Redan patetiskt låga hastighetsgränser blir ÄNNU lägre!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Se, läs, förfasas.
Men för faan - agera!
Klicka er in på VV hemsida och protestera.

Vägar som förr var skyltade 90, och man med polisens goda minne (och hastighetsrabatt) lätt kunde köra i 100, är numera allt som oftast 70.
Och inte 70 med rabatt vilket skulle ge 80.
Utan 70.
Tröttsamma 70.
Oftast med fartkameror numera oxå som skrämmer skiten ur svenssons så de håller verkliga 65.

Man kreverar och somnar på en gång.

En väg där man med gamla osäkrare bilar tilläts köra 100 har i ett slag blivit 65 i praktiken...
Nära nog en halvering ju, och med säkrare fordon, en upplevd sänkning med mer faktiskt.

Är detta rimligt med alla nya fina vägar, och alla nyare och bättre fordon?

Nej.

Men... nu ska VV med Dengvall i spetsen sänka IGEN!!
Man tar sig för pannan!

10 liv ska de spara...

Vaffaan de har ju inte spart ETT enda med nollvisionen!
(det är sant!)

Men gott folk..sitt gärna still och bese er frihet beskäras alltmer.

Läs iaf det här och det här, ta sen ställning till om du som skattebetalare vill pröjsa ett hastighetssänkarverk flera miljarder.
Bara omskyltningen kostar 60 miljoner.

De flesta tycks iaf hålla med VV största kritiker Robert Collin. Se här.

60 miljoner på en antirökkampanj hade garanterat räddat fler än 10 liv... tänk på det.
Och för VV´s alla miljarder hade vi kunnat rädda tiotusentals liv.
De snackar om teoretiska (obs teoretiska) 10 futtiga liv.

Jag tror att 50 FLER kommer dö av ren gallfeber, med galna omkörningar som följd...
Inga liv sparas annat än i matematiska teoretiska modeller bakom skrivbordet i Solna.

Nä fy faaan för VV´s hastighetstalibaner, med deras absolut okränkbara "sanning" om att det bara är fart fart och åter fart som är boven i alla draman.

Last edited:
60 miljoner för att rädda 10 människor av 9 miljoner människor? fy tusan låter som någon enbart vill bränna pengar :gnissla

60 millar är bara omskyltningen broder...
Sen skall det kampanjas, och det ska räknas ut, och det ska motioneras i trafikutskott, och det ska mutas rätt mutkolvar i lobbyismens värld...så se du dina skattepengar som går åt som minst det dubbla...
TYvärr.

Last edited:
Allt som sparar liv ska göras...... lägre farter, mer skatt på farliga saker och MASSA förbud hit o dit.......Jag säger förbjud allt utom hjälmar och säkerhetsbälten.......allt är ju livsfarlig...

Det enda sättet att leva säkert är att sätta sig i ett hörn och sluta andas..

Ja.. jag håller med ovanstående och tycker det här landet har dragit iväg helt åt h*****e vad det gäller lagar och regler.

Sen skall det kampanjas, och det ska räknas ut, och det ska motioneras i trafikutskott, och det ska mutas ätt mutkolvar i lobbyismens värld...så se du dina skattepengar som går åt som minst det dubbla...
TYvärr.

Är det ok om jag bara kopierar din text i första inlägget och mailar till transportstyrelsen? Eller bara mailar en länk? Jag är för trött och lingvistiskt obegåvad för att få fram något vettigt.

undrar över hur många som dör av depression för de tar 3 timmar att åka till jobbet i 15km/h på dåliga vägar

Ja jag är snart en av dem, som sitter på jävla Essingeleden varenda dag i köer:huvet. Hur är det möjligt att det fortfarande finns folk som tycker att Förbifart Sthlm inte skall byggas:va???????? Det lär ju inte vara dem som är tvungna att sitta i köer var eviga dag oavsett om man åker kl 15.30 eller 18.30 igenom förbannade dåliga Eugeniatunneln.....

man kan ju undra ifall de på vägverket sitter och funderar dagarna i ända på hur de ska reta upp trafikanterna :näsblod

behövs nog lite nytt blod i den organisationen

Emigrera. Det är den enda lösningen jag kan komma på. Jag har gett upp.
Förbudstalibanerna har tyvärr tagit över all verksamhet i Sverige.

på något sätt måste de ju gå att påverka besluten.

