RG500-motor i RGV-ram!

nån som vet om man kan få en RGV varvräknare att fungera på RG?? Den gamla Rg-mätaren gick väldigt ojämt.... :(

HA DE GÔTT

NU!!! Äntligen har vi fått PayPal skiten att fungera, och ITG kittet är på väg!!! :) Kommer förhoppningsvis i slutet av veckan...
Lite Nyheter... Bygget är färdigt, men ITG filter ska på och det ska bestyckas om en hel del... Brorsan har ramlat med en annan hoj och spräckt knäskålen, så han kan nog inte köra på hela sommaren.... :( :( .... Men han säger att jag ska ut å prova hur den går med ITG kittet... :skrämd :crash Och det får jag väl göra... Fast jag ska köra lugnt, mycket lugnt.....
Återkommer med en testrapport senare i veckan.... :tummenupp

Edit: KJS, du har inte luskat fram något?? :)

HA DE GÔTT

njae.. jag pratatde med en kille från falköping som visste mer men sen har det inte hänt så mycket mer gällande detta, ska kolla med honom under bikeweek.

KJS skrev:
njae.. jag pratatde med en kille från falköping som visste mer men sen har det inte hänt så mycket mer gällande detta, ska kolla med honom under bikeweek.

Ok... Det är inte bråttom alls, den hade bara varit roligt å veta nåt om det där bygget.... :tummenupp

HA DE GÔTT

Nu har ITG kittet monterats... :) Blir väl att provköra imorgon antagligen... Helt livsfarligt... Har ju aldrig kört nån så stor 2-taktare förr... :skrämd Ja, ja... Om jag överlever, så kommer det nog en testrapport imorgon... :)

HA DE GÔTT

KJS skrev:

Det har inte hänt nåt nytt eller?? :)

HA DE GÔTT

Hur gick det med provkörningen?

Jag hade bara övningskört skolans hojar + kört lite cross & 125:a när jag skulle provköra RG:n på riktigt första gången. Efter att ha fiskört lite så fick jag för mig att dra ur ettan... Styrkronan fick jag i nyllet rätt omgående. Lessons learned: kaxa inte med en 2T 500:a...

Ludde, jag tycker du/din bror ska åka till Sthlm med din skapelse snart. Jag vill titta!

/J

RG500-Johannes skrev:
Hur gick det med provkörningen?

Jag hade bara övningskört skolans hojar + kört lite cross & 125:a när jag skulle provköra RG:n på riktigt första gången. Efter att ha fiskört lite så fick jag för mig att dra ur ettan... Styrkronan fick jag i nyllet rätt omgående. Lessons learned: kaxa inte med en 2T 500:a...

Ludde, jag tycker du/din bror ska åka till Sthlm med din skapelse snart. Jag vill titta!

/J

Jag har inte provkört än... Jag jobbade så mycket ett tag så det blev ingen tid över, men nu är jag ledig och då blir det väl att köra nån dag... Jag har bara kört moppe, 125:a, 2T 500 cross och en hel del 280cc-trial... Men jag ska iallafall ta det VÄLDIGT lungt när jag kör den.... :fakta
Åka till Sthlm ja... Kanske det, kanske... Får väl se när brorsans knäskål blir hel igen...

HA DE GÔTT

KJS!! Du var inne på chatten för 1min sen, men jag hann inte skriva klart innan du var borta.... Har du hört nått mer om RGV-bygget?? :hej

HA DE GÔTT

Rg 500 motor

Nu har jag plockat bort min rgv motor och ligger i den stora funderingen:

1. Ska jag laga den?

2. Ska jag montera i en rg 500 motor i den?

Problemet i vilket fall som helst är att jag inte hittar någon sådan motor. Vet ni någon som har en till salu?

Re: Rg 500 motor

Grrrooov skrev:
Nu har jag plockat bort min rgv motor och ligger i den stora funderingen:

1. Ska jag laga den?

2. Ska jag montera i en rg 500 motor i den?

Problemet i vilket fall som helst är att jag inte hittar någon sådan motor. Vet ni någon som har en till salu?

Hmmm... Du vet vad jag tycker... :tummenupp :tummenupp
Men jag vet liktförbannat att det inte dräller av RG motorer... :gråta

HA DE GÔTT

du vet ingen typ skrot eller nåt som man kan kolla med?

Grrrooov skrev:
du vet ingen typ skrot eller nåt som man kan kolla med?

Njää, vi hittade våran i en källare... Men Johannes vet nog bra mycket mer om var man kan få tag i sakerna... Men efter det, så kan jag hjälpa till... :hej

HA DE GÔTT

Ludde skrev:
Njää, vi hittade våran i en källare... Men Johannes vet nog bra mycket mer om var man kan få tag i sakerna...

Nej, jag är rädd för att jag inte vet var man kan få tag på RG500 motorer här i sverige. Togs ju bara in 80-90 st totalt...

Jag skulle nog leta utomlands om jag skulle försöka få tag på en motor idag. Hade turen och fick tag på en reservmotor för ett mycket bra pris, men det tillhör ju ovanligheterna.

/J

RG500-Johannes skrev:
Nej, jag är rädd för att jag inte vet var man kan få tag på RG500 motorer här i sverige. Togs ju bara in 80-90 st totalt...

Jag skulle nog leta utomlands om jag skulle försöka få tag på en motor idag. Hade turen och fick tag på en reservmotor för ett mycket bra pris, men det tillhör ju ovanligheterna.

/J

Jag börjar ångra mig mer och mer :mad: :D

jasså det va du som hade det... du kan inte lämna nåra tips om var jag kan leta utöver det som johannes skrev?

Grrrooov skrev:
jasså det va du som hade det... du kan inte lämna nåra tips om var jag kan leta utöver det som johannes skrev?

Har faktiskt inte någon riktigt bra koll på vart det finns rg500-prylar liggande nu. Finns en kille som heter Kim el Dine, som brukar vara ute på rr-tävlingar om med f.d crossroadsgänget på banåkningar som har en del för sig med rg500'a som nog har bättre koll.
Finns iofs en trevlig rg500'a borrad till c:a 700cc som är rätt brutal till salu i stockholm iofs. Men det är de enda jag vet om tyvärr.

Hmm... svårt att få tag i ja... Vi hade ju endel tur när vi hittade våran lilla leksak i en källare... fick den billigt också... iofs fick vi renovera motorn, men ändå... satt ju tom Jollypipor på.... :rock

HA DE GÔTT

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back