Ring Knutstorp, test och träningsåka.

I dom 600kr vi betalat in så ingår ju medlemskap i Ring Knutstorp ms.. eller vad det nu hette så det ska ju räcka, och om det krävs licens så förutsätter jag att man kan lösa det enligt ovanstående på plats.

4 hjul

Hej hur många supermotos, med stödhjul kommer? (quadar)
Jag har jagat på en himla massa kompisar om detta,
Killen som van EM- kommer i allafall, och så vi borde bli 10-15 st som åker quad om jag inte gissar fel.
Jag anmäler mig och Björn från hbg idag.

borggren skrev:
Hej hur många supermotos, med stödhjul kommer? (quadar)
Jag har jagat på en himla massa kompisar om detta,
Killen som van EM- kommer i allafall, och så vi borde bli 10-15 st som åker quad om jag inte gissar fel.
Jag anmäler mig och Björn från hbg idag.

Ingen har anmält sig ännu, tyvärr har jag inte hört ett ljud från några quadkillar/tjejer. Jäkligt kul om ni kommer, bra om ni iaf. blir en 6-8 st annars blir det svårt att kanske fixa en klass för bara er. Jaja blir ni färre så får vi väl lösa det på något sätt.

Tack för att du hjälpt till med jagandet och fortsätt att puscha på kompisarna.

Mvh,
Leif

quad

hej, har jagat på en massa quadar, och hoppas det kommer ca 10 st,
Det finns en kille som åker EM, men han är bara 14år men kör extremt bra och du kan aldrig gissa att han bara är 14, Hoppas verkligen att han får komma med, detta då han är garanterat kommer att åka bland de snabbaste på quad.

Vore kul om du skriver ut hur många som anmält sig i quad, så jag vet vem jag skall ringa, har lagt ut det i Danmark med, så vi kanske får åkare därifrån också.

Just nu är det bara du och din polare, men jag kommer att visa lite statistik här senare. Förmodar att 14 åringen har lic. då så då är det inga problem.

Finns det några decibel på ring knutstorp när vi ska köra? och i så fall hur vet man om man klarar sig innan det är för sent?

Detta gäller: Inte så mycket jobb. Ändrat tråden 3/10.

Ej krav:
Främre bromsokets skruvförband ska vara najade/låsta.
- På- och avtappningspluggar för vatten och olja ska vara najade/ låsta.

Krav:
- Säkerhetskudde på styrets överfall eller ”fågelpinne”.
- Styrändar ska vara pluggade.
- Evakuering från motor, förgasare och kylare ska ledas till ett slutet uppsamlings kärl på minst 0,5 liters volym som är fast
monterat. Slutet ventilationssystem är tillåtet.
- Handtagsskydd över koppling och handbroms. Skyddet ska ha två fästpunkter, en innanför handtaget
och en i styrändan.

Följande detaljer skall vara bortplockade eller tejpade:-
-Fram- och bak-lampa. Bör demonteras
- Backspeglar. Måste demonteras.
- Passagerar fotpinnar. Måste demonteras.
- Sidostöd. Måste demonteras.
- Centralstöd. Måste demonteras.
- Blinkers. Bör demonteras

Bättre att plocka bort lampor/blinkers det än att någon vurpar i gamla plast/glasbitar plus att du vet att grejerna är hela när du kör hem.

Mvh,
Leif

Last edited:
sidecar skrev:
Har du en oreggad tävlingscykel måste du vara med i en Svemoansluten klubb. Har du en reggad cykel med minst trafikförsäkring så är det ok.

Tyvärr så har jag inte än fått svar av SVEMO utan uppgifterna kommer från en medlem här på SH. Vill du vara säker på vad som gäller just DIG så kontakta SVEMO 011-231083.

När det gäller registrerade cyklar så gäller sama regler som för andra som hyr banor. Mc/person skall vara skattad o besiktigad samt minst ha trafikförsäkring.

Är du inte medlem i någon klubb så kan jag kanske hjälpa till med ett tillfälligt medlemskap i en klubb, skall kolla detta.

Mvh,
Leif

Ca 35 förare har anmält sig.

Antal betalande 30/9:

Quad: 3

Solo: 12

Du skriver att medlemskap i Knutstorp MK (som jag antar är Svemo-ansluten)ingår i de 600 kronorna. Sålunda borde det vara fritt fram för alla hojar? Eller måste jag lv-regga min avställda e-reggade Husa för att få köra öht??? Blir en dyr körning isf...

Mvh
David

Medlemskapet i Knutstorp MK gäller för 2006. Då klubben först kommer igång.
Skall se om det går att fixa på annat sätt träffar besiktningsmannen i veckan och då vet jag mer.
Leif

Last edited:
hela denna trevliga ide/tråd verkar ha urartat till ett jäkla pappersvänderi.

klubbar hit, klubbar dit, svemo, fmck, försäkringar , körkort o fan o hans moster.

en stor heder till dig, sidecar som håller på o fixar o trixar.. men ska ni röra ihop det ännu mera så måste vi stockholmare omvärdera beslutet att åka ner.

har ingen lust att efter 60 mils köra, övernatta på hotell, osv. riskera att inte få köra för att man har missat najat nån jävla skruv, eller gud förbjude, har fel däck... eller det grova brottet att sakna hantagsskydd..gud förlåte.

Jag är helt i linje med reglementen, stödjer det till fullo o allt vad det hela innebär. men detta startade som "test o träningsåka" nu känns det mer som att man ska ha alla papper samt licenser klart. hojen skall vara stämplad från besiktning o plomberad i oljepåfyllningen. de vill säga, om man inte kör svenne-reggad hoj.

vi verkar ju inte vara flera hundra, som det brukar vara på banåkningar med RR-hoj. så det vore väl fan om man inte skall kunna samsas på ett vettigt sätt utan stasi-stämplar. :hihi

vafan,, jag vill ju bara GASA.. o det nu,,, jag lyckades att trafikförsäkra min oreggade hoj idag.. det borde väl räcka...

//Ciao

Att banan är Svemobesiktad/godkännd innebär väl bara att om man inte har en reggad hoj
så gäller försäkringen genom licensen.
Men har man en reggad hoj så gäller ju den vanliga försäkringen.
Inte svårare än så, och utöver att man måste naja lite för att inte förstöra hela dagen för alla andra om
man spiller ut olja, så är det inga konstigheter.
Bara att komma och köra :yoparty
Smådetaljer går alltid att lösa på plats. Finns alltid någon som har det som behövs.

Jag ska nog najja så det räcker, men hur fan ska jag kunna borra hål för najtråden i en bult av titan?? :Bugar hehe...vilka problem va?

Bra Tamtech bara najja :-).
Klubbfrågan löst alla kommer att vara med i Knutstorp MK, resten av 05 och hela 06. Klubben är svemoansluten. När det gäller mc reglementet så kommer vi att köra tre klasser, race, quad och gatmaskiner, gatmaskinerna skall då minst utrustas som de reglemente som står i inlägget ovan. Race/quad enligt Svemos reglemente.
Ingen behöver licens, banan är besiktigad idag alla som vill kommer att bli medlemmar i KMK.

Kan man ha ett uppsamlingskärl som består av en 0,5L petflaska?

Måste tyvärr meddela att jag med största sannolikhet inte kan vara med & köra! :huvet :( :3freak
Är skickad på jobb i sthlm under v. 42-43

Är det superviktigt med styrändspluggar , handtagsskydd ?

Alla kommer ju inte att ha det.

Det är ju bara på skoj , inget VM vi ska köra.

:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...