Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DanSund skrev:Vad är det som är problemet?
Banane skrev:Den startar utmärkt när den är kall.
Men oftast när den är ljummen eller varm vill den inte starta alls. Jag maler med startmotorn ett antal långa gånger utan en endaste tändning. Sen rätt som det är smäller den igång som vanligt.
När den väl går går den bra, kanske nån enstaka misständning på tomgång.
Svahn skrev:Skulle tippa på Impulsgivare när du har sånt problem..Samma problem som du beskriver
Japps skrev:Kan även vara en jordkabel mellan motor och styrenheten som glappar.
Den sitter på vänster sida (framifrån sett) och jordar till höger fjäödertorn.
Hackar den när du svänger och liknande?
Mark skrev:har du några fartränder på renaulten?![]()
Prova med ett par sånna här trimränder.
Men som sagt skulle jag bytat impuls-givaren för jag vet att dem har problem med dem...O som Japps sa: Bilen start inte om den e sönder (stämmer delvis men inte till 100%,,För det händer där finns "glapp" inne i impulsgivaren..O kan säga att Renualt har bytat många sådan...Så detta skulle jag först bytat...Japps skrev:Men skulle det vara impulsgivaren som är sönder så funkar inte bilen... Den arbetar endast på signaler från svänghjulet med att indikera läge för gnista samt indikation för insprutning. Tändspolarna tror jag inte så mycket på heller, skulle dom vara sönder så brukar inte motorn gå jämt. Går motorn jämnt när den väl är i gång?
Nä jag tror mer på att den tappar bränsletrycket så en bränslepump är nog att föreslå. Vi har fått byta några pumpar på renaultarna. På volvo-bilarna funkar det som så, främst turbo bilarna att om dom besitter samma startsvårigheter så är det bränsleregulatorn som packat ihop på grund av att ett membran inne i regulatorn läcker igenom så tappar den bränsletrycket. Jag kan kolla mer ingående på jobb och återkomma med svar
Kolla även jordkablar mellan motor och chassit så där är riktig kontakt.
Lyser det några kontrolllampor?
Ventilerna är hydrauliska på dom, så det är uteslutet
I värsta fall så åk in och få felkoderna avlästa, så får du mer ingående svar där.
Svahn skrev:Men som sagt skulle jag bytat impuls-givaren för jag vet att dem har problem med dem...O som Japps sa: Bilen start inte om den e sönder (stämmer delvis men inte till 100%,,För det händer där finns "glapp" inne i impulsgivaren..O kan säga att Renualt har bytat många sådan...Så detta skulle jag först bytat...
Japps skrev:Jo det är sant det med, tänkte inte på den biten faktiskt :kocko![]()
Banane skrev:Nu har biljewulen börjat tjuvdö då o då på tomgång också.
Skall köra i injectioncleaner o byta stift...
Undrar om det finns det mer kunskap i ämnet skitbilar som Renault Megane...
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |