Roadracing.se ?

Victor skrev:
Och en kryssruta för den här försäkringen som ingår i licensen. Har man redan en privat olycksfall så kanske man inte vill ha dubbla.

Ingen dum idé faktiskt..... :tummenupp

BTW: Argt mail skickat nu...... :mad:

Kanske kan lägga pengarna på ett uppslag i DN en gång i månaden / varannan vecka med motsvarande reportage som i IB idag.
Då skulle man ju även nå utanför den innersta kretsen som löst licens.

Hur många läsare har IB egentligen om man räknar bort licensierat motorfolk. Dvs hur många köper blaskan som lösnummer?

Johan skrev:
Kanske kan lägga pengarna på ett uppslag i DN en gång i månaden / varannan vecka med motsvarande reportage som i IB idag.
Då skulle man ju även nå utanför den innersta kretsen som löst licens.

Hur många läsare har IB egentligen om man räknar bort licensierat motorfolk. Dvs hur många köper blaskan som lösnummer?

Inte heller en dum idé!! :tummenupp

Johan skrev:

Jag har jobbat en hel del på en bensinmack som sålde IB, och sen första dagen där för 8år sedan så har jag inte sålt en enda!

Bra förslag! :tummenupp

Victor skrev:
Och en kryssruta för den här försäkringen som ingår i licensen. Har man redan en privat olycksfall så kanske man inte vill ha dubbla.

Då kommer folk i ännu högre utsträckning börja ifrågasätta vad man egentligen får för resterande tusenlapp i licenspengar :rolleyes:

Har skickat ett argt mail :fatta! till IB nu, får se om man får nått svar.

Fattigt svar från IB....

Fattigt svar från IB...

Hej Kristoffer. Att hitta kunniga semestervikarier till specialomården som roadracing är ytterst svårt! Men visst jag är den första att beklaga att vi "missade" Karlskoga. Att vi däremot inte skulle ha tillräckligt med uppdrag till Anders Hallberg är en STOR lögn. Orsaken till att Hallberg slutar är en helt annan. Vi kommer att ersätta honom med en skribent som inte kommer att sakna uppdrag, tro mig! Tack för dina åsikter!
MVH Christer Flythström, red.chef. IB Motorsport.

----------
From: Kristoffer, Mc-Huset
Reply To: Kristoffer
Sent: Friday, August 12, 2005 10:28 AM
To: Christer Flythström; Mikael Ericsson (VD LT/IB)
Cc: per.westling@svemo.se; carl-eric.gustafson@svemo.se; kansli@svemo.se
Subject: USEL BEVAKNING AV ROADRACING FRÅN IB MOTORSPORT

Hej.

Jag såg fram emot nya nummret av IB (nr. 16) för att läsa om Bikeweek och
SM/NM tävlingarna i Karlskoga.

Men Hallå! Inte ett enda ord!?! Och bara en sida Roadracing? Har något
blivit fel?

Jag med flera är riktigt förbannade över att det inte stod ett enda ord om
tävlingarna i Karlskoga.
Helt otroligt! En enda sida Roadracing och det var från
Stocksport/Knutstorp...
Jag mailade Anders Hallberg som är reporter för RR i tidningen och fick ett
beklagligt svar från honom;
Han hade semester och det skickades ingen ersättare!!??!!
Ni missar alltså att bevaka ett av dom största RR eventen i Sverige...

Tydligen ska Anders även få sluta då ni tydligen inte har tillräckligt med
uppdrag åt honom!!????!!!

ALLT DETTA ÄR JU FÖR TUSAN SKANDAL!!!

Vad är det som händer???

Jag förväntar mig ett utförligt svar, som jag sedan kommer att publicera
offentligt.

Med Hälsning,

Kristoffer Persson

Inte mycket till svar tycker jag... fortsätt skriv!

Och jag gav honom detta svar...

Ytterst dåligt svar tycker jag.

