Ludde
#85 - TokStrokeRacing
nån som vet om man kan få en RGV varvräknare att fungera på RG?? Den gamla Rg-mätaren gick väldigt ojämt....
HA DE GÔTT
HA DE GÔTT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och det får jag väl göra... Fast jag ska köra lugnt, mycket lugnt.....KJS skrev:njae.. jag pratatde med en kille från falköping som visste mer men sen har det inte hänt så mycket mer gällande detta, ska kolla med honom under bikeweek.
Ja, ja... Om jag överlever, så kommer det nog en testrapport imorgon... KJS skrev:njae.. jag pratatde med en kille från falköping som visste mer men sen har det inte hänt så mycket mer gällande detta, ska kolla med honom under bikeweek.
RG500-Johannes skrev:Hur gick det med provkörningen?
Jag hade bara övningskört skolans hojar + kört lite cross & 125:a när jag skulle provköra RG:n på riktigt första gången. Efter att ha fiskört lite så fick jag för mig att dra ur ettan... Styrkronan fick jag i nyllet rätt omgående. Lessons learned: kaxa inte med en 2T 500:a...
Ludde, jag tycker du/din bror ska åka till Sthlm med din skapelse snart. Jag vill titta!
/J
Grrrooov skrev:Nu har jag plockat bort min rgv motor och ligger i den stora funderingen:
1. Ska jag laga den?
2. Ska jag montera i en rg 500 motor i den?
Problemet i vilket fall som helst är att jag inte hittar någon sådan motor. Vet ni någon som har en till salu?
Grrrooov skrev:du vet ingen typ skrot eller nåt som man kan kolla med?
Ludde skrev:Njää, vi hittade våran i en källare... Men Johannes vet nog bra mycket mer om var man kan få tag i sakerna...
RG500-Johannes skrev:Nej, jag är rädd för att jag inte vet var man kan få tag på RG500 motorer här i sverige. Togs ju bara in 80-90 st totalt...
Jag skulle nog leta utomlands om jag skulle försöka få tag på en motor idag. Hade turen och fick tag på en reservmotor för ett mycket bra pris, men det tillhör ju ovanligheterna.
/J
Grrrooov skrev:vad börjar du ångra dig om då?
Grrrooov skrev:jasså det va du som hade det... du kan inte lämna nåra tips om var jag kan leta utöver det som johannes skrev?
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026