Resultat från ERF i Anderstorp???

Palte skrev:
Då det var så jäkla kallt och blött så gav vi tusan i att ta med någon resultat lista. Kan någon säga vilken placering #54 Team JJ fick?!?
14plats, 152varv, snabbaste varv2,01

magnus_moss skrev:
Ja det är bara att gratulera till ett gediget lopp. "FLUSH" sa det när ni pas

Mumlan va grym! Han bara passerade som värsta getingen :banana

Mossbergs fina bajk e inte lika fin längre. Jag slipade in högersidan, Sörebo vänstersidan... Visst va det kul!!!

Tacka alla funkisar o medtävlande...

jorpes skrev:
Visst va det kul!!!

Tacka alla funkisar o medtävlande...

Roadracing är KUUUUUUUL! Tänk att få lägga ut tusentals kronor för att få köra motorcykel... åsså får man bli blöt ÅXÅ!!!!!! Vilken bonus!!

En annan rolig liten händelse som jag inte kan undanhålla er är ju detta med Lovebajern Jorpes, som gillar det här med taktik och funderade mycket kring detta med längd på körpass, när det ska tankas, ska det tankas/bytas förare under pacecar, från vilket håll ska avbytande förare hoppa på osv osv... Allesammans viktiga spörsmål för en taktiker med sikte på pallplats!!!!
Erik fick hoppa på bajken med ca. 80 minuter kvar att köra. Eftersom jag gjort två entimmarspass så räknade jag kallt med att det var slutåkt. Visst, regnet vräkte ju ner men det var ju som det var. Med ca 30 minuter kvar så satt jag där med en nygjord kopp kaffe och hade precis plockat av mig ena stöveln när....
Jorpes står där och skriker: "Jag fryser, jag är blöt, jag vill inte köra mer!!!!!!"

Det tog ca två minuter för mig att få på stövlar, knäppa skinnställ, lirka mig i regnstället, få på BLÖTA handskar, hjälmen....
Det kallar jag depåstrategi!! :D

Till nästa rejs får du skaffa regnställ Erik!

Å tack alla funktionärer som stod ut i regnet!!

magnus_moss skrev:
, ska det tankas/bytas förare under pacecar, från vilket håll ska avbytande förare hoppa på osv osv... Allesammans viktiga spörsmål för en taktiker med sikte på pallplats!!!!
Erik fick hoppa på bajken med ca. 80 minuter kvar att köra. Eftersom jag gjort två entimmarspass så räknade jag kallt med att det var slutåkt. Visst, regnet vräkte ju ner men det var ju som det var. Med ca 30 minuter kvar så satt jag där med en nygjord kopp kaffe och hade precis plockat av mig ena stöveln när....
Jorpes står där och skriker: "Jag fryser, jag är blöt, jag vill inte köra mer!!!!!!"

Det kom liksom en chock från ovan att jag ville byta efter 50 minuter. Sörebo myser omkring i kallingarna i depåtältet o Mossberg dricker kaffe. "Vadå, näe, vi har ju kört 2 gånger, Åfan, e du blöt. Ojda"

vi får fila lite på taktiken till nästa pallplats...

jorpes skrev:
Det kom liksom en chock från ovan att jag ville byta efter 50 minuter. Sörebo myser omkring i kallingarna i depåtältet o Mossberg dricker kaffe. "Vadå, näe, vi har ju kört 2 gånger, Åfan, e du blöt. Ojda"

vi får fila lite på taktiken till nästa pallplats...
50 minuter är ju sprintrace. Det intressanta börjar vid 1,15 :D

Nr:18 skrev:
50 minuter är ju sprintrace. Det intressanta börjar vid 1,15 :D
jupp, önskar vi hade 40liters tank, ryggsäck med dunk kanske... :)

jorpes skrev:
Warm-up e sprintrace, 20 minuter e endurance, 50 minuter e oändligheten! :confused:

Håller med!! Jag har ett kanonkoncept: Vi kör enl speedcross, dvs. korta 8-varvsheat med 15 man i varje. Alla förare kör 5 ggr. med lottade strartpositioner. Lägsta platssiffra vinner. Lite åt speedwayhållet typ....
Visst vore det kul!! :yoparty

magnus_moss skrev:
Håller med!! Jag har ett kanonkoncept: Vi kör enl speedcross, dvs. korta 8-varvsheat med 15 man i varje. Alla förare kör 5 ggr. med lottade strartpositioner. Lägsta platssiffra vinner. Lite åt speedwayhållet typ....
Visst vore det kul!! :yoparty
Jag röstar för att vi skaffar 60-literstank, sätter sprinklers runt banan, förbjuder vm-förare och kör 3-timmars pass :banana

