Ring Knutstorp 1-2 Juli (2 st heldagar)

Ifall nån i Oförsäkrad grupp vill sälja sin plats, PMa mig tack

kompisen kör för långsamt för licens trots att han har licenshoj,kan han anmäla sig i lugn eller snabb grupp ändå?
vet inte hur han kör på knutan men anderstorp 1.58

kompisen kör för långsamt för licens trots att han har licenshoj,kan han anmäla sig i lugn eller snabb grupp ändå?

på dessa bandagar heter väl gruppen licens/oförsäkrad. så de finns nog många som är långsammare än han där. FÅr ju bara köra i den gruppen om du har något annat bolag än folksam typ...

Är ju ignen ren licensträning..

Kan han försäkra sin mc och ställa på den så är han välkommen i annan grupp för vi blandar inte trafikförsäkrade mc med oförsäkrade racehojar.

Sen som freestyle skriver så går det säkert bra ändå, det är förvisso inte en ren licensgrupp eftersom det inte är ett anmälningskrav på licens. Dock ser anmälningslistan ut som att alla har racehoj och/eller licens.
Gör inget om man är lite långsammare så länge man håller spår och inte gör oväntade förflyttningar.
Men, vi avråder alltid nybörjare att anmäla sig till denna gruppen eftersom det varken gynnar deltagaren själv eller dom andra. Är man nybörjare och tvingas till denna gruppen p.g.a. försäkringsbolag så rekomenderar vi att man anmäler sig och åker med SMC istället.

Men 1.58 på Anderstorp måste han jobba på, 10 sek borde han kunna förbättra bara med lite draghjälp och sen senare inbromsning efter långa raksträckan :tummenupp

/Nitrous

Jag har redan lagt 7 timmar på han på den banan men det verkar inte som han har farten i sig.han har en ren lickenshoj så tyvärr är det kört att ställa på den och i mitt tycke har han nog inte i licens att göra för han är över hela banan och blir jättenervös när man kommer bakom han.innan han fick hjälp körde han runt på strax under 3 minuter:tummenupp

o nej rash,jag ska inte byta grupp,vill vinka till dig när jag passerar:)

Last edited:
Synd att alla bandagar släpps så tidigt, varför inte hålla på dom lite till?

Sen har ju priserna stigit nåt sanslöst, det är som bensinen.
Jag minns när man tyckte 600 var dyrt för en dag på banan kontra när soppan kostade 9:45 kr/l och man ville gå i taket.

i mitt tycke har han nog inte i licens att göra för han är över hela banan och blir jättenervös när man kommer bakom han.innan han fick hjälp körde han runt på strax under 3 minuter:tummenupp

Är det så illa så ska vi nog ge han lite hjälp, ibland går det in bättre när någon annan än kompisen säger till eller ger tips :tummenupp

Men en förare som är lite långsam är mkt mindre i vägen än en person som kör över sin förmåga men är hyffsat snabb. Han som kör över sin förmåga kommer ta risker och ännu mer oväntade förflyttningar och bromsningar.

/Nitrous

Synd att alla bandagar släpps så tidigt, varför inte hålla på dom lite till?

Sen har ju priserna stigit nåt sanslöst, det är som bensinen.
Jag minns när man tyckte 600 var dyrt för en dag på banan kontra när soppan kostade 9:45 kr/l och man ville gå i taket.

Populärt att köra bana :tummenupp

Men priserna har inte gått upp så mycket faktiskt, dom följer även höjningar hos banorna varje år. Sen är Knutstorp unik i sin prissättning faktiskt, den är i särklass bland dom dyraste banorna och därför dyrare än normalt, fast den är väl värd det :)

/Nitrous

Last edited:
Populärt att köra bana :tummenupp

Men priserna har inte gått upp så mycket faktiskt, dom följer även höjningar hos banorna varje år. Sen är Knutstorp unik i sin prissättning faktiskt, den är i särklass bland dom dyraste banorna och därför dyrare än normalt, fast den är väl värd det :)

/Nitrous

Jo synd bara för de är svårt att planera ett halvår framåt med semester osv.

Ah jag förstår ganska logiskt när man tänker efter, jag är gnällig idag ;)

Jag är intresserad av en plats, eventuellt två platser i licensgruppen om någon får förhinder och vill sälja.

Skicka PM isåfall.

Platstillgången uppdaterad

Medel/Lugn grupp är FULLBOKAD

Finns nu endast några få platser kvar i Snabb grupp och sen är det helt fullbokat.

/Nitrous

kan knappt vänta:tummenupp ,har lagt ett par varv här innan med min gamle gsx. ska bli skit kul att testa med en twin:yoparty

vad ligger varv tiderna på i snabb grupp....ca.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back