Roadracing.se ?

jP skrev:
Vem skulle inte kunna göra det :rolleyes: Vidare ifrågasätter jag om det verkligen behövs en tidning i pappersform? Vad tycker ni själva?

En del är kanske inte använder sig av nätet och då behövs en blaska. Sedan vore det bra om blaskan kunde hittas för vanligt dödligt folk. SM-bilagan i Bike kanske man kan jobba vidare på? Ge våra pengar till Bike istället kanske?

/JPS

jP skrev:
Vem skulle inte kunna göra det :rolleyes: Vidare ifrågasätter jag om det verkligen behövs en tidning i pappersform? Vad tycker ni själva?

Jag som inte har löst ut någon licens utan bläddrat några gånger i IB tycker inte den är oumbärlig.
Om nu RR skulle få ett fristående forum/tidskrift så tycker jag att dom pengarna och energin ska läggas på rr.se och kanske en nyhetsbrev som kommer i brevlådan.
Roadracing.se skulle kunna utvecklas lite, men vilken site behöver inte det?

P@trik skrev:
Vad ska jag annars ha att läsa på skithuset, eller kanske ska ta med laptopen.

Du menar vad du annars ska torka dig med? Sant. :tomten

Jörgen Player Special skrev:
En del är kanske inte använder sig av nätet och då behövs en blaska. Sedan vore det bra om blaskan kunde hittas för vanligt dödligt folk. SM-bilagan i Bike kanske man kan jobba vidare på? Ge våra pengar till Bike istället kanske?

/JPS

Tidningen Race, då? Minns jag helt galet men var inte den officiell tidning tidigare, tills den blev för dyr eller den bytte ägare, whatever. :va Kikar man var #12 innehåller på http://www.racemcsport.com/tidningen.html verkar den åtminstone intressantare för oss hojåkare än valfri IB.

Jag gillar iofs IB, täcker det mesta jag är intresserad av. Men att betala genom licensen tycker jag är fel.
Men, tror svemos rr-sektion får svårt att dra sig ur, cross/enduro-killarna är ju säkert inte lika missnöjda..

Macke skrev:
Nä, för det är ju typ 10 sidor om cross o enduro varje nummer... :rolleyes:

Grejen är att ju att vi är i minoritet. RR är bara en pyttedel av Svemo, därför är det piss-svårt för oss att dra oss ur. Iaf så länge resten är nöjda.
Men om det verkligen är sant att hallberg inte får jobba vidare, då är vi ju dödsdömda.
Då hoppas jag verkligen att vi kan få något rapporterat via "sporthoj-bladet" eller liknande.

Det är väl det som är problemet. Hur många motocross/enduro licenser finns det, och hur många licensierade RR förare finns det?
Skulle tro att vi är KRAFTIG minoritet. Och därför är nog förhållandet detsamma när det gäller utrymme i tidningen tyvärr...

Tror vi kan skrika oss hesa, och stampa i golvet som en femåring på ICA som inte får nåt lördagsgodis. Blir nog svårt att få till en ändring, men bara att några av oss har skickat lite arga mail till berörda personer gör väl att dom fått sig en tankeställare.

Känns som den här IB grejen är en repris på vad som hände efter bikeweek 2003. Inge raportering rr-förarna tyckte att dom blev hånade massmail till redaktören som tyckte det var kul att även rr förarna vill ha mkt pulicitet.

Så, nu har jag också dragit iväg ett mail. Ska bli spännande att se om man får svar och vad man får för slags svar.

Det är fanimej pinsamt att Svemo inte betalat avgiften till rr.se

Nr:18 skrev:
Är du alldeles förvirrad? Dom har inte gjort några bra reportage på 15 år :tomten

Så du tycker inte att RR-bilagan är något att jobba vidare på?
RR-bilagan kan utvecklas till fristående sidor i tidningen alt en bilga som informerar förare om vad som hänt och vad som är på gång.. Då når vi ut till fler killar och tjejer som vill börja köra RR. Skulle jag tycka vara kul.

mvh
Jörgen

Bikerbitch skrev:
Så, nu har jag också dragit iväg ett mail. Ska bli spännande att se om man får svar och vad man får för slags svar.

Det är fanimej pinsamt att Svemo inte betalat avgiften till rr.se

Det mest jag hört om svemo är pinsamt.

