Roadracing.se ?

Fråga om de 400kr som de får in per RR-licenserad kan gå till ett annat företag istället. Så kanske de får ändan i vagnen. De ska inte lyncha oss på pengar och inte ge oss något för det. Ursäkter om att det inte finns nog med utrymme ignoreras. De kan ta bort 1 sida om crossjäfflarna o speedway.

Christer Flythström skrev:
"Varför vi har så mycket motocross eller folkrace beror i sin tur på att dessa discipliner är "stora" speciellt vad gäller deltagarantalet."

Varför skriver tidningen då om F1? Vi har inga deltagare där?

Låter som om en fotbollstidning skulle få skriva bara om division 6 lag och inget om Allsvenskan med motiveringen att det är "större" för att det finns fler deltagare i div 6.

Att tidningen skriver en helsida om en Stockholmsserie i folkrace men inget om Nordiska Mästerskapet i RR som bl.a hade VM-förare som "wildcards" säger en del om nivån på tidningen..

Jag förstår inte att det är så dyrt att prenumerera på den där tidningen.
Om man läser längst ner på någon sida i början står det något i stil med 600:- för ett år. Det är väldigt mycket pengar för en papperstidning.
Inte ens Bike tar ju så mycket för sina blaskor.
Jag vill inte ha en tidning för att läsa om motorcross och folkrace.
Då kan jag sitta hemma och surfa rr.se [när nu svemo tänker få arslet ur vagnen...!!] i princip gratis.

UPPROR! :4skrika

Ok om Hallberg slutar av egen vilja, men annars är det ju skandal, mer kunskap om oss och sporten hittar dom ingenannanstans..

gällande roadracing.se så sitter en viss ******* ******* på domänen, efter att jag drev på för den domänen efter SRS projektet sköts i sank.

IB är precis som de flesta andra tidningar ett förlegat medium.

O jag som trodde att bara jag hade stora problem med att finns den tidningen intressant..

Flythströms ursäkter är inget vidare. Klart det finns folk som vill skriva för IB. Jag hade kunnat skriva gratis. Kravet på journalistisk förmåga känns lite överdrivet eftersom det som skrivs i IB i vanliga fall inte är på någon direkt lysande nivå.

Swedie skrev:
Fråga om de 400kr som de får in per RR-licenserad kan gå till ett annat företag istället. Så kanske de får ändan i vagnen. De ska inte lyncha oss på pengar och inte ge oss något för det. Ursäkter om att det inte finns nog med utrymme ignoreras. De kan ta bort 1 sida om crossjäfflarna o speedway.

SAMTLIGA som kan, kan ju välja att avstå från IB. Den signalen kan ju inte missuppfattas..

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
SAMTLIGA som kan, kan ju välja att avstå från IB. Den signalen kan ju inte missuppfattas..

/JPS
Hur gör man rent praktiskt? Ringer och säger att man inte vill ha tidningen? Om jag säger upp min prenumeration går pengarna nånannanstans då eller får IB fortfarande stålar från min licens?
Skulle tro att dom fortfarande får stålers och då hjälper ju mitt avståndstagande inte till mer än att IB får mer i plånkan.

MW: Anmäl ditt intresse som frilansare om du inte redan gjort det. Meriterna från RR.se borde ju räcka.

/JPS
Om ni vill ändra på upplägget att IB skall vara officiellt organ för rr-sporten
så får det gå genom rr- sektionen som får ta upp detta med svemo`s styrelse att vi förare är missnöjda med IB.
Alltså ge sektionen underlag med någon protest lista eller dyl samt gärna ett alternativ till något bättre tidnings organ.

Well, såhär svarade han på vad man kunde göra ifall man inte ville ha blaskan mer;

"Hej igen Jannica! Du skall prata med antingen Pelle Westling eller Peter Skjöld på Svemo. De har förhandlat avtalet med oss utgående från kongressbeslut som tagits. Men mitt önskemål till dig är att fortsätta läsa IB motorsport. Ingen annan tidning i Sverige bevakar så många motorsporttävlingar både inom MC-och bil. Trevlig höst! Christer."

Bikerbitch skrev:
Well, såhär svarade han på vad man kunde göra ifall man inte ville ha blaskan mer;

"Hej igen Jannica! Du skall prata med antingen Pelle Westling eller Peter Skjöld på Svemo. ..............."

Som sagt.

Tidningen har inga som helst ambitioner att ändra sitt innehåll.

Intressant om samtliga RR-licenshavare tackar nej till tidningen.....

Webspy skrev:
Som sagt.

Precis... IB suger hästballe

Gör ett upprop till tidningen, en namnlista kan de väl inte blunda för.

/JPS

Webspy skrev:
Som sagt.

I dagsläget finns väl ingen möjlighet att kunna välja en prenumeration på tidningen eller inte?

Suck... den är fortfarande död... Snart debiterar jag själv på kortet och snor domänen... ;-)

Nu har jag pratat med Hallberg (vi bor typ grannar) och det stämmer att han är uppsagd.
Anledningen till detta är att tjänsten skall flyttas till Stockholm, och Hallberg har avböjt att flytta dit.
Vem som blir ersättare när Hallberg slutat vet jag inget om, men uppenbarligen är tjänsten förlagd till Stockholm och man bör bo eller pendla dit.

Nu va ju inte detta allt jag fick veta, men....

Precis... IB suger hästballe

Gör ett upprop till tidningen, en namnlista kan de väl inte blunda för.

/JPS

igår såg jag en väst med IB MOTORSPORT på ryggen, första gången! .. det var en Supermotardtävling så det kanske inte va så konstigt

Sporthoj.com

Nu funkar sidan igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey