Reklamfilmerna vi ogillar....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Och jag jobbar som bildredaktör & researcher på bildbyrå för film.....mkt intressant för mig också, saknar dom äldre fyndiga reklamfilmerna som faktiskt var underhållande, till skillnad från alla hastverk & dubbade tyska filmer vi matas med idag..:rolleyes:

Den här filmen letade jag upp allt arkivmaterial till för några år sedan.
[YOUTUBE-ID]o8puCo-ei7s[/YOUTUBE-ID]

intressant tråd, jobbar ju som kreatör på reklambyrå...
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Är det ingen som vet vart man kan se Bäveroverall i nylon reklamen som gick för en herrans massa år sen. Jag har för mig att den var rolig.
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Bra reklam

Det här är två relativt nya filmer undertecknad anser hör hemma i kategorin bra reklamfilm:

[YOUTUBE-ID]3zDPEY8z43o[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]DF5Kpng6y9s[/YOUTUBE-ID]
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Man har ju hört skvallret på stan va.

Kan tänka mig att du har ett finger med i reklamen där man ska ta bort telefonjacket.

finns det annat bra skvaller om mig på stan?

nix, har inte gjort telefonjacket. den får 3 av 5 av mig.

Det här är två relativt nya filmer undertecknad anser hör hemma i kategorin bra reklamfilm:

fel tråd va? :va
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Anledningen till att ICA's reklamer får priser o.dyl. beror nog delvis på att det finns en "story" samt att den inte visas så länge... 2-4 veckor sen byts den ut mot en ny..
man hinner alltså inte tokledsna på den...

När det gäller radioreklam så skulle jag lätt kunna hänga Wurths reklammakare som tyckte
att det var skiiitkul att killen rabblar en jelfa massa sk!t i 30 sekunder.. Samma med Tele2.. Jag är för faen stressad ändå, det där kommer ju ge mig magsår! :mad:

EDIT: Glömde... har inte företaget råd att göra reklam på det inhemska språket så sänd inte skiten... Och ska det absolut sändas på nåt annat språk så gör det på engelska... och vad som än händer... DUBBA INTE!!! jag får tokspel när läpprörelserna är helt fel jämfört med ljudet.. Bara det får mig att inte köpa en produkt!
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Mer eller mindre klassiska inom sporthojsvärlden iaf vid det här laget:


[YOUTUBE-ID]vbCYr7aYJss[/YOUTUBE-ID]


[YOUTUBE-ID]uOzPzDcFhk4[/YOUTUBE-ID]
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De flesta moderna bilreklamfilmerna med dansande datoranimerande bilar och en röst som rabblar en massa intetsägande emotionellt dravel. Så fullständigt infantilt.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Jag hatar reklamen för Kinder Egg där mamman med 2 barn pratar olika dialekter allihopa.


Däremot så älskar jag följande 2 reklamer.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3P_API6N4oA&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3P_API6N4oA&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hwNXn-MhDWw&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hwNXn-MhDWw&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top