Om ni överhuvudtaget är intresserade så kan ni ju sätta er in i era läsares åsikter. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91784&page=1&pp=20

Visst, jag talar just nu bara för Roadracing förare.. men det borde ju vara intressant för dig att ta fem minuter och läsa några av era läsares åsikter.

Med Hälsning,

Kristoffer Persson

Jag tycker de borde anställa Annemo Friberg igen!!
Hon gjorde mycket för tidningen och deras läsare, men blev tydligen sparkad
för hon "ville för mycket"....
Tidningen som en gång var hyfsat bra blir bara sämre och sämre.

Jag skickade: (Till båda adresserna som angavs ovan)
--------------------------------------------------
Hejsan!
Måste bara få skriva av mig lite, och faktist klaga på tidningen IB Motorsport.

Efter vad jag har förstått så går en viss del av våran avgift för roadracinglicensen till tidningen IB för att dom ska ropportera om sporten. Tycker att rapporteringen från roadracingsporten är under all kritik. I vanliga fall så är det typ 2 sidor om roadracing, varav den största delen bara är en återgivning av resultatlistan i stort sett.
Men denna usla rapportering kulminerade i förra numret då det bara var EN enda sida om roadracing. Denna enda sida rapporterade bara från Superstock 600 racet som går i samband med STCC, som alltså bara en EN enda klass. Men inte ett enda ord om kanske säsongens största händelse inom roadracingsporten, Scandinavian Open och BikeWeek i karlskoga. En hel vecka med banåkning och roadracing, som avslutas med den kanske största deltävlingen i Scandinavian Open på hela året.
Hela 9 klasser, inklusive en EM deltävling för Sidovagnar, körde tävlingar under helgen. Allt från unga talanger i 125 junior, Rookies i 1000cc och 600cc, till Superbike.
Det var även storfrämmande i form av det enda svenska VM-teamet som finns inom sporten då "Stiggy motorsports" som kör i Supersport VM gjorde ett inhopp i SO serien.
Och inte ett enda ord om det i vårat eget "organ" för roadracingsporten. Det tycker jag är katastrof!

Det vore en sak om tidningen lider brist på resurser eller pengar, men det antar jag inte är något problem då varje nummer är fullspäckat med ingående rapporter och reportage om bl.a Enduro, Cross, Quadracers, Folkrace, Rally, Rallycross, Crosscart, och Trial.

Antingen så får tidningen göra en riktig bättring på området, annars ser jag ingen anledning till att mina licenspengar skall gå till någon sådan verksamhet.
Det borde i alla fall finnas ett alternativ att välja bort denna tidning till oss när vi betalar in våra licenspengar, och få en lägre avgift.

m.v.h

Magnus Granstedt

och fick svar från Christer Flythström:

Hej Magnus! Jag håller med dig om att vi borde ha kunnat ha någon på plats i Karlskoga. Men trots din ogrundade tro på att vi har så stora resurser så är verkligheten en helt annan. Vi har tre (3) reportrar som skriver om ALL mc-sport i Sverige! Dessa reportrar har enligt svensk arbetslagstiftning rätt till semester. Detta syns ibland i tidningen trots att INGEN av mina reportrar tar ut mer än 2-3 veckor under sommaren. Därför blir det såhär ibland, jag är den som beklagar det mest av alla. Men jag har de resurser jag har och thats it! Vad gäller Superstock 600 bevakningen är det faktiskt den serie i Sverige som håller absolut högsta klass, därför är den alltid värd all den uppmärksamhet den kan få! Tack för dina åsikter och hoppas du förstår hur min verklighet ser ut! MVH Christer Flythström red.chef IB Motorsport.

SUCK vilka taskiga ursäkter! Varför skriver de om falkrace, gocart, crosscart och sånt när STCC är den serie "som håller absolut högst klass"!?

Hade varit bättre att lägga våra 400 spänn på tex lägre startavgifter!

:mad:

Victor skrev:

Det tycker inte jag !

