Riskettan

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Hej!

Tänkte bara kolla om det är någon som vet om det är en risketta för bil och en för mc??
Blev nämligen lite fundersam när det stod att det var en för bil och en för mc på huddinge trafikskolas hemsida:confused:

och en liten fråga till, man måste väl inte vara 18 för att gå på en sån?

mvh Danne

Last edited:
Så vitt jag vet så är det olika riskutbildningar till bil o mc. vad som exakt skiljer dem åt vet jag inte..

Riskettan:va
Fanns definitivt inte när en annan tog kortet!

Fan,nu känner jag mig riktigt gammal:D

Vad jag har hört så krävs endast ett körkortstillstånd för motorcykel för att du ska få gå på Riskutbildningen :)

Kan ju ha fel dock ^^

Tack för alla svaren:), verkar vara
så att det är en riskutbildning för mc och en för bil:(

Slipper man riskutbildningen om man tog A1 kort 08- då ?, det står ju att man inte slipper undan även fast man gjort B... Men det brukar ju vara såna gråzoner ibland ?

Det står ju " Undantag från kravet på att göra riskutbildning för motorcykel

Det finns några undantag från den nya regeln som gäller i följande fall:
1. Du har ett giltigt körkort med behörighet A1 och har tidigare genomgått den nya riskutbildningen för motorcykel (Riskutbildning för behörighet B kan inte tillgodoräknas): "

Jag har gjort riskutbildning för bil ( ja det spelade ingen roll ) och har A1 sedan 08-... Men då fanns det ingen riskutbildning??

Det står ju uttryckligen "och har tidigare genomgått den nya riskutbildningen". Det har du inte, så du måste göra den.

Varifrån får du att du slipper den teoretiska delen?

Ah.

Mjo, det slipper du säkerligen, men riskutbildningen (båda steg) måste du göra iaf.

Ah.

Mjo, det slipper du säkerligen, men riskutbildningen (båda steg) måste du göra iaf.

:tummenupp Risk 1 & Risk 2 kommer man inte undan utan att du gick den i höstas vilket inte var möjligt.
Har en son i samma situation:gnissla Han skall gå ifrån A1 till begränsad och är tvingad till båda riskutbildningarna och uppkörningen naturligtvis:banana

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!