Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
När jag har sett dig göra det så kan jag överväga att försöka....![]()

Jag har alltid gjort ett pistoltecken för att säga att de skjuter laser (eller annat polisarbete)... hoppas ingen tagit det fel bara![]()
Just precis! Samt blinka med helljus (först). En sportbilsförare räddade mig nyligen på det sättet! Inte en chans att missförstå!![]()

Är man uppe med fingret och simulerar saftblandare kan ju andra tro att det är helikoptrar man skall hålla utkik efter. Eller att personen vill att man skall göra en u-sväng eller nåt...
Hur tänker du nu att det skulle vara ett problem?
för klappa kf!
Och när jag möter tjejer så tar jag båda händerna från styret och höjer dem högt framför mig. Därefter formar jag en ring med vänster hands tumme och pekfinger, och för höger hands pekfinger fram och tillbaka genom ringen. Hoppas att ingen tagit det på fel sätt heller.
Hur ska man hälsa på MC-poliser?
Med "skära halsen" lr?
eller
Hej allihop!
Läste på ett annat forum att MC-åkare från början vinkade till varandra för att visa att det inte fanns någon polis i närheten.
Detta har övergått till en mer allmän hälsning som absolut inte är fel, utan mycket trevlig.
Men!
Skulle vi Mc folk kunna styra upp ett reglemente för en allmän hälsning (som också visar att kusten- såvitt man vet- är fri), och en "polisvarning"-hälsning?
Mitt förslag är:
Allmän: en enkel vink eller handlyfting
Varning: Dra höger hand tydligt över halsen, från vänster till höger. Som om du skar halsen av dig
Vad sägs?
Edit: Givna förslag är mest för att dra igång debatten, missade att säga det från början...
Hoppas verkligen inte att det finns någon dum jävel som hälsar glatt, när de sett en poliskontroll. Varna på något sätt är ju självklart!
Vill tacka alla bilister och lastchaffisar som varnade mig för poliskontroll för några månader sedan. I annat fall hade jag nog inte hållt laglig hastighet![]()
Poliserna såg väldigt besvikna ut...![]()

Om det där var ett ironisk svar så menade jag inte att jag pekade mot den mötande personen utan jag signalerar så att mötande ser ovansidan av handen (om tecknet görs med vänsterhanden, pekar pekfingret åt höger vinkelrätt mot färdriktningen)
Jag vet inte. Men om vill man vill signalera helikopter vet jag ett bra sätt
att göra det, tom utan att släppa styret. Fast jag har aldrig testat det
när jag har åkt motorcykel.
Används helikoptrar fortfarande för hastighetsövervakning?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror inte jag skulle vilja göra helikoptern när jag åker hoj. Dessutom så tar det ju lite tid att få ner gylfen.![]()
![]()
![]()
Det är osportsligt mot pappa blå att förvana.. Hur ska de då någonsin hinna ifatt..

|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |