Ring Knutstorp 1-2 Juli (2 st heldagar)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
logo2008.jpg


Actionpics.se arrangerar två heldagar på Ring Knutstorp 1-2 Juli 2008

Ring Knutstorp

Två heldagar på Sveriges absolut häftigaste och mest annorlunda motorbana.
Innan du upplevt Knutstorp så är det ingen idé att förklara, den måste upplevas helt enkelt.
Dessa båda dagar är bullerdagar, dvs hög db-gräns.
Instruktörer kommer att finnas till förfogande för dom som önskar och naturligtvis finns även ambulans med läkare och sjuksköterska.

Ett set med däck från Bridgestone lottas ut på förarmötet, värde ca 4500kr.
Bike.se kommer att lotta ut tidningsprenumerationer.
Vi kommer att köra mellan kl 09.00 - 16.00 i tre olika grupper båda dagarna.

EL: 10A säkring kostar 300kr för två dagar och betalas på plats vid inskrivningen.

Frukost samt även lunch kommer serveras i restaurangen, intresse för detta måste föranmälas.

2 ST HELDAGAR & ENDAST 3 ST GRUPPER!

- Kostnad 2300kr per förarplats
* Bokningsavgift 1000kr betalas vid anmälan, resterande 1300kr senast 1 Juni.
- Endast TRE grupper Licens/Oförsäkrad, Snabb och Medel/Lugn

Licens/Oförsäkrad: Race-mc (licensåkare) samt försäkrade hos Trygghansa eller IF ( rekomenderat är att du har bra tempo och erfarenhet av bana), nybörjare är EJ lämpligt! Tidtagning OK!

Snabb: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if), och erfarenhet av banåkning, högt tempo.

Medel/Lugn: Du har en trafikförsäkrad mc (ej trygghansa/if) och kör på våra andra bandagar i medel eller lugn grupp.

Platstillgång (uppdaterat 2008-06-27), MAX 25 st i varje grupp!
Licens/Oförsäkrad: FULLBOKAD
Snabb: FULLBOKAD
Medel/Lugn: FULLBOKAD


För att anmäla sig så kan bokningsavgiften 1000 kr betalas till PlusGiro 106 05 78-0 mottagare Lilian Waern Motorsport, resterande avgift (1300sek) betalas senaste 30 dgr före bandagen. Avgiften återbetalas ej.
Alternativt så går det bra att betala hela avgiften 2300kr direkt.
På inbetalningen vill vi att du lämnar meddelande om,
- Datum för bandagen (t.ex. 1-2 Juli)
- Ange deltagarens namn
- epostadress, (information och bekräftelse på din anmälan skickas per mail)
- Grupp du vill köra i, (Medel/Lugn, Snabb eller Licens/Oförsäkrad
- Motorcykelns försäkringsbolag
- Mobilnr

Förarplatsen är bokad och säkrad när du gjort betalningen och fått bekräftelsen av oss, inom 10dgr från att du gjort din betalning skall du ha erhållit en bekräftelse.

OBS Får inte all information plats som ni ska uppge vid betalningen, skicka då ett mail till info@actionpics.se med alla uppgifter och ange bara namn och gärna telenummer på inbetalningen. Då kan vi para ihop den med ert mail!

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på mail info@actionpics.se

/Liwa1 & Nitrous
 
Last edited:
Äntligen körning på knutstorp!

Klart sveriges roligaste bana (...har iof aldrig kört på Gotland Ring)

Detta ser vi fram emot, förskottsbetalning gjord:yoparty
 
Nu börjar det bli jobbigt här ju. Hur ska man hinna med alla körningar :va :D
 
Dessa båda dagar är bullerdagar, dvs hög db-gräns.

låter intressant. läge o komma med motarden då alltså :)

lite nyfiken bara.. varför får man inte ha IF som försäkringsbolag.. gillar dom inte att man kör bana eller nått?

Edit: kom på en fråga till. kan man byta grupp om man inser att det går alldeles för fort/sakta?
jobbigt o chansa in sej på en grupp annars.
 
Last edited:
låter intressant. läge o komma med motarden då alltså :)

lite nyfiken bara.. varför får man inte ha IF som försäkringsbolag.. gillar dom inte att man kör bana eller nått?

Edit: kom på en fråga till. kan man byta grupp om man inser att det går alldeles för fort/sakta?
jobbigt o chansa in sej på en grupp annars.

Japp, det är Svemo/SBF bullervärden som gäller dessa två dagar.

IF anger tydligt i sina villkor att dom inte medger körning på inhägnat tävlingsområde om det inte en kurs med obligatoriska övningar. Detta medför att vi inte riskerar andra deltagares försäkringsskydd genom att blanda bolag med högst tvivelaktiga försäkringsvillkor. Byt bolag till Folksam, Salus, LF, Bilsport MC eller liknande.

Ja det går i princip alltid att byta grupp om man är i helt fel grupp, instruktörerna brukar se detta och göra vad dom kan för att alla ska få max av åkningen.

Kan tänka mig att motard kan gå hyffsat fort på Knutstorp om man är duktig. Finns nog rätt många som kan köra i Snabb grupp, kommer iofs självklart tappa mkt på raksträckan men en bit efter krönet och genom hårnålen och liton så är nog motarder lite håriga.

Välkommen att anmäla dig.

