Det tror jag inte. De kör ju med samma ECU allihop i CRT.
Nej. Forward, IODA & Avintia kör MM's "standard"-ECU. Lavertys PBM-hoj har den nog också. ART-cyklarna har elektronik från Aprilia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag inte. De kör ju med samma ECU allihop i CRT.
Best lap är bästa varvtid under race. Fastest lap är oftast från kvalet då det går lite fortare.Vad är skillnaden mellan Best Lap och Fastest Lap?
Just det. I år var det väl frivilligt att testa MM men obligatoriskt nästa år?Nej. Forward, IODA & Avintia kör MM's "standard"-ECU. Lavertys PBM-hoj har den nog också. ART-cyklarna har elektronik från Aprilia.
Håller med. Inga jätteskillnader i toppfart men ändå en indikation på att Hondorna har ett litet försprång:Känns som Hondornas acc ut ur kurvorna får stor utslagskraft på denna bana.
P€RRA;5785675 skrev:Best lap är bästa varvtid under race. Fastest lap är oftast från kvalet då det går lite fortare.
Idealtid brukade vi kalla det för när man la ihop de snabbaste tiderna man hade i de olika sektionerna. Det är ju ingen varvtid man kört så det vore konstigt om de kallade det för best eller fastest.Det finns väll ngn variant där de slår ihop de snabbaste sektionerna från olika förare och gör ett "dreamlap" eller va man ska kalla det. Det är inte det som kallas för best lap? Typ ultimata varvet?
De kör en träning till idag:MotoGP-tider:
Lördag
MotoGP, träning: 20:30–21:00
MotoGP, kval 1: 21:10–21:25
MotoGP, kval 2: 21:35–21:50
Söndag
MotoGP, race: 21:00
En typisk F1-bana designad av Tilke. Kevin Schwantz har varit med i arbetet med designen men jag förstår inte riktigt vilka anpassningar som gjorts för hojar.Verkar vara en svår bana att köra om på? Hoppas jag har fel. Det är hela tiden övergångar men mycket "lågfart". Hoppas som sagt jag har fel och det blir ett briljant race som förra gången.
David Emmett:Jag läste i MCN att det spekuleras om att Yamahas fabrikshojar kan ha kört med en "seamless shift gearbox" i första racet vilket skulle kunna förklara varför det såg ut som om Rossi hade bättre driv ur kurvorna än Cal och bättre fart på rakorna, trots att motorerna ska ha samma spec, och nästan hängde med Hondorna. Någon som hört något mer om det?
P€RRA;5785898 skrev:David Emmett:
I understand Spanish TV has been saying the Factory Yamaha team have been using a seamless gearbox. They definitely haven't. I checked.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |