Rekommendera mej en grushoj!

Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.
 
Xr:n och TT:n e skit bra hojar men dr 650 e oxå fin att köra föredrar dock XR:n som e lite rappare i gänget... iaf av dem jag kört (Har inte kört XT)
 
carsam skrev:
Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.

Nej det har jag inte, vad ska jag kolla isf?
 
Leta rätt på kabeln som går mellan CDI-boxen och generatorn, den ska vara svart-röd. Koppla bort den och mät ohm mellan den och jord. Om du mäter 230-320 ohm (enligt haynesmanualen iallafall) så är det rätt.

När du ändå mäter där kan du testa att kicka några gånger, kolla så du har minst typ 50 volt ut då.
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top