Vår taktik är att sabba för så många konkurrenter som möjligt, typ hälla socker i tanken å sånt... :D :gnissla

Nr:18 skrev:
Du ska få pisk ordentligt :fatta! Ta in snabba förare är fusk, du kommer bara att stå i depån och låte mrlind köra hela rejset :tungan

Fy böfvelen vilka hårda killar ni är! Jag vet ju själv hur man känner sig efter att ha kört någon timma i regn, och det i en tredjedel av de hastigheterna ni håller. ERF uppskattas inte tillräckligt, men här har ni en die-hard supporter i alla fall :fakta.

magnus_moss skrev:
Roadracing är KUUUUUUUL! Tänk att få lägga ut tusentals kronor för att få köra motorcykel... åsså får man bli blöt ÅXÅ!!!!!! Vilken bonus!!

En annan rolig liten händelse som jag inte kan undanhålla er är ju detta med Lovebajern Jorpes, som gillar det här med taktik och funderade mycket kring detta med längd på körpass, när det ska tankas, ska det tankas/bytas förare under pacecar, från vilket håll ska avbytande förare hoppa på osv osv... Allesammans viktiga spörsmål för en taktiker med sikte på pallplats!!!!

Det tog ca två minuter för mig att få på stövlar, knäppa skinnställ, lirka mig i regnstället, få på BLÖTA handskar, hjälmen....
Det kallar jag depåstrategi!! :D

Till nästa rejs får du skaffa regnställ Erik!

Å tack alla funktionärer som stod ut i regnet!!

Har en liten förståelse för Jorpes påstående, då han mer ordagrannt egentligen "-Jag f-f-f-f-f-f-f-fry-s-s-s-s-s-er, ja-ja-ja-ja-jag vill int-t-t-t-t-e kö-kö-köra mer." Detta med löständerna klapprande i munnen, darrandes som en darrål...
Imponerande körning av er alla!!

//En ur "depåpersonalen"

Ps. Undrar om det bara var Jorpes som blev blöt och frusen?? Ds

bissmark skrev:
"-Jag f-f-f-f-f-f-f-fry-s-s-s-s-s-er, ja-ja-ja-ja-jag vill int-t-t-t-t-e kö-kö-köra mer."

hehe, jag som tyckte det va varmt och fint (NOT), är väl för otränad för att bli kall kanske.
det va ju kallare att stå och kolla än att köra, men gärna mer regn race, då med lite mer än 30% sikt vore skönt.
BILDEN, så här dags va det riktigt uselt kallt och blött..

Bifogat

• optiDscn1074.jpg
    optiDscn1074.jpg
    32.4 KB · Visningar: 108
bissmark skrev:
Ps. Undrar om det bara var Jorpes som blev blöt och frusen?? Ds
Nä du! sista 1.5 timmen var hela banan en insjö! så alla
hade nog 1 liter vatten i stövlarna, för att inte tala om hur spännande :gnissla det var att vobbla fram med hjulspinn
på 6:an nerför rakan :kocko
Detta var min och Rickards rejspremiär i team Respekt
och det gick faktiskt jättebra, vi körde jämt med Superbike
endurance men så råkade däcken "slinta lite" för Rickard
och vi tappade 35 min :mad: mecka, mecka å sedan på´t
igen vi körde sakteliga upp genom fältet och slutade som ?
någon som har listan?
Jag tyckte alla höll mycket goda marginaler på banan
:fyllisar på er alla :tummenupp

Själv var jag lite nervös inför tävlingen då jag inte kört
hojen förut och hade inte själv någon bankörning i år,
men det gick hur bra som helst med en 2.02 som bäst
i regnet så jag är jättenöjd! :banana

Mest synd tyckte jag om stackaren som gick av i slutet av
rakan... den hojen såg inte fräck ut!
Des bättre såg föraren helt oskadd ut

Om teamets ekonomi tillåter så blir det fler tävlingar
i år, för nu är man ju ganska härdad fån A-torp :tummenupp

Anders
Team Respekt

RejserAnders skrev:
Om teamets ekonomi tillåter så blir det fler tävlingar
i år, för nu är man ju ganska härdad fån A-torp :tummenupp

Anders
Team Respekt
Be afraid Anders, snart kommer ett helt nystartat ERF team, nu ska vi äntligen få fightas man mot man :tungan

RejserAnders skrev:
vi körde sakteliga upp genom fältet och slutade som ?
någon som har listan?Team Respekt

Anders: Respekt#33, plats32, 143varv, snabbaste tid 1,56,160 på varv 73

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey