Rekommendera mej en grushoj!

Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.
 
Xr:n och TT:n e skit bra hojar men dr 650 e oxå fin att köra föredrar dock XR:n som e lite rappare i gänget... iaf av dem jag kört (Har inte kört XT)
 
carsam skrev:
Min xr kan också vara lite svårstartad när den är varm. Samma erfarenhet som Silwer, antingen startar den direkt eller ..inte. Fast jag gillar ändå dubbelförgasarna.

Silwer-har du kollat spänningen till cdi:n? Tror det är ett ganska vanligt fel på äldre xr.

Nej det har jag inte, vad ska jag kolla isf?
 
Leta rätt på kabeln som går mellan CDI-boxen och generatorn, den ska vara svart-röd. Koppla bort den och mät ohm mellan den och jord. Om du mäter 230-320 ohm (enligt haynesmanualen iallafall) så är det rätt.

När du ändå mäter där kan du testa att kicka några gånger, kolla så du har minst typ 50 volt ut då.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top