/Nitrous
 
Japp, det är Svemo/SBF bullervärden som gäller dessa två dagar.

IF anger tydligt i sina villkor att dom inte medger körning på inhägnat tävlingsområde om det inte en kurs med obligatoriska övningar. Detta medför att vi inte riskerar andra deltagares försäkringsskydd genom att blanda bolag med högst tvivelaktiga försäkringsvillkor. Byt bolag till Folksam, Salus, LF, Bilsport MC eller liknande.

Ja det går i princip alltid att byta grupp om man är i helt fel grupp, instruktörerna brukar se detta och göra vad dom kan för att alla ska få max av åkningen.

Kan tänka mig att motard kan gå hyffsat fort på Knutstorp om man är duktig. Finns nog rätt många som kan köra i Snabb grupp, kommer iofs självklart tappa mkt på raksträckan men en bit efter krönet och genom hårnålen och liton så är nog motarder lite håriga.

Välkommen att anmäla dig.

/Nitrous

vad e det för db gräns? tror min e cross varianten dvs 98db.
angående försäkring så blir det byte nu i januari.
funderar på snabb eller mellan grupp. har smiskat en del bana tidigare men e osäker på vad hojen kan prestera. ska iofs trimmas lite till inna dess så man vet ju aldrig :gnissla
 
vad e det för db gräns? tror min e cross varianten dvs 98db.
angående försäkring så blir det byte nu i januari.
funderar på snabb eller mellan grupp. har smiskat en del bana tidigare men e osäker på vad hojen kan prestera. ska iofs trimmas lite till inna dess så man vet ju aldrig :gnissla

Gränsvärdet ligger på 102 eller 103 db som dom mäter vid ett visst varvtal bakom motorcykeln, minns inte exakt hur Svemo brukar mäta. Men, samma bullernivå gäller när vi kör på Mantorp och det har inte varit något problem.
Motard eller Race-cykel med helsystem är inget problem, såvida inte ljuddämparen är helt tom eller saknas.

/Nitrous
 
Gränsvärdet ligger på 102 eller 103 db som dom mäter vid ett visst varvtal bakom motorcykeln, minns inte exakt hur Svemo brukar mäta. Men, samma bullernivå gäller när vi kör på Mantorp och det har inte varit något problem.
Motard eller Race-cykel med helsystem är inget problem, såvida inte ljuddämparen är helt tom eller saknas.

/Nitrous

låter kanon :tummenupp ska bara ragga med nån polare oxå. så man inte e helt ensam på motard :)
 
Låter ju intressant, måste ju få testa ringen nån gång:)

Som Kinnekulle fast lite mer berg o dal bana. Faktiskt sjukt rolig och underhållande att köra. Finns inte någon bana i Sverige som kan jämnföras med Knutstorp, teknisk krävande och hela tiden hittar man och upptäcker ställen där det går att köra ännu snabbare på.
Eskilsson har lite filmer på sin racing sida, http://www.eskilsson-racing.se

Det underliga är bara att alla filmer jag sett från Knutstorp så märks inte uppför och nedförsbackarna knappt. I verkligheten på väg uppför mot hårnålen så tror man nästan att man ska lyfta med båda hjulen över krönet (ja 125racer gör faktiskt det också), på väg nedåt innan liton så håller man i sig för kung och fosterlande och hojen komprimerar ihop till max men det syns och märks inte alls på film :va

Måste upplevas på riktigt helt enkelt.

/Nitrous
 
Som Kinnekulle fast lite mer berg o dal bana. Faktiskt sjukt rolig och underhållande att köra. Finns inte någon bana i Sverige som kan jämnföras med Knutstorp, teknisk krävande och hela tiden hittar man och upptäcker ställen där det går att köra ännu snabbare på.
Eskilsson har lite filmer på sin racing sida, http://www.eskilsson-racing.se

Det underliga är bara att alla filmer jag sett från Knutstorp så märks inte uppför och nedförsbackarna knappt. I verkligheten på väg uppför mot hårnålen så tror man nästan att man ska lyfta med båda hjulen över krönet (ja 125racer gör faktiskt det också), på väg nedåt innan liton så håller man i sig för kung och fosterlande och hojen komprimerar ihop till max men det syns och märks inte alls på film :va

Måste upplevas på riktigt helt enkelt.

/Nitrous

är det tillåtet o köra med hjälmkamera?
 
Varifrån kommer ni att plocka in instruktörer, SMC?

Vi har alltid samma instruktörer oavsett vilken bana vi är på. Dom instruktörer vi arbetar med är uteslutande smc sporthojsintruktörer och flertalet av dom är även tävlingsverksamma. Den dynamik som instruktörerna har tillsammans kan tillgodose alla behov, nybörjare som erfaren.

/Nitrous
 
Platstillgången uppdaterad

Uppdaterat första inlägget med platstillgång.

Licensgruppen: endast 10 st platser kvar.
Snabb grupp: 13 st platser kvar.
Medel/Lugn grupp: 15 st platser kvar.


MAX 25 st i varje grupp, två heldagar med massvis av fri åkning.

/Nitrous & Liwa1
 
ömm... kan va jag som e lite slow nu.. men e 2300kr för både den 1:a och den 2:a juli?


EDIT: Kom på fler frågor. måste hojen va utrustad på nått specielt vis?? tex gatgodkända däck eller uppsamlingskärl?
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top