RGF nissar efterlyses... (hjälp!)

det e det ja säger. kolvringarna e SLUT, det måste vara det. annars kan ja inte tänka mig något annat för den drar rätt bra upp till 5 växlen
 
har inte haft min uppe i mer än 140.. men antagligen så går den väl en hyffsad bit till, d va juh på 4:an så... :brynad
 
hehe okej...
Om rg:n e svår startad vad kan vara felet då? när man väll får igång den så rycker den som FAN.. hur ska olje pumpen stå när den e rätt instäld??
 
RgOlsson skrev:
hehe okej...
Om rg:n e svår startad vad kan vara felet då? när man väll får igång den så rycker den som FAN.. hur ska olje pumpen stå när den e rätt instäld??

Det beror på... har du haft den stått ett längre tag så är den helt enkelt sådär... Visserligen har jag dåligt batteri nu, men just nu är min sådär... Att batteriet sugs ut när jag försöker starta den, så ja får rulla igång den när den stått 2 dagar...
 
RgOlsson skrev:
hehe okej...
Om rg:n e svår startad vad kan vara felet då? när man väll får igång den så rycker den som FAN.. hur ska olje pumpen stå när den e rätt instäld??

glöm oljan, byt tändstift skruva lite på luftskruven osv.
 
men tändstiftet e precis nytt nästan har gåt ca 30 mil. men när man tar av det så e det BLÖT O OLJIGT, o var sitter luftskruven på den enorma förgasaren?
 
RgOlsson skrev:
men tändstiftet e precis nytt nästan har gåt ca 30 mil. men när man tar av det så e det BLÖT O OLJIGT, o var sitter luftskruven på den enorma förgasaren?

Nu har inte det här riktigt med det här att göra men köpte du din RG på blocket av någon i Malmö för kanske nån månad eller två?
 
Esquina skrev:
Det beror på... har du haft den stått ett längre tag så är den helt enkelt sådär... Visserligen har jag dåligt batteri nu, men just nu är min sådär... Att batteriet sugs ut när jag försöker starta den, så ja får rulla igång den när den stått 2 dagar...


MM men mitt batterie e Nytt för iår. men när ja mätter batterit med mättare så e det på 12.4 volt så det e iget fel på det... kan det vara att det inte e något luft filter i luftburken?
 
RgOlsson skrev:
MM men mitt batterie e Nytt för iår. men när ja mätter batterit med mättare så e det på 12.4 volt så det e iget fel på det... kan det vara att det inte e något luft filter i luftburken?
'
den surar ner sig, byt munstycke
 
RgOlsson skrev:
MM men mitt batterie e Nytt för iår. men när ja mätter batterit med mättare så e det på 12.4 volt så det e iget fel på det... kan det vara att det inte e något luft filter i luftburken?

vad har du för stift föressten? det ska vara BR10ECM tror jag
 
Jag har också 9 i tändstift...

Blir den inte bättre efter att du kört med den ett tag?
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top