Resultat Falkenberg

Efter vad jag läst så påminde startolyckan i R600 mycket om masskraschen på Mo i Rana för två år sedan, skillnaden är att då dog Ole-Petter Ödegaard, nu gick det bra men fy fan vad otäckt det är med startkrascher!
Jag är normalt inte rädd när jag åker RR men den gång (singularis...) jag stod i första startled så visst tänkte man tanken att det skulle kunna bli otäckt om hojen hostar till och stannar i starten. Svårt att göra något åt det annat än att göra som i motogp, långt mellan leden och få i varje led.
Det känns som att det är dags att se över våra startuppställningar innan det händer något allvarligt.

Torkel skrev:
Efter vad jag läst så påminde startolyckan i R600 mycket om masskraschen på Mo i Rana för två år sedan, skillnaden är att då dog Ole-Petter Ödegaard, nu gick det bra men fy fan vad otäckt det är med startkrascher!

Vet vi att det gått bra ännu?
#8 var medvetslös och rätt illa däran när han kördes iväg, hålls enligt www.scandinavianopen.com fortfarande nedsövd.

Vad jag har förstått så vurpade Swedie pga att någon körde på honom bakifrån. Stukad fot (hoppar på kryckor) vart resultatet + lite skador på hojen

MrComputer skrev:
Vad jag har förstått så vurpade Swedie pga att någon körde på honom bakifrån. Stukad fot (hoppar på kryckor) vart resultatet + lite skador på hojen

Startkraschen var LÄSKIG, mina tankar går till dom skadade.

RIS går till mycket av depåfolket som inte förstod anledningen till att vi var anvisade att befinna oss bakom "fastlane" vid start, 80% av dom som stod där, rusade fram så fort lampan slocknade och starten gick (mao så kunde vi lika gärna haft skadat depåfolk då det flög friskt med prylar i kraschen).

Tänk lite!

/KetogaN

Torkel skrev:
Åh nej, det missade jag! Jag håller alla tummar jag har att det går bra för killen.

Otäckt, hoppas verkilgen allt går bra och killarna repar sig.

/benfre

Ett problem med att ha längre mellan leden är ju att de som kommer längst bakifrån har ännu högre fart om det är en olycka längst fram. Ingen enkel fråga.

Goodstuff skrev:
Ett problem med att ha längre mellan leden är ju att de som kommer längst bakifrån har ännu högre fart om det är en olycka längst fram. Ingen enkel fråga.

Jag tror att köra tre istället för fyra man i bredd gör större nytta isf, det är TRÅNGT i första kurvan på Falken.....

det måste väl gå att anpassa antalet startande i bredd beroende på banans bredd, eftersom många banor i sverige är rätt smala kan det vara bra att ha 3 istället för 4

Chris Ash skrev:
Jag tror att köra tre istället för fyra man i bredd gör större nytta isf, det är TRÅNGT i första kurvan på Falken.....
Ja då blir det mera plats att väja om någon får stopp.

Back