Ring Knutstorp 1-2 Juli (2 st heldagar)

ömm...
EDIT: Kom på fler frågor. måste hojen va utrustad på nått specielt vis?? tex gatgodkända däck eller uppsamlingskärl?

Nä, men bra däck e ju att föredra (noll koll på motarddäck, men släng på ett bra "lek" däck)...:tummenupp

Mvh
Ledamot i
Sydskanes Emse

Nä, men bra däck e ju att föredra (noll koll på motarddäck, men släng på ett bra "lek" däck)...:tummenupp

Mvh
Ledamot i
Sydskanes Emse

var mer om man fick köra på slicks eller om man skulle inhandla nått mjukt gatdäck istället. Har inte varit på sånna här bankörningar tidigare så jag ahr ingen aning om vad am nska göra med hojen före.. där jag kört har uppsamlingskärl varit krav.. lika så kraschpuckar på fotpinnar, styre och hjulaxlar.

var mer om man fick köra på slicks eller om man skulle inhandla nått mjukt gatdäck istället. Har inte varit på sånna här bankörningar tidigare så jag ahr ingen aning om vad am nska göra med hojen före.. där jag kört har uppsamlingskärl varit krav.. lika så kraschpuckar på fotpinnar, styre och hjulaxlar.

Slicks, kraschkåpor m.m. är helt okej att använda oavsett grupp. Allt som förbättrar grepp och minimerar sanering och skador vid avåkning är bra.
Inget krav på najning och uppsamlingskärl, men dock ser vi gärna att alla med racehoj har detta givetvis.

I Snabb och Medel/Lugn som är mc med trafikförsäkring krävs egentligen bara att nummerskylten är monterad.
I dom fall som någon mc har framljus av glas så måste det tejpas.

I gruppen Licens/Oförsäkrad är enda kravet att mc'n går igenom vår säkerhetsbesiktning, inga läckage, fräscha bromsar, däck m.m. Kort o gott så får ingen mc vara en fara för sin förare eller andra deltagare.

/Nitrous

Slicks, kraschkåpor m.m. är helt okej att använda oavsett grupp. Allt som förbättrar grepp och minimerar sanering och skador vid avåkning är bra.
Inget krav på najning och uppsamlingskärl, men dock ser vi gärna att alla med racehoj har detta givetvis.

I Snabb och Medel/Lugn som är mc med trafikförsäkring krävs egentligen bara att nummerskylten är monterad.
I dom fall som någon mc har framljus av glas så måste det tejpas.

I gruppen Licens/Oförsäkrad är enda kravet att mc'n går igenom vår säkerhetsbesiktning, inga läckage, fräscha bromsar, däck m.m. Kort o gott så får ingen mc vara en fara för sin förare eller andra deltagare.

/Nitrous

okey. då vet jag.. kommer nog montera uppsamlingskärl mm ändå...

Såja, anmäld betald och bokad........

Nya svålar är beställda till hojen så att de kan skickas på några dagar innan. Ska bara se till att fixa nya bromsbelägg så är lyckan gjord oxå :tummenupp

Kan ge mig *** på att det kommer att gå långsammare bara för att man nu får köra med helsystem än när man måste ha original......
Kommer säkert lyssna på hojen mer än man tänker på nästa sväng, tur att skiten väger så lite att kasta ner i sväng :rolleyes:

Uppdaterad info i första inlägget

Uppdaterat första inlägget med platstillgång. Snart fullbokat i en av grupperna.

Licensgruppen: endast 3 st platser kvar.
Snabb grupp: 9 st platser kvar.
Medel/Lugn grupp: 13 st platser kvar.

MAX 25 st i varje grupp, två heldagar med massvis av fri åkning.

/Nitrous & Liwa1

då har jag sagt upp min pissiga o dyra IF försäkring... ska bara teckan ny sen ska jag anmäla mej oxå :yoparty

ledigt i mellan/snigel gruppen fortfarande?

Betalade idag, men fick inte med all info, så tar det här också :)

1-2 Juli
Joakim Anehall
Licensgruppen

Uppdaterad Platstillgång

Licens/Oförsäkrad grupp är FULLBOKAD.

Finns endast plats kvar i Snabb och Medel/Lugn grupp.

/Nitrous

Licens/Oförsäkrad grupp är FULLBOKAD.

/Nitrous

Nån i licensgrupp som har bokat två dar men bara vill köra en dag så tar jag gärna den andra.

Har hört att försäkringen för de med svemolicens inte gäller om gruppen blandas med förare utan licens. Stämmer detta?

Last edited:
Nån i licensgrupp som har bokat två dar men bara vill köra en dag så tar jag gärna den andra.

Har hört att försäkringen för de med svemolicens inte gäller om gruppen blandas med förare utan licens. Stämmer detta?

Vet ej faktiskt. Men tror även att det kommit en tilläggsregel om att det måste finnas utbildad tävlingsledare på plats för att svemos försäkring ska gälla. Finns inte många utbildade tävlingsledare i vårt avlånga land, men en eloge till HMS som ska ha en kurs inom kort och utbilda tävlingsledare som är en bristvara :-)

Men, en personlig olycksfallsförsäkring har bra mkt bättre skydd än svemos försäkring i licensen.

/Nitrous

Då var man anmäld, fy F** vad jag är sugen på att köra hoj nu!!

Räcker det att man slänger på nya däck innan eller ska man ta med en uppsättning till?

Vet ej, har inte funderat så mycket.
Vad rekomenderas?

I ett normalt tempo utan att tänja gränser eller pressa cykeln för mkt så skulle jag vilja påstå att ett set med nya Bridgestone klarar båda dagarna.
Det kommer finnas möjlighet att köpa däckset på plats genom vår samarbetspartner JWF Racing.
Förbeställning kan göras genom oss och leverans sker då till banan.
Priser kommer att meddelas senare när säsongen närmar sig.

/Nitrous

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!