småvägar ut på stora vägen igen och stanar och röker.. tjötar lite skit. vid det här laget har han sett mitt smajl.. han frågar om det är kul.. *hehe* nädå inte dugg..=). jag njuter..

vi åker tillbaka..
jag åker tillbaka för lektion nummer två lite senare på dagen. drar på mig stället.. lite bättre med tid nu.. underbart. kan verkligen känna hur det kommer kännas bara när jag drar på mig stället..

går ut och gränslar hojen. startar.. mmmmm myser,,
drar ut genom stan.. ut på småvägar igen.lite lugare nu.. lite säkrare, skär kurvorna lite mer.. lägger mig lite mer... NJUTER., ut på store vägen . öva omkärningar.. weeee.. tills han säger åt mig att hålla 90 vid omkörning.. .men spela roll jag mpr som en kung..tillbaka till körskolan. utan anvisningar. känns som att köra själv=) .. rökpaus.. åker hem.. helt hög..

vaknar idag och inser att jag inte skall köra föränss på tisdag igen =((... jag längtar.. få nog åka och kolla skinnställ idag för att stilla abstinensen.. älskar att åka hoj.. helt underbart..

*lutar mig tillbaka oich njuter*

sitter och kollar hojar på blocket.. drömmer mig bort.

älskar det..

som sagt ni skiter nog i detta men .fan..jag mår så bra.det ryser i mig när hojarna åker förbi.

puss puss

ooh håller med dig! håller också på o ta kortet o varje gång jag sätter mig på hojen så känns det som att man har hela världen framför sig och man kan göra va man vill! visserligen så har jag en 125a men ändå ..

Ja, vaffan.. Skön känsla man känner igen i det där. Livar ju upp i vintermörkret, om inte annat.

Bekant känsla, tänker tillbaka å njuter när man läser det du skrivit :)

Men känslan under övningskörningen/körningen tillbaka till körskolan själv efter klarat KK är svårslagen, det går fort att vänja sig med att ha KK/MC, det som kommer närmast den känslan är nog första körningen varje vår, helt obetalbar :tummenupp :tungan

/Robban

(vet ej hur man citerar utan quote-knappen)

schneberger skrev:
"stanar och röker.. tjötar lite skit. vid det här laget har han sett mitt smajl.."

Hmm, är det inte bättre att uynyttja tiden istället för att stanna och röka o tjöta, jag menar det är ju ändå en körlektion du har betalat för:va

Annars känner jag igen mig, även om jag mest tyckte det var tungt i början när man började med A1-kortet, men sedan när man väl kom in i körningen då längtade man till varje körlektion, samma med mellankortet då varje körlektion var en ren njutning. (Utom när man tränade krypkörning)

Last edited:
Kul att du känner så Schneberger! :)

Men som JackDaniels skrev så är känslan efter godkänd uppkörning heeelt makalöst härlig! :D

Vägen tillbaka till körskolan är en njutning - mmmmmm aaaaaah jag är FRIII! :banana

Vägen tillbaka till körskolan är en njutning - mmmmmm aaaaaah jag är FRIII! :banana

Haha, jag kommer ihåg det som om det var förra året!

Oj, det var det ju :D

Maxade körskolans 125a på 70 vägen påväg bort från "prov-gården" ville hem fort och byta till min egen hoj och ställ! Underbart att glida in på skolgården och visa polarna, så jäkla gött var det! Skönt att jag får uppleva det två gånger till, med A och B :) :tummenupp

Abegränsad blir fan underbart!!! Fan vad man längtar nu då :huvet :tungan

Jag fick inte alls samma kick av att bli godkänd för A-kortet som B-kortet.
När jag monterade bort strypningen på hojen (iofs bara 25->72kw), så hade jag öra-öra leende i två dagar dock. =D

När jag klarade A-kortet (vid andra försöket) var jag inte kontaktbar. Jag satt på spårvagnen på väg hem från TSV (som låg på Ebbe Liberathsgatan på den tiden) och fattade nog inte att det var sant. Jag satt och tittade på körkortet och höll på att missa där jag skulle gå av. När jag kom hem drog jag rituellt på mig skinnstället, satte på mig hjälmen och grenslade min Honda CM 125 med 11 hysteriska hästkrafter. Fy fan vad fräckt det var!

Jag var hemma vid 13-tiden efter förarprovet. Skinnstället var väl påmonterat efter någon kvart och sedan såg morsan mig vid halv två på natten!

Detta var 1982 och jag är - trots att jag har en stor touringbuss - lika barnslig. Köra hoj är det roligaste man kan göra med kläderna på. Varje gång jag kör hoj är precis lika rolig som första gången med körkort!

jag tyckte att övningsköra sög! c750 var ju inte drömhojjen, västen är ful......
Men som sagt, när provförättaren knastrade i comradion "jaha hur känns det att ha kortet då"... åååååååh

:yoparty

(vet ej hur man citerar utan quote-knappen)

schneberger skrev:
"stanar och röker.. tjötar lite skit. vid det här laget har han sett mitt smajl.."

Hmm, är det inte bättre att uynyttja tiden istället för att stanna och röka o tjöta, jag menar det är ju ändå en körlektion du har betalat för:va

Annars känner jag igen mig, även om jag mest tyckte det var tungt i början när man började med A1-kortet, men sedan när man väl kom in i körningen då längtade man till varje körlektion, samma med mellankortet då varje körlektion var en ren njutning. (Utom när man tränade krypkörning)

diskuterade vad som kunde gøras før att førbættra kørningen..var nog mer rett.. men då texten skrevs i ren euofori så kan det bli fel ibland

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla