Rekommendera mej en grushoj!

Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.
 
Xr:n och TT:n e skit bra hojar men dr 650 e oxå fin att köra föredrar dock XR:n som e lite rappare i gänget... iaf av dem jag kört (Har inte kört XT)
 
carsam skrev:
Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.

Nej det har jag inte, vad ska jag kolla isf?
 
Leta rätt på kabeln som går mellan CDI-boxen och generatorn, den ska vara svart-röd. Koppla bort den och mät ohm mellan den och jord. Om du mäter 230-320 ohm (enligt haynesmanualen iallafall) så är det rätt.

När du ändå mäter där kan du testa att kicka några gånger, kolla så du har minst typ 50 volt ut då.
 
Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Back
Top