Regskylten på bild i alla dessa gatåkningsbilder

Är jag TS nu också:va

Nej. Slarvigt uttryckt, my bad.
Jag tyckte diskussionen var ganska avslutad bara och att du startade upp den igen.

Precis som redan sagts är det ju upp till fotografen om man vill blurra eller inte, sätta vattenstämpel eller inte osv osv.

Personligen har jag alltid blurrat skyltar från banåkningar och gata.

Personligen har jag alltid blurrat skyltar från banåkningar och gata.
Tur det, för om du är snabb och lägger upp bilderna samma dag så kan ju någon sitta och kolla upp vilka som är bortresta på bankörning och åka hem till dom och tömma hela huset/lägenheten. Självklart får dom ju kolla upp familjeförhållanden också, men allt sånt finns ju i register idag :tummenupp

För några år sen stod ju folk vid ett färjeläge i södra Sverige och skrev upp numren på dom som åkte på semester, sen åkte dom hem och gjorde inbrott hos dom.

Så av samma anledningar borde alla startnummer på tävlingshojar blurras också!

Med risk för att hamna mitt i stridslinjen på pajkastningen vill jag bara lägga in att jag tycker det är väldigt trevligt att ni fotografer finns efter bulten och att man kan få se snabb ut på bild iaf :banana..

Heder åt er :)

Å jag har hojen och en rätt stöldbegärlig bil som jag åker både bana och väg med, risken att nån snor eller vandaliserar kan hända när som helst och var som helst. Med eller utan bilder på forum.
Även om det är förhatligt så kommer det alltid finnas folk som är avundsjuka..
Lås, larm och övervakning.. ;)

Om det skulle hända så kan nog ett snabbt PM rätta till problemet. Nemas problemas. :)

Med risk att blåsa liv i luckan igen. Ser någon sin hoj där ute och inte vill ha den där. Säg till så tror jag ingen fotograf nekar att ta bort bilden.

Om en specifik person ber om att få sin regplåt fixad- Nemas problemas. ett par unika jämfört att fixa 100 stycken är en jäkla skillnad.

Fixar jag och donar med bilden förövrigt självklart tar jag plåten också.

Autojusterar jag med makron och dylikt på massvis av bilder samtidigt Ja då kan någon plåt slinka egenom.

Bra att höra era åsikter dock. Det påverkar en att fixa fler plåtar och att ha det i åtanke.

Jag har skippat vattenstämpel hittills och delat ut lågupplösta. Kanske man skulle dra dit en fet stämpel istället som man kan placera över plåtarna? :confused:

Tur det, för om du är snabb och lägger upp bilderna samma dag så kan ju någon sitta och kolla upp vilka som är bortresta på bankörning och åka hem till dom och tömma hela huset/lägenheten. Självklart får dom ju kolla upp familjeförhållanden också, men allt sånt finns ju i register idag :tummenupp

Dessutom får alla frugans vänsterprassel fritt fram vilket orsakar en orgie av dess like, frun får hiv, grannarna klagar o villan säljs på exekutiv auktion! Allt pga fotot...:D

5579-5639-thickbox_120875508.jpg

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...