RGV 250 och RS 250

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag har hört att dessa har likadana motorer. Men efter att jag har sökt på flera ställen har jag läst att RGV:en har en aning tamare motor?

Det står att Aprilian har 73 hk i motorn och att RGV:en har 56 hk, ingen aning om det är i motorn eller bakhjulet för det stod aldrig på den sidan.

Tack i förväg!

Ja! RGV'n har tamare motor...

/FW

Bojje skrev:
Jag har hört att dessa har likadana motorer. Men efter att jag har sökt på flera ställen har jag läst att RGV:en har en aning tamare motor?

Det står att Aprilian har 73 hk i motorn och att RGV:en har 56 hk, ingen aning om det är i motorn eller bakhjulet för det stod aldrig på den sidan.

Tack i förväg!

Det finns dock nåt kit till RGVn med nån annan styrbox till avgasventilerna och annat avgassystem. Tror det ska ge den närmare 70 hk, på veven då.

Det är Suzuki motorer i båda....om jag inte minns fel så har RS:en den gamla RGV motorn medans Suzuki uppdaterade motorn på dom senare årmodellerna av RGV 250:n
65 Hkr har jag läst att det ska vara orginal i RGV:n men det kanske är SP modellen :rolleyes:

Det är i grunden samma motor, men med lite annorlund elektronik och småsaker på prillan.

En normal RGV/RS motor producerar 55-60 bakhjulshästar...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti