Rimstripes

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Är sugen på att sätta stripes på min hoj, har kommit på att det är fan så mycket billigare än att lacka om fälgarna. Vilken färg tror ni skulle vara snyggast? Funderar på vit.

Sen har jag läst i någon tråd att den tejp man ska använda är en vanlig 3M-tejp. Någon som vet mer om det? Artikelnummer?

Bifogat

• bandit.jpg
    bandit.jpg
    64.8 KB · Visningar: 146
Simp skrev:
Är sugen på att sätta stripes på min hoj, har kommit på att det är fan så mycket billigare än att lacka om fälgarna. Vilken färg tror ni skulle vara snyggast? Funderar på vit.

Sen har jag läst i någon tråd att den tejp man ska använda är en vanlig 3M-tejp. Någon som vet mer om det? Artikelnummer?
www.bikersneed.se säljer dom fälgstripes.
Och det är fan inte billigare att lackera om fälgarna.
Ska du måla fälögarna på den där ska du använda en ljus färg så du får kontrast mot däcken.
Klar, grov o glittrig silver brukar bli jäkligt bra... (Tycker jag)

Matterunken skrev:
Klar, grov o glittrig silver brukar bli jäkligt bra... (Tycker jag)

Jag skulle ha silver på mina blåa fälgar fick jag för mig men det såg ut som polerat så det rev jag bort. Rött tycker jag.

Vitt kan du ju inte ha fattar du väl. Tejpen kommer ju bli grå efter 1 vecka. Sätt på röda stripes, kommer bryta skitsnyggt till det svarta.

Edit: såg just att hojen är grön :3freak , då ska du ha svart stripes :tummenupp :hihi

Last edited:
Ja vitt kanske inte är någon bra ide... men vad heter tejpen.. vill inte köpa dyr tejp på bikersneed när man kan köpa billig på reklambyrån och få samma tejp

Simp skrev:
Ja vitt kanske inte är någon bra ide... men vad heter tejpen.. vill inte köpa dyr tejp på bikersneed när man kan köpa billig på reklambyrån och få samma tejp
Gå bara in och förklara vad du ska.

Jag köpte röda stripes på Autoprodukter. Det var en sån där med en lite tjockare röd strajp och en mindre bredvid, men man behöver ju bara ta den storleken man tycker passar bäst! Detta kostade mig 59Kronor eller något i den stilen! Först köpte jag dock stripes på bikersneed men dom var på tok för breda!

EDIT: Det jag ville komma till var att du ska åka till någon återförsäljare av biltillbehör och kolla! Dom hade stripes i flera färger. :)

Valentinic skrev:
EDIT: Det jag ville komma till var att du ska åka till någon återförsäljare av biltillbehör och kolla! Dom hade stripes i flera färger. :)
Är de lika lätta att böja?

Jag läste ett inlägg från någon som använt pvc tejp från biltema till sina motard fälgar, med bra resultat. Billigt att prova iaf.

Det enda man ska strajpa är hårddiskar, inget annat - undantaget möjligen en AC Cobra eller en Viper. Gör något produktivt för pengarna, bänka den eller byt stift eller byt luftfilter eller byt olja eller nåt...

...tycker jag. :näsblod

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...