Försäkringen man får med licensen kan man se som ett kompliment till den försäkrng man själv tecknar - Man kan aldrig ha för mycket försäkring !

Dessutom skulle med all säkerhet en del skita i att försäkra - vilket till slut skulle leda till en väldigt dyr olycka för någon.

Jag har inte sett vad som ingår och upp till vilka belopp man är försäkrad men att alla ska ha någon typ av försäkringsskydd när dom tävlar/tränar borde vara ett krav !

//A

Webspy skrev:
Det tycker inte jag !

Försäkringen man får med licensen kan man se som ett kompliment till den försäkrng man själv tecknar - Man kan aldrig ha för mycket försäkring !
//A

Ingen idé att ha ett "komplement" va, man får väl ändå bara utnyttja En försäkring vid eventuell skada.
Så har man alltså en egen försäkring (vilket alla borde ha eftersom den man får på köpet inte är nåt vidare) så spelar den som ingår i licensen ingen roll...

MEN! Jag tycke ändå att det är bra att den finns....
Har ett självupplevt exempel från hockeyn som visar på att ens olyksfallsförsäkring inte alltid täcker det man tror... :mad:
(IOFS täckte bara den som ingick i hockeylicensen tandskador på upp till 22.700:- Men utan den hade jag stått helt utan ersättning)

Macke skrev:
Ingen idé att ha ett "komplement" va, man får väl ändå bara utnyttja En försäkring vid eventuell skada.

Inte när det gäller personskada - så har iaf jag fått det förklarat för mig.

(någon får gärna rätta mig)

Webspy skrev:
Inte när det gäller personskada - så har iaf jag fått det förklarat för mig.

(någon får gärna rätta mig)

Man får ha hur många personskadeförsäkringar som helst.

Man får bara ersättning för direkt utlägg från ett bolag dock (som tex kostnaden för resan till sjukhuset, de där 200kr eller vad det är det kostar att de tar hand om dig på sjukan osv).
När skadan sen är "klar" efter 2 år ungefär brukar det va så blir man bedämd om hur många % invaliditet det är och hur mycket det motsvarar i pengar.

Har du då 10 personskadeförsäkringar så får du från alla 10 bolagen.

//Håkan

Last edited:
oscar skrev:
SUCK vilka taskiga ursäkter! Varför skriver de om falkrace, gocart, crosscart och sånt när STCC är den serie "som håller absolut högst klass"!?

Hade varit bättre att lägga våra 400 spänn på tex lägre startavgifter!

:mad:

Det kanske är dags att RR lämnar IB? Jag tycker vi ska kalla till möte med SVEMO och framföra vår kritik. Samtliga klasser kan skicka en repressentant så slipper vi massmöten.

MVH
/Jörgen

om inte jag missminner mig så har svemo signat ib för nästa år? :confused:
Men alla har väl rätt att avstå sin prenumertaion a400sek :D

Får JAG det underlag av 400kr av alla nuvarande licensägare så kommer jag definitivt kunna producera bra mycket mer än vad som ni ser i IB. Så om ni pratar med Svemo, säg att SH som ända ska starta tidning gärna tar på sig ansvaret att skriva om Sverige och Roadracing!

Senaste IB var helt hemskt dålig då det är precis som Macke säger. Det saknas sååå mycket av vad som hänt.

Swedie skrev:
Får JAG det underlag av 400kr av alla nuvarande licensägare så kommer jag definitivt kunna producera bra mycket mer än vad som ni ser i IB. Så om ni pratar med Svemo, säg att SH som ända ska starta tidning gärna tar på sig ansvaret att skriva om Sverige och Roadracing!

Senaste IB var helt hemskt dålig då det är precis som Macke säger. Det saknas sååå mycket av vad som hänt.

Vem skulle inte kunna göra det :rolleyes: Vidare ifrågasätter jag om det verkligen behövs en tidning i pappersform? Vad tycker ni själva?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT