Registreringsskylt fram på alla MC?

Bör man införa registreringsskyltar fram på alla MC?

• Antal röstningar
    0

Eliza

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER6-n, 2008
Jag vet att frågan har redan diskuterats mycket, men jag skulle vilja se tydliga resultat i en poll. Politiker diskuterar frågan varje år i samband med betänkandet om trafiksäkerheten.

Vad tycker du: bör man införa obligatorisk registreringsskylt fram på alla motorcyklar?

Ja vi är kanske lite partiska i frågan:)

Ställ dessutom frågan hur många som skulle ha den på om det blev lag om det!

Men inte ens vägverket är för det längre tror jag, bara de mest rabiata noll-hallucintionsförespråkarna....
Det krävs så kraftiga lagändringar för att kunna ta någon för fortkörning utan att kunna identifiera denne att det kommer att ta tid och vara besvärligt, VV gillar enkla okomplicerade lösningar med förutbestämt statistiskt säkrat resultat:tummenupp

Tyvärr hör man starka röster från oppositionen som förespråkar skyltar fram och lagändringar som leder till ägaransvar (man kan skicka böter till dig som är MC-ägare även om det inte var du som fångades av hastighetskameran)...

Tyvärr hör man starka röster från oppositionen som förespråkar skyltar fram och lagändringar som leder till ägaransvar (man kan skicka böter till dig som är MC-ägare även om det inte var du som fångades av hastighetskameran)...

Då måste fortkörning först bli samma typ av brott som felparkering!
Och det vill man inte ha av andra skäl... T.ex skulle man kunna köra hur man vill bara man betalar böterna efersom man knappast skulle kunna ta någons körkort då, och lite andra juridiska knixigheter....

Lyckligtvis tror jag att det här bara är röstfiske hos nollhallucinationsförespråkare.... Men jag kan ha missat något och det kan ha hänt grejer sen jag kollade!

skulle aldrig falla mig in att sätta dit en skylt eller klistermärke det finns inte plats och sen får det väl fan vara nog på att samhället ska veta vem och vad om allting :mad:

Undrar vad en skylt fram skulle göra för aerodynamiken på en hoj. En slät yta vinkelrätt mot färdriktningen skulle nog (enligt min gissning) försämra prestandan hos många av värstinghojarna där aerodynamiken är en stor del av hojen.

Om jag idag skulle få för mig att sätta en skylt på hojen så tror jag inte att jag skulle få det godkänt på besiktningen pga att det ändrar för mycket på balans eller något liknande.

Glömde säga att de som gillar idén säger att det skulle möjliggöra trängselskattebetalningar för MC.
Vi älskar ju skatter, eller hur? :näsblod

Tycker ju givetvis NEJ, men och andra sidan varför skulle inte hoj vara identifierbara fram ifrån, det kan ju faktiskt vara så att behövas vid polisinsats.

Och sen är det ju så att vi skulle nog hålla igen lite vid fartkameror som man gör med bilen.

Men som sagt skönt så länge vi slipper skylt fram.

Undrar vad en skylt fram skulle göra för aerodynamiken på en hoj. En slät yta vinkelrätt mot färdriktningen skulle nog (enligt min gissning) försämra prestandan hos många av värstinghojarna där aerodynamiken är en stor del av hojen.

Om jag idag skulle få för mig att sätta en skylt på hojen så tror jag inte att jag skulle få det godkänt på besiktningen pga att det ändrar för mycket på balans eller något liknande.

Oooohps; tänk om toppfarten sjunker under 300 knyck. Illa!
Tvivlar dock starkt på att det argumentet biter så hårt bland våra folkvalda + tjänstemän....

Men det finns folkvalda som är MC-vänliga! :)

Självklart!
Såväl mc- som människovänliga finns. Och innerst inne alldeles vanliga människor allihopa....

Däremot finns det inget absolut samband mellan att vara mc-vänlig och att acceptera argument kring framskyltar och aerodynamik (ganska många vettiga människor kan till och med tänka sig toppfarter under 250 knyck) eller det estetiska (ganska många vettiga människor hajar att vägsystemet är till för transport, inte för hopp och lek).
Tekniskt finns det inte en enda mc-fabrik som skulle ha problem att ordna vettig skyltfastsättning tio minuter efter att ett lagkrav klubbats. Det är bara nu, innan lagen kommit, som de gnäller om problemen (jämför Volvos ynkedom innan katalysatorn kom även i Sverige).

Skylt fram:D :D Jag som allvarligt börjat fundera på o skrota skylten bak permanent..:gnissla :D

aerodynamiken är nog inte nåt problem finns klister skyltar som på skotrar
så nog skulle dom kunna få igenom det,
men NEJ TACK aldrig på min hoj.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...