Det tror jag inte. De kör ju med samma ECU allihop i CRT.
Nej. Forward, IODA & Avintia kör MM's "standard"-ECU. Lavertys PBM-hoj har den nog också. ART-cyklarna har elektronik från Aprilia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag inte. De kör ju med samma ECU allihop i CRT.
Best lap är bästa varvtid under race. Fastest lap är oftast från kvalet då det går lite fortare.Vad är skillnaden mellan Best Lap och Fastest Lap?
Just det. I år var det väl frivilligt att testa MM men obligatoriskt nästa år?Nej. Forward, IODA & Avintia kör MM's "standard"-ECU. Lavertys PBM-hoj har den nog också. ART-cyklarna har elektronik från Aprilia.
Håller med. Inga jätteskillnader i toppfart men ändå en indikation på att Hondorna har ett litet försprång:Känns som Hondornas acc ut ur kurvorna får stor utslagskraft på denna bana.
P€RRA;5785675 skrev:Best lap är bästa varvtid under race. Fastest lap är oftast från kvalet då det går lite fortare.
Idealtid brukade vi kalla det för när man la ihop de snabbaste tiderna man hade i de olika sektionerna. Det är ju ingen varvtid man kört så det vore konstigt om de kallade det för best eller fastest.Det finns väll ngn variant där de slår ihop de snabbaste sektionerna från olika förare och gör ett "dreamlap" eller va man ska kalla det. Det är inte det som kallas för best lap? Typ ultimata varvet?
De kör en träning till idag:MotoGP-tider:
Lördag
MotoGP, träning: 20:30–21:00
MotoGP, kval 1: 21:10–21:25
MotoGP, kval 2: 21:35–21:50
Söndag
MotoGP, race: 21:00
En typisk F1-bana designad av Tilke. Kevin Schwantz har varit med i arbetet med designen men jag förstår inte riktigt vilka anpassningar som gjorts för hojar.Verkar vara en svår bana att köra om på? Hoppas jag har fel. Det är hela tiden övergångar men mycket "lågfart". Hoppas som sagt jag har fel och det blir ett briljant race som förra gången.
David Emmett:Jag läste i MCN att det spekuleras om att Yamahas fabrikshojar kan ha kört med en "seamless shift gearbox" i första racet vilket skulle kunna förklara varför det såg ut som om Rossi hade bättre driv ur kurvorna än Cal och bättre fart på rakorna, trots att motorerna ska ha samma spec, och nästan hängde med Hondorna. Någon som hört något mer om det?
P€RRA;5785898 skrev:David Emmett:
I understand Spanish TV has been saying the Factory Yamaha team have been using a seamless gearbox. They definitely haven't. I checked.
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |