Regndäcken på!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har ni bytat om till regndäck än?
På smhi:s hemsida står det regn regn och regn på fredag.

Eller är min optimister o väntar in i de sista?

Jag är nog optimist och hoppas in i det sista :)

AleX skrev:
2345148 Har ni bytat om till regndäck än?
På smhi:s hemsida står det regn regn och regn på fredag.

Eller är min optimister o väntar in i de sista?

Verkar lovande det här. Spås regn och jag har fortfarande kondens vid tändstift/tändhatt på vänstra cylindern.
Om inte ett av de här problemen åtgärdas innan fredag överväger jag att ställa in.

(Fast å andra sidan så kanske man kan se den intermittent falerande tändningen på ena cylindern som en slags traction control för blött underlag :va )

Maverick_ou812 skrev:
2345354 DMI är inte ett dugg mer positiva i sin prognos. Det lär bli trångt i bollhavet. Och blött...

Funderar på att åka ut direkt i bollhavet i kontrollerad fart, så är det gjort liksom :D

Maverick_ou812 skrev:
2345354 DMI är inte ett dugg mer positiva i sin prognos. Det lär bli trångt i bollhavet. Och blött...

ähh sluta gnälla o dra på regndäcken istället.

Eller om du inte har sånna så skaffa impregneringssprey o spraya däcken så klarar de vattnet..

Jag tror inte det behövs.

eftersom däckena är gjord av Gummi och är samma meterial som en syd-väst dock inte 100% samma.

jag håller dock en tumme på att däckena tåler regn.

:skrämd :ätapiller :kryckor

Kungen skrev:
2345476 eftersom däckena är gjord av Gummi och är samma meterial som en syd-väst dock inte 100% samma.

jag håller dock en tumme på att däckena tåler regn.

Har du provat?:va

Nej men jag har mina teorier om hur det fungerar.

man skulle kunda dra en kondom över däckena med. om det visar sig de inte tåler regnet.

återigen jag är 100 på de tåler regn

Kungen skrev:
2345587 Nej men jag har mina teorier om hur det fungerar.

man skulle kunda dra en kondom över däckena med. om det visar sig de inte tåler regnet.

återigen jag är 100 på de tåler regn

Kondom ja där sa du något..
Jag kom o tänka på att man skulle kunna smeta på 5-56 eller siliconspray de e juh också vattenavvisade.

Jag blir knäpp på Smhi för två timmar sen skulle det regna hela fredagen. nu ska det bara vara moln.. :argpådato

Om prognoserna pekar på regn imorgon också kommer jag på åka o köpa ett regnställ.
Nån som har koll på var man kan få tag i ett funktionsdugligt till bra pris i trakten?

Missat Lidls MC-vecka 2 år i rad nu...

xyx skrev:
2346462 Om prognoserna pekar på regn imorgon också kommer jag på åka o köpa ett regnställ.
Nån som har koll på var man kan få tag i ett funktionsdugligt till bra pris i trakten?
Missat Lidls MC-vecka 2 år i rad nu...
Bauhaus och K-Rauta har skitsnygga 10-pack:tummenupp
Svarta, på rulle är dom oxå, men man måste ta hål för huvud och armar själv:mad:

Robz skrev:
2346626 Bauhaus och K-Rauta har skitsnygga 10-pack:tummenupp
Svarta, på rulle är dom oxå, men man måste ta hål för huvud och armar själv:mad:

Tack för tipset! :tummenupp :arsele

Man kan ju också lägga på olja på däckena för det är ju med regnbeständigt.

Maverick_ou812 skrev:
2346447 Funkar bra, så brukar jag ju göra.
4 av 5 hitintills men det har varit torrt varje gång. :mad: :censored
Håller du dig inte på banan denna gången så får du åka med instruktör ALLA passen... I kid you not!

CorbenDallas skrev:
2346936 Håller du dig inte på banan denna gången så får du åka med instruktör ALLA passen... I kid you not!
Har redan fyllt i en sån där skamrapport i förväg. Gissar på att jag kör av någonstans efter start o mål. Allt beroende på att jag inte fattat att man måste bromsa innan högern.
Är inte rädd för att köra med instruktör före mig alla passen så länge det är du Corben. Om du bara tutar strax innan varje kurva så att jag vaknar och svänger så är det helt okej. :pannkyss

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park