Red Bull Grand Prix of The Americas

Alltså, allvarligt talat, michelin, det här e ju fan löjligt, framhjulssläpp på framhjulssläpp på framhjulssläpp:huvet
 
Vilket manfall...

Pedrosa, vilken sportsman :tummenupp

Anade att detta skulle bli tråkigt men det är ju som att se färg torka...
 
Crutchlow såg ut haft lite flax som inte fick hälsenorna avslagna
 
Crutchlow såg ut haft lite flax som inte fick hälsenorna avslagna
Lite kul var det ju att se honom hoppa efter att hojen passerat honom med 5m. Men jäklar vad tur han hade. Kan inte vare mkt mer än 1dm ifrån en rejäl skada?

Dovi hade tur han också, kan inte vare långt ifrån att Pedrosa skulle träffa klockrent på låret? Kunde gjort ont det...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Fan, lider med Dovi, kan han inte få en tio poäng eller nåt för sveda och värk.
Rossi klagade på kopplingsslir tyckte jag mig höra, kan ha varit det som gjorde att han stod still på bakrakan, och att han tog i lite extra i sväng 2...
 
Mycket tråkiga krascher. Stackars Dovi alltså.
Cruchlow har nu fyra krascher på tre race. Väntade bara på att han skulle lägga sig en andra gång även detta race. Höj dig Kryckan!

Rossi klagade på att kopplingen slirade. Därför han tappade typ tre positioner på en raka. Hade antagligen inget att göra med kraschen dock. Inte likt Rossi att göra såna misstag.
 
Såg när de klippte in Lin Jarvis efter VR.s krasch, han såg onekligen så där lagom road ut då Michelin gubben satt på huk och skrattade o försökte skoja med Wayne Rainey. Vill bara säga, dålig tajming där Michelin gubben :7peta
 
Såg när de klippte in Lin Jarvis efter VR.s krasch, han såg onekligen så där lagom road ut då Michelin gubben satt på huk och skrattade o försökte skoja med Wayne Rainey. Vill bara säga, dålig tajming där Michelin gubben :7peta

Crutchlows teamchef såg måttlig road ut även han när kalle stöp
 
Ovanligt mycket oväntade krascher av toppförarna. Däcken verkar lömska när dom släpper.
 
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359
 
Last edited:
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359

AI har kraschat rätt mycket på sistone, och kört hårt mot andra, då tenderar bestraffningarna ligga närmare till hands. I AIs fall såg det ju ut som en lite överambitiös manöver för att ta sig om Dovi, och det gjorde det inte i DPs fall. Att DP sedan inte kört aggresivt och kraschat ur 4 race i rad hjälper nog med.

Mycket skönt att se DP först springa fram till Dovi och höra om han är okej/be om ursäkt innan han ens tittar efter sin egen hoj.

Annars var det ett rätt tråkigt race. MM vann totalt överlägset som väntat. JL sejfade som fan, och AI körde safe, vilket väl iofs i hans fall var på tiden. :hihi

Framdäcken verkar lömska, skitbra fäste ända fram tills det släpper utan förvarning.
 
Ovanligt mycket oväntade krascher av toppförarna. Däcken verkar lömska när dom släpper.

Precis. väldigt lömska medium. Enligt Nico i studion var om jag förstod honom rätt dessa medium framsvålar endast körda o testade av Stoner i qatar för ett litet tag sen. Alltså helt andra förhållanden etc.. Marquez körde ju soft fram vilket passa honom riktigt bra
 
Jag såg aldrig att Pedrosa fick något straff för att han torpederade Dovi? I reprisen ser man att Pedrosa snabbt tar in på Dovi som går brett under inbromsningen, alltså Pedrosa hade högre fart än Dovi in i kurvan och trotts det valde han att ta innerspår. Hade han inte låst hjulen och ramlat så hade han med den farten med stor sannolikhet träffat Dovi i vilket fall.

Jag menar Iannone gjorde ju ganska exakt samma sak förra racet, förutom att han då höll sig på hjulen ändra fram tills att han nästan träffade Dovi, Pedrosa låste hjulen tidigare och lät hojen glida in i Dovi istället. Man kan argumentera att det finns små skillnader mellan fallen, men i båda fallen gällde det en felbedömd inbromsning (för sen bromspunkt) och sedan krock med en annan förare.

Är det bara jag som tycker att Race Direction inte är konsekventa med sina bestraffningar, vad är egentligen kriteriet som gjorde att Iannone fick straff men inte Pedrosa? Var det för att Pedrosa bad om ursäkt och var snäll direkt efter kraschen som han inte fick straff?

Dessutom som ni alla vet så fick Rossi en penalty point förra året för att han låg i vägen för Lorenzo under kvalet och där med sabbade ett av Lorenzos varv (denna penalty point avgjorde att VR fick starta sist i Valencia). Men när Lorenzo gjorde exakt samma sak för Rossi i Qatar detta år så fick inte Lorenzo någon penalty point. :va
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123359

MotoGP har blivit alltmer underhållning precis som Professional wrestling.
Tråkigt tycker jag.
Har du sett nån konsekvens i wrestling?
https://en.wikipedia.org/wiki/Professional_wrestling
Första gången jag reagerade var när MM körde på VR i Sepang 2015 och kraschade.
Först hette det att VR trängt MM av banan.
Men det var ju 2 meter asfalt till vänster om MM. När han går omkull.
Och det här är förare som regelbundet kör utanför banan !
Sedan var det att VR sparkat omkull MM när MM har så mycket nedlägg att han har styret vid VRs fotpinne.
Och det är som jag ser det rena flaxen att VR inte går omkulll när MM liggande med hojen stödd på VR
sliter VRs fot av fotpinnen. När VR drar ifrån.
Vem fick skulden, jo VR.
Och jag är ingen fanatisk VR fan.
Bortsett från att VR och Pedrosa verkar vara de trevligaste förarna.
När de inte kör.
Många av de andra MotoGP förarna uppför sig ju som de vill härma galopphästar när de lämnat banan.
Sedan verkar ju Texas banan svår.
Eller är det framdäcken som överhettar under hård inbromsning ?
Det var ju ren skicklighet(?) som gjorde att JLO inte försvann i 1a böjen.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top