bmwjohan
För farlig för allmänheten
1.
i mekarboken står det att man först måste justera tomgången så att det blir 1100 +- 100 varv. alltså att den ska ligga mellan 1000 och 1200 varv. min varvräknare börjar på 3000 varv så det är ganska så omöjligt att kolla så att man har rätt varv på tomgången.
hur viktigt är det att tomgången är rätt inställd?
i mekarboken står det att man ska koppla in en bärbar tachometer när man ska ställa tomgång. antar att det är någon varvräknare eller liknande. nån sån har inte jag i alla fall.
2.
jag ska använda mig av två vacumklockor för att synka så jag får synka två förgasare itaget. måste jag ha dom andra två vacumportarna igenpluggade när jag synkar? alltså dom två jag inte synkar för tillfället.
3.
när jag flyttar mina klockor mellan olika portar, kan jag låta motorn gå då eller måste jag stänga av den mellan varje flytt?
4.
det står att man ska ha mindre än 10mm Hg i skillnad mellan förgasarna för att dom ska anses synkroniserade. mina vacumklockor har en skala som går från 0 till 550 mm Hg. det känns som att det inte finns en chans att kunna se ifall dom visar 5 eller 10 eller 15. det blir liksom för små skillnader på skalan för att det ska gå att se. nått tips?
i mekarboken står det att man först måste justera tomgången så att det blir 1100 +- 100 varv. alltså att den ska ligga mellan 1000 och 1200 varv. min varvräknare börjar på 3000 varv så det är ganska så omöjligt att kolla så att man har rätt varv på tomgången.
hur viktigt är det att tomgången är rätt inställd?
i mekarboken står det att man ska koppla in en bärbar tachometer när man ska ställa tomgång. antar att det är någon varvräknare eller liknande. nån sån har inte jag i alla fall.
2.
jag ska använda mig av två vacumklockor för att synka så jag får synka två förgasare itaget. måste jag ha dom andra två vacumportarna igenpluggade när jag synkar? alltså dom två jag inte synkar för tillfället.
3.
när jag flyttar mina klockor mellan olika portar, kan jag låta motorn gå då eller måste jag stänga av den mellan varje flytt?
4.
det står att man ska ha mindre än 10mm Hg i skillnad mellan förgasarna för att dom ska anses synkroniserade. mina vacumklockor har en skala som går från 0 till 550 mm Hg. det känns som att det inte finns en chans att kunna se ifall dom visar 5 eller 10 eller 15. det blir liksom för små skillnader på skalan för att det ska gå att se. nått tips?