Swedie skrev:
Får JAG det underlag av 400kr av alla nuvarande licensägare så kommer jag definitivt kunna producera bra mycket mer än vad som ni ser i IB. Så om ni pratar med Svemo, säg att SH som ända ska starta tidning gärna tar på sig ansvaret att skriva om Sverige och Roadracing!

Senaste IB var helt hemskt dålig då det är precis som Macke säger. Det saknas sååå mycket av vad som hänt.
Inte för att vara en surgubbe men jaghar svårt att tro att man för de pengar som kommer från licenser för RR-förare kan göra en tidning med samma spridning som IB.

Goodstuff skrev:
Inte för att vara en surgubbe men jaghar svårt att tro att man för de pengar som kommer från licenser för RR-förare kan göra en tidning med samma spridning som IB.

Den spridningen du pratar om är väldigt stor ca 30000 ex "har jag för mig". Men det är folk som har licenser i olika dicipliner tex människotävling, rally, cross mm dom bläddrar förbi rr-sidorna med samma fart som vi bläddrar förbi deras sidor. Sweedie vill göra en blaska för sporthojsåkare rr-åkare/rr-älskare av rr-åkare/rrälskare, sprthojsåkare alltså till en massa folk som tycker att Ib och Bike/Allt om mc/Mc-nytt mm är waiste of time/$.

Nu hoppas jag bara på att piloten blir riktigt bra så sweedie kommer igång med sin tidning och folk köper den :Bugar

Jag kanske uppfattas som tjatig men jag har väntat på en sådan tidning i snart 10 år.

Verkar som ingen är nöjd :D jaja. Jag ska försöka göra mitt i frågan. Jag kommer behöva hjälpa. Så hjälp får gärna erbjudas :)

Json skrev:
Tydligen fler som inte är nöjda... Råkade se detta på Svemo:s sida
http://www.svemo.se/forum-read.php?thread=283&forum=4

Vill även minnas att jag läste i Race (?) för ett tag sen att Crossförarna inte var så nöjda iheller.

Om jag inte är ute och seglar så har SBF(svenska bilsportsförbundet) avslutat sitt samarbete med IB och dom är inte längre deras officiella organ.

Han svarade iallafall fort..

Jag skrev
"Hejsan Christer!
Jag har hört att ni har det tufft med att ha reportrar på plats vad
det gäller roadracing tävlingar och dylikt. Hur löser det sig när vi
pratar folkrace, cross, motard och andra sporter, finns det
tillräckligt mycket folk då eftersom detta tas upp genom ett flertal
sidor.
Varför skrivs det så lite om just roadracing? Det är sporten som måste
få mer publicitet för att generera mer publik till tävlingarna. Få vet
ens vad RR är för någonting. Ni kan ju hjälpa till med detta!
Personligen känns det tråkigt att behöva betala så mycket pengar för
en prenumeration på en tidning som jag kanske inte ens vill ha. Inte
minst för att sporten jag själv utövar inte får mycket uppmärksamhet
alls.
Ha en RR sektion som bara sköter skrivandet angående sporten så kanske
våra pengar kommer till nytta. Inte kul att betala pengar och sen läsa
om motorcross på 10 sidor jämfört med vårat futtiga upplägg.

Vänlig hälsning, Jannica Sjöstedt"

Han svarade:
"Hej Jannica! Visst, du har rätt, det är inte så lätt att alltid hitta kunnigt folk (speciellt under semestertider) som kan/vill skriva om roadracingtävlingarna. Man måste ju framförallt kunna skriva journalistiska texter och plus det "kunna" roadracing. Vi på IB Motorsport har samma problem inom alla discipliner. Varför vi har så mycket motocross eller folkrace beror i sin tur på att dessa discipliner är "stora" speciellt vad gäller deltagarantalet. Sedan skulle alla discipliner vela att vi skrev mera om just deras sport! Vi däremot har bara ett visst sidantal per nummer som vi har till vårt förfogande, inom dessa ramar måste vi sköta bevakningen nummer för nummer! Tackar för dina åsikter och hoppas att du gillar vad vi skriver i IB Motorsport även om jag håller med dig om att det vore kul att kunna skriva mer om allting! MVH Christer Flythström, red.chef IB Motorsport.
"

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...