Registreringsskylt fram på alla MC?

Bör man införa registreringsskyltar fram på alla MC?

• Antal röstningar
    0
........då det är så lätt att tillverka en egen reg-skylt med valfritt nr samt att reg-skylt stölder är så vanliga.

Vet en som hade en bil och som åkte till en annan stad typ 100 mil bort och parkerade på ett ställe. När han kom tillbaka till bilen så stog en likadan bil parkerad brevid. Samma bilmärke, årsmodell, färg etc. Till och med nummerskylten hade samma bokstäver/siffror..... :D

Det var tydligen en som inte ville betala skatt o försäkring för sin bil och snyltade på honom.

Last edited:
Aldrig i livet, det är en kränkning mot den motorcyklistiska filosofin. Blir det tvång, och mer tråkiga regler.. Så går jag över till vattenskoter ist, där behöver man varken regskylt fram eller bak.

:mad:

Det enda problemet med det är ju var man ska fästa skrotet.

Fast det går ju naturligtvis att använda ett klistermärke à la snöskoter-varianten på skylten.

Självklart vill ju ingen av oss hojåkare ha det men det verkar ju rimligt efterssom alla anda fordon har det.

Det verkar att dom människor som är mest emot att ha en skylt fram, oxå är dom som genom sitt beteende fixat att det kommer att bli så. Så som många gånger förr är det några som förstör för många.

Skulle inte heller vilja ha det, av rent estetiska skäl. Men med samma skäl så skulle jag hellre vilja ha en skylt fram än en bak, för DEN skylten är ju något som verkligen förstör det fina på en hoj.

Tror jag det kommer, jajamen.
Kommer det vara så farligt då? Nope. Är nu nere i singapore där det är krav på skylt fram, och det går att få till en ganska snygg lösning. Oftast en lite mindre skylt innanför kåpan som inte alls stör. Ska se om jag kan knipsa lite bilder senare.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra