Repsol Honda blir Red Bull Honda?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Puig är jättedum, tycker författaren till den här texten och menar att Pedrosas manager borde ha varit snällare mot Hayden därför att han ju var amerikan och bäst i världen. Men det är långt ifrån första gången som den sajten eller andra från samma sida Atlanten skriver negativt om och skyler över allt och alla som inte stryker Hayden medhårs.

Vad tror ni?

Kommer Repsol Honda att efter över 15 år bli Red Bull Honda?

Kommer 2011 bli en ödesmättad kamp mellan Stoner och Pedrosa?

Såklart det kommer bli. Frågan är vem som är bäst rustad att gå segrande ur kampen och bli behandlad som försteförare; och vem som får kicken först. Pedrosa? Suppo? Puig? Stoner?

http://superbikeplanet.com/2010/Sep/100923qaz.htm

Bifogat

• 1761.jpg
    1761.jpg
    19.9 KB · Visningar: 127
  • case1.jpg
    case1.jpg
    106.2 KB · Visningar: 102
  • dani1.jpg
    dani1.jpg
    105 KB · Visningar: 104
  • alberto_puig.jpg
    alberto_puig.jpg
    69.5 KB · Visningar: 92
  • suppo.jpg
    suppo.jpg
    141 KB · Visningar: 98
Last edited:
Jag har inga svar what so ever... Men kommer sitta lätt förväntansfull på matchen-i-matchen nästa år! Historiskt så har väl Pedrosa piskat Stoner jämt? Samtidigt som iaf jag vill tro att Stoner vässat formen sedan steget till MotoGP.

Fränaste av allt vore ju om Dovi klev på rejält nästa år också så han snor lite pallplatser av dessa två herrar (då menar jag i race där alla tre passerar mållinjen.)

Mycket spännande! Blir det bra? Eller blir det bara intriger? Spelar det någon roll? :)

Fränaste av allt vore ju om Dovi klev på rejält nästa år också...
Så kan det bli och det vore såklart en välkommen bonus. Ett team med 3 lika snabba förare som alla vill ha mest repsekt, vara försteförare och vinna titeln.

Blir det bra? Eller blir det bara intriger?
Det är ju intriger och personliga motsättningar/olikheter mellan förare som skapar den bästa racingen.

Max vs. Doohan
Rossi vs. Gibernau vs. Max
Schwantz vs. Rainey

Frågan är om kampen om inflytande i HRC mellan Puig och Suppo kommer att öka motsättningarna mellan förarna ytterligare och skapa en dokusåpa av Red Bull Repsol Honda.

:tummenupp

Last edited:
Är det bara jag som undrar hur mkt pengar man egentligen kan tjäna på en dryck som nätt och jämt går att dricka utspädd med sprit?

De har 2st formel 1 stall (red bull och torro rosso), 1 rallyteam(Raikonen) sponsrar väl hälften av världens absolut bästa inom extremsport och otal mer cuper förare osv.

Att byta/kombiner ut repsol känns som helgerån men kan kanske föra något gott med sig!

Ska bli kul att se om förändringarna ducati gjorde även funkar på motegi för då blir stoner farlig och pedrosa kanske mer nervös...

Är det bara jag som undrar hur mkt pengar man egentligen kan tjäna på en dryck som nätt och jämt går att dricka utspädd med sprit?

De har 2st formel 1 stall (red bull och torro rosso), 1 rallyteam(Raikonen) sponsrar väl hälften av världens absolut bästa inom extremsport och otal mer cuper förare osv.

Det är du inte ensam om att undra.

Dom omsatte -09 ca 3,3 miljarder Euro.
Nettovinst 650 milj euro (-06). Vinstmarginalen måste vara enorm med tanke på att bara F1 teamen kostar ca 2,5-3 miljard sek att driva runt (hört av Eje på en F1 sändning). Nu pratas det iof om att dom ska ta in externa sponsorer.

