Rimlig hoj för de yngre?

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Har varit lite sugen på att byta hoj till nästa säsong och spanat in några objekt. Bla en Honda CBR 600F -91. Ville ha lite "modernare" look plus att inköpspriset inte var så orimligt heller, ca 25k.
Har en Kawwa GPZ 600R -85 nu som jag pröjsar ca 1400 för hel/hel, den är dessutom 25kw. Sjävklart hade jag tänkt att strypa Hondan oxå, så jag ringde och kollade med Bilsport och MC.
De skulle ha 47.000 kr för halvförsäkring på hondan. Och de tog inte hänsyn till om den var 25 kw.
Det är ju som alla förstår helt orimligt. Så jag undrar bara vad finns det för hojar med rimlig försäkring som kan köpa, lite mer åt sporthojs typen?
Är det bara 20 år gamla hojar som har en vettig försäkring?
Finns det folk här på forumet mellan 18-21 år? Och vad betalar ni för vilken typ av hoj, skulle vara intressant att se.
Tilläggsbör att jag är 19 år och bor i Stockholm, haft kk i snart 2 månader.
:banana

Akrylamid skrev:
Har varit lite sugen på att byta hoj till nästa säsong och spanat in några objekt. Bla en Honda CBR 600F -91. Ville ha lite "modernare" look plus att inköpspriset inte var så orimligt heller, ca 25k.
Har en Kawwa GPZ 600R -85 nu som jag pröjsar ca 1400 för hel/hel, den är dessutom 25kw. Sjävklart hade jag tänkt att strypa Hondan oxå, så jag ringde och kollade med Bilsport och MC.
De skulle ha 47.000 kr för halvförsäkring på hondan. Och de tog inte hänsyn till om den var 25 kw.
Det är ju som alla förstår helt orimligt. Så jag undrar bara vad finns det för hojar med rimlig försäkring som kan köpa, lite mer åt sporthojs typen?
Finns det folk här på forumet mellan 18-21 år? Och vad betalar ni för vilken typ av hoj, skulle vara intressant att se.
Ring till if skadeförsäkringar. De har märkesförsäkring för honda. Billigaste jag hittat. Helförsäkring verkar meningslöst på en hoj för det priset, kör trafik eller halv annars har du snart pröjsat lika mycket försäkring som hojen kostade att köpa från början.

KillerB skrev:
Ring till if skadeförsäkringar. De har märkesförsäkring för honda. Billigaste jag hittat. Helförsäkring verkar meningslöst på en hoj för det priset, kör trafik eller halv annars har du snart pröjsat lika mycket försäkring som hojen kostade att köpa från början.

47.000 var för halv :tummenupp

Honda försäkring

Ring till If på 060-6335222 det är direkt nr. för Honda försäkringen

Är 20, blir av med begränsning om 2 månader, och har en yzf 750 r -96 och betalar 6003:- halv/helår på trygghansa. Sen att man hört en massa bittert om trygghansa ignorerade jag eftersom alla andra bolag ville råna mig.

Har en Gsxr 750 -91 som ja ska sälja nu eller i vår.

26000kr hade ja tänkt, ja betalar 3030kr halvförsäkring/helår på Trygghansa på den!

Pm:a för mer info eller maila Henrik.Eng@comhem.se

Akrylamid skrev:
36 år 30 000 hel försäkring, billigt tycker jag :)

R6a, 23år, danderyd, kk 0år, ca 12k trafik/hel år, tycker jag är okej jämfört med vad jag skulle få betala för t.ex. en pegga 205 gti :)

Har fått bäst pris på trygg hansa, de ville ha 5000 för trafik / halvår.
Riktig sugförsäkring egentligen, men man får väl leva med det när man har studentekonomi. Dock är inte köpet så aktuellt ännu, hade tänkt mig till våren.
Lite dumt egentligen, men ska rycka in i lumpen nu, så det blir bäst så.
Dessutom så är det nog rätt spikat att det blir en CBR 600 -91 eller offroad.

Köp min hoj.

Jag betalar 5100 halvf. / helår, på mig givetvis.

22 år, KK i tre år. Kan inte bli allt för mycket dyrare för dig kan jag tänka mig.

Det enda du skall göra e bara att ringa o ringa du får olika premier av olika personer ! Jag e 20 bast o betalar 19.580 hel/helår på min R6 01 :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park