regskylt eller inte? falskregga?

Status
Ej öppen för fler svar.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ok nu kommer väl alla moralisar att bli helt vansinniga men jag är nyfiken så jag måste bara fråga.
om man gillar att köra fort så får man ganska snabbt problem med poliserna. det blir lite jobbigt när dom står och väntar på en när man kommer hem. då jag precis skaffat en ny hoj funderar jag lite på detta. det finns väl två varianter.

1. man kör helt utan skylt. då kommer man dock garanterat att bli jagad varenda gång man träffar på poliserna men man slipper få hembesök.

2. man falskskyltar hojen. bara hittar på något regnr. då kan man möta snutarna utan att dom jagar en. ifall man nu kör laglydigt. ifall dom skulle kolla upp en så kan dom i alla fall inte få ens adress.

men man blir lite tveksam då man läser i en del tidningsartiklar där poliser blir helt tokiga då någon åker falskskyltat. man vill inte att dom ska försöka preja en bara för att man falskreggat. antar att dom blir lika tokiga om man kör utan skylt.

alternativ 3 föresten.. man gör en miniskylt som är så jäkla liten att det inte går att se vad det står på den. kanske är det bästa alternativet. eller?

jag har även funderat lite på om det finns någon färg man kan köpa som är väldigt lätt att få bort. tex så att man kan spreja hojen gul och köra så i några veckor. sedan när man blivit jagad några ggr så byter man färg. som i dom gör med en bil i filmen shakalen med bruce willis.

Ha ha ett utav de dummaste inläggen på länge:mattias
Oroar du dig så otroligt för att de ska vänta på dig när du åker hem så är det bara att åka hem till en kompis/släkt.
De står ju inte hemma hos dig i flera nätter och spanar.

silwer.. vad menar du med fantasivärd? menar du att snuten inte bryr sig så mycket som jag tror? vad jag har upplevt så brukar dom va rätt heta på gröten när man kör för fort

Marals76.. jag vill bara veta vad ni rekommenderar :)

IRON MAN.. nej tack... tråkigt

jag har bara dragit dom en gång ännu men jag tänkte att ifall man gör det några ggr så kanske dom försöker ta en varenda gång dom ser en. även ifall man vid det tillfället kör lagligt. typ.. "där är den där jääävla sukkan igen. nu tar vi han".

men visst vore det väl coolt att kunna byta färg. man fräser runt på en gul hoj och så får man jag av några bilar och en helikopter. då svänger man in på en bensinmack och spolar av den och glider ut med en svart hoj :D

bmwjohan skrev:
silwer.. vad menar du med fantasivärd?
men visst vore det väl coolt att kunna byta färg. man fräser runt på en gul hoj och så får man jag av några bilar och en helikopter. då svänger man in på en bensinmack och spolar av den och glider ut med en svart hoj :D
En bra samanfattning.

Jajävlar,,, mycket ska man höra,,, :D
Spola av hojen så blir den svart,,, :D :D
Snutar som följer en dit man bor,,, :D :D :D

Näe, det där är bara humbug killen, kör som du brukar så är det nog inge problem,,, :rolleyes:

Vill höra fler fantastiska förslag................

Jag har en vit asfaltsfärg som blir gul om man står o röker vid den..
Skit bra.. :fakta
Sen att hojen lär se ut som piss är ju en annan sak..

Vill du nu köra jävligt fort så kan du väll åka på bana o leka, där dödar du ju ingen annna än dig själv..

Neox Spunk skrev:
Jag har en vit asfaltsfärg som blir gul om man står o röker vid den..
Skit bra.. :fakta
Sen att hojen lär se ut som piss är ju en annan sak..

Vill du nu köra jävligt fort så kan du väll åka på bana o leka, där dödar du ju ingen annna än dig själv..

Jag har röka som gör att allt blir konstigt när du puffar skiten, om du sen kör är din sak men inget jag rekommenderar. :D

Under mina femhundrasju år som motorcykelentusiast har jag blivit jagad två gånger. Båda gångerna var det av bilar. Det är liksom bara att fortsätta köra som vanligt så är de snart borta. Och hembesök förekommer nog oftast i skrönor. Tappar de en fortkörare åker de nog hellre till donut-butiken än hem till vederbörande.

He he! stackars

He he! stackars vad man kan oroa sej.
Dra ifrån dem om du nu gillar o köra så himla fort som du säger,hem o parkera den i garaget eller hos polaren.Vem har sagt att du måste öppna för farbror blå om de mot förmodan står utan för din dörr?.
Och vart kör du fort?....jädrans trist o ligga o pressa 200 osv,ne jag ligger hellre 90-150 exempel även om det är över hastigheten som gäller där,på kurviga skogsvägar eller andra slingor,där är risken oxå ganska liten att man möter på farbror blå.
Ett tips angående färg på hojen.Köp dej en bunte olika spray färger på Biltema eller nåt sen kan du skifta färg varannan dag,det kan bli jäkligt coolt på hojen oxå då du med all säkerhet blir ensam om det.....he he en flaschig hoj.
Ne lite mer seriöst nu,köp istället en uppsättning kåpor o tank,lackera om det till önskad färg,sen kan du busa runt o känner du att du har snuten i hälen eller noja så kan du ju hem
o byta ditt kåpset osv om det känns bättre.

Gustav1 skrev:
Vad fan Mattias!? Har du dragit snuten? ;)

Näe, Mattias har inte dragit bängen... Mattias har aldrig kört för fort,,, han är ju lagens väktare #1...
Sluta nu med era påståenden,,, Mattias är en god gosse,,, :D

Goines skrev:
Tyvärr finns det bara en sak jag kan säga och vara ärlig.

Dumjävel.

ha ha.. nej dum är man ifall man bara stannar och får en massa böter. smart är man ifall man planerar sina fortkörarorgier i förväg så att man kommer undan på ett eller annat sätt :fakta

bmwjohan skrev:
ha ha.. nej dum är man ifall man bara stannar och får en massa böter. smart är man ifall man planerar sina fortkörarorgier i förväg så att man kommer undan på ett eller annat sätt :fakta

Japp, och på så sätt ger man alla hojåkare ett mycket gott rykte bland poliser. :tummenupp

Mattias skrev:
Under mina femhundrasju år som motorcykelentusiast har jag blivit jagad två gånger. Båda gångerna var det av bilar. Det är liksom bara att fortsätta köra som vanligt så är de snart borta. Och hembesök förekommer nog oftast i skrönor. Tappar de en fortkörare åker de nog hellre till donut-butiken än hem till vederbörande.

och du blåser på hela tiden också?

fan jag tror att du har haft mycket tur i såna fall.

att ha två olika uppsättningar kåpor funkar förstås bra.

jag kom på en annan kul ide man skulle kunna använda sig av. man köper spegelfilm på mekonomen och använder den på alla kåpor på hojen. då ser hojen helt olika ut hela tiden beroende på vad som finns runtomkring hojen. oj oj oj.. det var smart. så får det nog nästan bli :tummenupp

Allmän aggrostämning här idag verkar det som!

Sätt fast skylten med kardborrband, så kan du byta eller ta av den som du känner för!

Krama varandra i trafiken! :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...