Regskylten på bild i alla dessa gatåkningsbilder

Se där, det syns ju inte.

Heh :tummenupp

*Suck*
du skämtar förstås, och självklart så ser du ju att de är redigerade :D
Den här diskussionen blev till en riktig pajkastning.

Ja. Vi kan väl enas om att alla är medvetna om att möjligheten att tjuvar använder bilderna finns och att fotografen får göra ett val om han vill maska eller inte. Så, då är vi klara.. right?

Last edited:
Heh :tummenupp

Ja. Vi kan väl enas om att alla är medvetna om att möjligheten att tjuvar använder bilderna finns och att fotografen får göra ett val om han vill maska eller inte. Så, då är vi klara.. right?

Instämmer till fullo

Fast med några hundra bilder så är det ett jävla jobb att gå igenom och rensa reggplåtar. Dessutom har jag lite svårt att se problemet, regplåten syns ju ändå när man är ute och kör, dessutom kan ju nån "bultenfotograf" vara Hasse Hojtjuv som står å fotar hojar bara för att samla på sig regnummer.

"hasse hojtjuv"? syfta du på nån personligen? eller är det bara ett uttryck?:confused:

:finger

lol suck o allt vad det heter.
detta blir mitt sista inlägg(förmodligen) i denna tråden.

Ni hojåkare som känner viss oro över oss fotografer, jag talar bara för egen mening nu. ni kan vara lugna. jag kommer inte lägga ut bilder med synliga plåtar.

Tack för min medverkan i pajkastningen :D

Om det skulle hända så kan nog ett snabbt PM rätta till problemet. Nemas problemas. :)

kunde inte hålla mig borta från den här tråden :D

Tänkte på en annan sak. Om det nu skulle dyka upp länk till nåt galleri där nåpn "råkat" glömma sudda skyltar, kan inte (inte admins jobb jag vet, men utse några fler då tycker jag så kan man censurera bättre) admins ta bort dem isåfall.

Tror jag skall maila länken till den här tråden och be trafikenheten i Kiruna att maska mina reg plåtar som finns på bild oxå,dock på mina bilar !:D

Eller så kanske det är du som borde fundera på att flytta?
Tror du att det är på grund av foton på nätet som du fått hojarna stulna eller för att någon spanat in dom på gatan? Om det är ett lokalt HBG problem så är det nog inte så svårt att svara på den frågan.

Ärligt talat skiter jag i var dom fått tag i mitt regnr. bara möjligheten räcker för mig. Om alla bandags/kurv/sammåkningsfotografer var lika seriösa med att ta bort plåten som dom är med att vattenstämpla bilder så vore ju problemet borta.

Och ja jag vet att märkningen av bilderna sker nästan automatiskt men det missas sällan så kunskap om bildbehandling saknas ju inte.

Sen att grundproblemet är att kreti och pleti kan få ut adressuppgifter på VV:s hemsida på 30 sekunder är ju svårt att ändra på

Men kom igen!
Jag lade mig i diskussionen för att de brukar sluta med att folk KRÄVER ditten o datten hit o dit från fotografer.
Nu har ju tråden varit sansad och framförallt har ju TS skrivit vettiga saker om vad han ÖNSKAR. Varför ska då nån amatörfotograf kasta bensin på elden? Hur kul e fotokurvan utan hojar?

Vad är det som "krävs" av fotografer?

Bara nyfiken.

Last edited:

lite borttagen text

Vad är det som "krävs" av fotografer?

Bara nyfiken.

förstår inte frågan riktigt.

fan nu e jag här o skriver igen.

eller så köper man photoblocker spray och sprayar på skylten så är problemet löst för dom som vill...
http://www.photoblockeruk.com/special/

Detta förutsätter ju att fotografen även bränner av en blixt, utan en sådan så kommer din regskylt lysa med sin närvaro lika klart som om du inte sprayat :D

Last edited:
förstår inte frågan riktigt.

fan nu e jag här o skriver igen.

Detta förutsätter ju att fotografen även bränner av en blixt, utan en sådan så kommer din regskylt lysa med sin närvaro lika klart som om du inte sprayat :D

Om du nu skall ta bort text i min Quote så ta inte bort det jag syftade min fråga på:huvet

Sorry... får skylla på trötthet.

Som svar på din fråga måste jag väl snarare säga, det KRÄVS ingenting, men däremot har folk en önskan om att vi maskar deras plåtar(vilket jag, och säkert inte några andra fotografer heller har några problem med.)

Kan inte alla bara montera bort plåten innan de kör bulten. De måste ju alla tjäna på.

Men nog nu för fasen. Sådant här tar ju bara bort glädjen för fotograferna och således blir en följdeffekt att inga bilder tas.
Det är ju fasen halva nöjet med just bulten att det finns fotografer som kan föreviga en åktur med riktigt bra bilder (för det är förstklassiga bilder, inget snack om saken). Att vi dessutom får nyttja dom är ju bara fantastiskt i sig!

Så ge fasen om att tjafsa om en regplåt, lägg energin på att skaffa garage, lås och larm till hojjarna istället.

/glad över att fotograferna finns!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...