Reklamfilmerna vi ogillar....

Jag tycker att Heinekens reklam är grymt rolig!

Dock måste det vara ett gissel för reklammakarna i heineken vs carlsberg srtiden. Man kommer ju bara ihåg att det är en skojig reklam, men inte om det var för carlsberg eller heineken...

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3P_API6N4oA&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3P_API6N4oA&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

...för att alla killar är idioter som får erektion av bollsport, spöar sina flickvänner och hatar att laga mat.

Hade jag fått den där lägenheten hade jag antagligen smackat upp en mdf-skiva för balkondörren.

Ja fan, Spotifys reklam... den värsta för min del var när dom körde "Åh Ursäkta att jag stör.... bla bla bla" TRE (3) !!!!! gånger i rad.
Dom verkar inte ens ha någon vettig reklam att köra lite snabbt och smidigt mellan låtarna utan dom slänger in sin egna usla reklam flera gånger om per timma, bara för att störa :brinnerup

Det där har jag också funderat/svurit över. 75% av reklamen är ju för deras egen skit. Är det ont om företag som vill göra reklam i Spotify, eller vad?

De tänkte nog att merci är franska för tack, även om de uttalar det som mercy (nåd).

I övrigt en fullkomligt hemsk reklam. Ger mig fan på att det är samma slödder som gjort Toffifeereklamen.

Jotack, jag vet. Problemet med det är att det innebär att dom talar till en fransktalande publik, och framförallt att dom gör det på engelska. Baklängestänk på hög nivå.

NetonNet:s reklam där Lill-Babs sitter i baksätet och navigerar.
Fii fan,får mardrömmar av kärringen!

Berocca.

De har skapat nån sorts gul kärring gjord av Berocca-vätska.
Vi kallar henne kisstanten.

...för att alla killar är idioter som får erektion av bollsport, spöar sina flickvänner och hatar att laga mat.

Hade jag fått den där lägenheten hade jag antagligen smackat upp en mdf-skiva för balkondörren.

Håller med. Reklam skräddarsydd för blodfattiga skinntorra karriärskillar.

Förr sände de ju däremot rolig ölreklam på TV.

[YOUTUBE-ID]Kw8Isw6CzHc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Problemet med all dålig reklamfilm är att den stöps i samma form.
Alla ska se ut som lobotomerade leende medelklass människor.
Alla ska vara "lagom", reklamen ska vara klämkäck, musiken ska vara "trallig"
Produkten ska lösa alla problem.
Kiss, blod och mensgegga ska vara blått och lättflytande.

Sen lägger en reklammakare ner en massa tid och pengar på en 30sek snutt så att den måste tjatas i all oändlighet för att den var så dyr att göra.

Något som tjatas blir ett irritationsmoment, oavsett om det är en reklamsnutt eller Brittans senaste hit. (tänk Rix FM här)

Ölreklamen med skorummet/ölrummet var bra, dom första gångerna man såg den, nu har den redan visats för ofta.

Att göra bra reklam är utan tvekan svårt, jag skulle inte klara det, men jag skulle nog kunna lyckas undvika dom värsta klavertrampen i den här tråden om jag var tvungen att försöka.

Vet att det var ogillar, men gillar är roligare! :D

Dom här är bra:
[YOUTUBE-ID]0hc0buYIZXI[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]bikJjHXevNc[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]29cNUBzHBT8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]sdiq1uiXiqg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]CMCOxqr2ezA[/YOUTUBE-ID]

Vet att det var ogillar, men gillar är roligare! :D

Dom här är bra:

[YOUTUBE-ID]bikJjHXevNc[/YOUTUBE-ID]

Den där bilkörningen gav mig rysningar. Grabbar med kontroll helt klart.

ÖoBs reklam gör mig tokig, men de har fått in en grym detalj som jag inte upptäckte själv.
Skjortan byter färg varje gång de visar gubben med kostym :hihi

South Park har så klart bra reklamfilmer.

[YOUTUBE-ID]Q7pPIlve6qo&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hittade bara på tyska :mad: men den kanske är bättre så..

[YOUTUBE-ID]ZeYQiSE1OPM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Men bäst är "Alabama Man" men den hittade jag inte :mad:

Last edited:
ICA reklamen har definitivt spelat ut sin roll.. Rolllspelet i den serien var gamalt redan förra omgången och att slå mynt av sin satsning handikappade är smaklöst.

Reklam skall få oss att köpa en vara, rätt o slätt..
Bara i reklamvärlden delar man ut priser till reklam vare sig den gett effekt eller inte.

Tacka vet jag Captain Morgan! "Is there a little captian in you?"
Man behöver ju inte ens säga namnet på rommen till bartendern.. Skicka upp benet och det blir Morgan i glaset! :D
[YOUTUBE-ID]7i0JEOeSEP0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...