Att byta/kombiner ut repsol känns som helgerån men kan kanske föra något gott med sig!

Ska bli kul att se om förändringarna ducati gjorde även funkar på motegi för då blir stoner farlig och pedrosa kanske mer nervös...

Skiten kostar väl 60 öre litern att tillverka och kostar 68 spänn litern på stattåil. Matten är enkel.

Anledningen till att dom skickar så jävla mycket pengar i spons är att dom har inskrivet att en viss del av vinsten skall återbördas till reklam inom extremsport. Dom tjänar ju nu så jävla mycket pengar att det är problem med vad dom skall lägga pengarna på...

Därav rymdraketer, flygplan, F1-team, juniorklasser i MotoGP osv...

/ Jens

Men Red Bull syns ju onekligen överallt och har sitt märke på allt det fetaste. Bara märket i sig själv säljer ju, kläder osv. Folk går och betalar dom pengar för att göra reklam.

Det gäller även Monster Energy drink som även dom har lyckats med att skapa ett häftigt och attraktivt varumärke.

Dock får man väl säga att Ferrari är kungarnas konungar på detta trots att dom inte säler någon energidryck.

Red Bull har väl förnekat dessa rykten under säsongens gång men de fortsätter att ploppa upp av någon anledning. Hoppas Red Bull tar över. Tror det blir snyggare hojar och inga dumma krav på att minst en förare skall vara av en viss nationalitet.

Intressant intervju med Stoner i ämnet Puig/Livio och skiljeväggar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/86851

Jo, för att jag tycker varumärket har en så tafflig profil. Inte alls ”larger than life” som Coca Cola, Sony, Apple eller andra riktigt stora varumärken på den amerikanska marknaden.

De tecknade filmerna på temat ”Ger dig vingar” är vansinnigt taffliga jämfört med ovanstående varumärkens reklam.

Ger heller inga associationer till sport, energi, kraft, en hälsosam livsstil. Jag tänker på spritfester, fulla ungdomar, bilfärjor och white trash.

Känns som en marginell produkt för en marginell målgrupp som lockas av drogromantik (ryktena om att drycken var starkt beroende framkallande, innehöll kokain och allt möjligt).

Därför förstår jag inte att de är så stora i USA.

Last edited:
Jag fattar det inte heller! :confused:

Någonstans måste det drickas enorma mängder. Ungern, Ukraina, Polen, USA, Indien, Kina??!!

Norge! Dom åker till Sverige och köper flakvis!

För att som luttrad kaffedrickare sedan 14-års åldern kan jag ändå inte dricka en redbull utan bli stirrig och jävligt rastlös (ett tillstånd som redan finns i viss grad)! För att inte tala om den redan nämnda smaken som raskt tar mig till Hubba-bubba dagar jag trodde jag glömt!

Så även om man återvinner avloppsvatten utan att tillsätta ett skit(haha) till ett billigt pris och säljer för 68kr litern är det fortfarande enligt mig ett mysterium att folk dricker det!

MEN människan älskar att missbruka och detta är väl kanske en modernisering för mina dagar av tjuvrökning/snusning!

Edit: offtopic så det skriker om det

Last edited:
Har du reflekterat över att de skapar en profil genom F1, MotoGP, extremsporter mm.?
Kanske inte ”reflekterat”, snarare noterat, och jag tycker Red Bull passar sällsynt illa i så sofistikerade mijöer som F1 och MotoGP. Extremsporter känns mer ”Red Bull” eftersom det är mer alternativt/ungdomligt/osofistikerat.

Har du verkligen ingen aning om varför det kan vara så?
Avslöja sanningen för mig!

Men framför allt: återgå till topic: Puig! Suppo! Stoner! Pedrosa! HRC!

Last edited:
Pedrosa har väl lite att stå i i kampen med Stoner, oavsett vad Puig svamlar om.
0-1, så att säga.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...