Ritning/beskrivning till vacuumklockor?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tja, tänkte bygga en vacuummätare för att synka en rad4. Någon som har ritning, bilder eller utfördig beskrivning för detta?
Slangdiameter? Vätska; vatten, t-sprit, olja..?

Ja jag har sökt och läst gamla trådar, men fattar inte riktigt hur det ska vara
/Anton

Last edited:
Du behöver inte tillverka när det går att köpa billigt. Åk till biltema och clas olsson. Närmaste för dig är väl svågertorp resp triangeln i malmö. Köp 2 15-1360 Bränsletrycksmätare a 79.90 st. http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=82425
Du behöver något som reducerar och utjämnar trycket och där fungerar Stoppring till axelstål från clas ohlsson 30-6357/8 http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/201357_X_2004-06-29_171921.jpg

jag gav 200:- för rubbet och det funkar tillräckligt bra för att synka min rad4

Tjena. Tack för inlägget. Va på biltema idag innan jag läste ditt inlägg, så jag köpte bara en vacumklocka, det borde väl räcka? Dvs att man kollar fuggen som inte går att justera, antecknar värdet och flyttar över klockan till nästa fugge och justerar in den.?

Till att strypa slangen borde väl en slangklämma funka?

Gick ut för att se om de gick att få rätt på det hela.. men hittade inte där man ansluter klockan :huvet

Kikade på de ruttna bilderna ur verkstadshandboken, men kunde inte hitta anslutningarna :va

Honda är väl inte min starka sida men..... Har du vakumstyrd bensinkran kan man följa vakumslangen från beninkranen ner till förgasaren och då ser man förmodligen var även på de andra fuggarn. Dock behöver du två stycken vakumklockor. Det är väldigt svårt att få det rätt genom att koppla loss och byta och lossa koppla igen osv. Gör en sökning på forumet hur man synkar, fler än jag har skrivit hur man gör och eventuellt kan det finnas exakt hur på din hoj.

Anders R skrev:
Honda är väl inte min starka sida men..... Har du vakumstyrd bensinkran kan man följa vakumslangen från beninkranen ner till förgasaren och då ser man förmodligen var även på de andra fuggarn. Dock behöver du två stycken vakumklockor. Det är väldigt svårt att få det rätt genom att koppla loss och byta och lossa koppla igen osv. Gör en sökning på forumet hur man synkar, fler än jag har skrivit hur man gör och eventuellt kan det finnas exakt hur på din hoj.

Alright, då får jag köpa en till klocka

Mja kikade på bilder från rep.handboken men dom gick inte se ett skvatt ifrån, teknade.

Ska ta tag i de hela på måndag igen, ska ut och toura i helgen :banana

För att inte synkningen ska ta en hel dag hade jag nog köpt 3 klockor till.
På en R4 brukar förändringarna ske parvis för att sen justera in paren.
Blir vääldigt mycket koppla in/koppla ur med bara en eller två klockor.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år