Rgv 250 1992

MW58

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2023
Hej,

Jag har nu efter 30 år i garaget plockat fram min Rgv 250 1992 och ska återuppliva den.
Den är i nästan nyskick då den endast har gått en säsong 1994 och har knappt 300 mil på mätaren.
När jag köpte den (ny) så blev den levererad med racekit, dvs expansionsblås och annan cdibox mm.
För ett antal år sedan köpte jag bakram, kåpor mm från Tyga men den gången kom det annat emellan.
Men nu ska det bli av!
Har någon erfarenheter av mekande med Rgv?
Jag vill gärna ha synpunkter på om man ska behålla alla anslutningarna till förgasarna eller om det är bättre att förenkla dem.
Jag vill gärna se närbilder om ni har mekat med detta.

Hälsningar
Mats
 

Bifogat

  • RGV 1 låg.jpg
    RGV 1 låg.jpg
    238.3 KB · Visningar: 48
  • RGV 2 låg.jpg
    RGV 2 låg.jpg
    216.1 KB · Visningar: 47
Hej,
Jo, enligt regbeviset är det en 1992.
Bilderna döljer kanske bananen på höger sida.
Här är en bild tagen från höger sida. (En tanke var då att se om det blev bra med en 4 takt stånka.... Det projektet är lagt på is.)
Mats
 

Bifogat

  • 20141107_102929.jpg
    20141107_102929.jpg
    2.8 MB · Visningar: 43
Hej,
Jo, enligt regbeviset är det en 1992.
Bilderna döljer kanske bananen på höger sida.
Här är en bild tagen från höger sida. (En tanke var då att se om det blev bra med en 4 takt stånka.... Det projektet är lagt på is.)
Mats
Vad bra, förstöra drömhojen rvg 250 med en fyrtaktsmotor. Inga fler sådana bilder tack! ??
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top