Last edited:
Är det ok om jag bara kopierar din text i första inlägget och mailar till transportstyrelsen? Eller bara mailar en länk? Jag är för trött och lingvistiskt obegåvad för att få fram något vettigt.

Du får såklart kopiera texten!

När vi bestämmer hastigheten tittar vi inte på själva vägytan, utan på hur trafikerad vägen är, säger Thomas Andersson.

Betyder det att eran kära bult & bogan får 200km/h eller betyder det att e4an får 30km/h :va

Sen skall det kampanjas, och det ska räknas ut, och det ska motioneras i trafikutskott, och det ska mutas ätt mutkolvar i lobbyismens värld...så se du dina skattepengar som går åt som minst det dubbla...
TYvärr.
Ja de e banne mej helt otroligt men ändå växelpengar jämfört med fartkameragalenskapen.

Enligt VTI så skall dessa fanstyg spara 20 människoliv. Denna "kalkyls"
riktigthet går självklart inte att kontrollera eller eller emotsäga eftersom höga herrarna har totalt monopol på sanningen och dessutom en
gräddfil rakt in i statens kassa.
Dom får utan knussel ca:700 miljoner att lägga ut på dessa fula små lådor.

700 miljoner! Och då pratar vi bara kamerorna. Om man dessutom lägger till
den centrala övervakningsutrustningen, årliga driftskostnader, löner etc så
blir det en riktigt vacker slant.
Man behöver inte ha särskilt god fantasi för att kunna klura ut vettigare sätt att
spendera den sortens pengar och göra betydligt större nytta och rädda fler liv.

Last edited:
Eftersom att detta är en demokrati borde vi väl kunna få rösta om ifall vi vill ha sänkt hastighetsgräns och kanske spara 10 liv, eller avåkningszoner på "farliga" ställen och högre hastighetsgränser samt bättre uppföljning av personens körduglighet/kunnighet även efter införskaffat körkort. Dvs. ny uppkörning vart 10e år till att börja med för att sedan minska intervallet ju äldre man blir. Dessa uppkörningar kan givetvis köras i en simulator.

Avrätta dom jävlarna. Fan va trött jag blir :(

Ska börja köra oskyltat och brassa helvete framför kamerorna ENDAST för att jävlas.

Jag är helt övertygad om att de allra flesta är beredda att ta en viss risk i trafiken mot att få köra med rimliga hastighetsgränser! Att 76% av Aftonbladets läsare just nu röstat för att lägre hastighetsgränser kommer att ge FLER olyckor säger en del. Och det är över 30.000 som röstat!

Last edited:
Jag är helt övertygad om att de allra flesta är beredda att ta en viss risk i trafiken mot att få köra med rimliga hastighetsgränser! Att 76% av Aftonbladets läsare just nu röstat för att lägre hastighetsgränser kommer att ge FLER olyckor säger en del. Och det är över 30.000 som röstat!

Det är just sån statistik som man vill läsa!!!

Lägre hastighet leder till fler korkade omkörningar, det är väl klar som korvspad!!

Jag har kör yrkesmässigt i 15 år (fan va gammal jag blev) och sett kanska många tveksamma beslut i trafiken, kan nog utan att ljuga säga att 80% av dom besluten har tagits på 70 väg som har varit bättre lämpad som 90 väg...

Jag ska söka jobb på VV så får det bli lite ordning på det hela, fri fart på boggesund, och rexbovägen=)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti