Roadracing är KUUUUUUUL! Tänk att få lägga ut tusentals kronor för att få köra motorcykel... åsså får man bli blöt ÅXÅ!!!!!! Vilken bonus!!
En annan rolig liten händelse som jag inte kan undanhålla er är ju detta med Lovebajern Jorpes, som gillar det här med taktik och funderade mycket kring detta med längd på körpass, när det ska tankas, ska det tankas/bytas förare under pacecar, från vilket håll ska avbytande förare hoppa på osv osv... Allesammans viktiga spörsmål för en taktiker med sikte på pallplats!!!!
Erik fick hoppa på bajken med ca. 80 minuter kvar att köra. Eftersom jag gjort två entimmarspass så räknade jag kallt med att det var slutåkt. Visst, regnet vräkte ju ner men det var ju som det var. Med ca 30 minuter kvar så satt jag där med en nygjord kopp kaffe och hade precis plockat av mig ena stöveln när....
Jorpes står där och skriker: "Jag fryser, jag är blöt, jag vill inte köra mer!!!!!!"
Det tog ca två minuter för mig att få på stövlar, knäppa skinnställ, lirka mig i regnstället, få på BLÖTA handskar, hjälmen....
Det kallar jag depåstrategi!!
Till nästa rejs får du skaffa regnställ Erik!
Å tack alla funktionärer som stod ut i regnet!!