Red Bull Grand Prix of the Americas - MotoGP runda 2.

I det här fallet vet jag inte om man ska tycka att det är Jorge eller HJC själva som är måttligt proffsiga. De flesta seriösa underleverantörer ser till att ha avtal om vad som får sägas i media i god tid innan produkten används. På detta sätt har många mer eller mindre allvarliga defekter passerat under radarn utan att media gör en story om det. Vilket i många fall kan vara nödvändigt. Det handlar trots allt om racing med prototyper och mycket kan gå fel.


Jag tyckte nog mest att det var muppigt av journalisterna att inte fatta vinken när han någorlunda snyggt undvek att svara på frågan första gången. Det var väl ändå ingen av de närvarande journalisterna som inte visste vad problemet hade varit med tanke på att bilder som väldigt tydligt visar det florerat på nätet. JL brukar väl vara rätt professionell och inte hänga ut någon, det tycker jag kan vara rätt bra av honom.
Strular hjälmen likadant igen kommer det nog svida för HJC däremot.
 
Kan någon förklara för mig hur vilket chassie en moto2 hoj har påverkar kopplingen?

Kommentatorerna på mgp sa just att flera kalex hojar hade problem med kopplingen i Qatar men hur går det till med enhetsmotorer?
 
Last edited:
Calle krycka 2a :)

Undra vad JLo skall skylla på idag? Snygg inzoooomining av HJC snubben:rolleyes:

ROSSI snabbast i SEK 1:tummenupp

Suzuki, AEsp snabb, förvisso extrasoft?!:banana

Duccarna flåsar på bra:)

Spännande väder som kan ställa till det lite! :)
 
Fp2 Verkligen ingen bana för Yamaha. Direkt skandalöst av Jlo om karln inte är sjuk att ha Opencykel framför sig! Starkt av Bradl :tummenupp

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 04.835s [Lap 10/10] 344km/h
2. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 2m 05.162s +0.327s [12/12]341km/h
3. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 2m 05.190s +0.355s 342km/h
4. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 2m 05.564s +0.729s 330km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 2m 05.646s +0.811s 340km/h
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 05.691s +0.856s 336km/h
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 05.840s +1.005s 337km/h
8. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 05.990s+1.155s 330km/h
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 2m 06.092s+1.257s 338km/h
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 06.134s +1.299s 337km/h
11. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 06.174s +1.339s 333km/h
12. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 06.216s 332km/h
13. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 2m 06.294s 339km/h
14. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 06.591s 336km/h
15. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 2m 07.011s +2.176s 329km/h
16. Hiroshi Aoyama JPN Repsol Honda Team (RC213V) 2m 07.268s +2.433s 344km/h
17. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 07.419s +2.584s 325km/h
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 07.581s 339km/h
19. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 2m 07.916s +3.081s 329km/h
20. Eugene Laverty IRL Aspar (RC213V-RS)* 2m 07.968s +3.133s [9/9] 331km/h
21. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) 2m 08.266s 328km/h
22. Nicky Hayden USA Aspar (RC213V-RS) 2m 08.762s +3.927s [14/14] 327km/h
23. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 2m 09.372s 327km/h
24. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 11.258s 329km/h
25. Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 2m 12.409s +7.574s [8/9] 322km/h
 
Last edited:
Undrar hur Mr.35 kommer känna sig efter säsong 2015 efter att lämnat Ducati i förtid...
Calle krycka 2a :)
Fp2 Verkligen ingen bana för Yamaha. Direkt skandalöst av Jlo om karln inte är sjuk att ha Opencykel framför sig!

Skämt åsido, men jag skulle passa mig för att göra allt för djupa analyser. Upptorkande förhållanden där man fortfarande är runt två sekunder från en respektabel varvtid säger väldigt lite om förare såväl som maskin. Sådana förhållanden brukar handla mer om taktik och att ha tur med trafiken. Sådana förhållanden är dessutom helt värdelösa för att jobba med inställningar eller för att testa något.
 
JäTTeKul när viasprattplay lägger av med 10 min kvar :crash

Mina föräldrar har Viasat och nu börjar till och med min gamla morsa ledsna på kommentatorerna. Man är så inne i sina egna historier om sina egna racingkarriärer att man missar saker på banan. Till exempel att Bradl knuffar ut Lorenzo från topp tio i absolut sista sekund.

Det är alltid kul att höra historier, men jag tror inte att någon som tittar på MotoGP vill höra dem med en minut kvar av ett pass där förarna ger järnet för att vara topp tio.
 
Last edited:
Skämt åsido, men jag skulle passa mig för att göra allt för djupa analyser. Upptorkande förhållanden där man fortfarande är runt två sekunder från en respektabel varvtid säger väldigt lite om förare såväl som maskin. Sådana förhållanden brukar handla mer om taktik och att ha tur med trafiken. Sådana förhållanden är dessutom helt värdelösa för att jobba med inställningar eller för att testa något.


Det är välinte direkt en djupanalys att säga att karln är två? Skulle det börja regna så kommer han med största sannolikhet att starta två, det var lika blött/torrt för alla andra som för Cal, eller hur? Även om varvtiderna inte är lika snabba som de kanske borde vara.

Jag kan iaf glädjas åt att han är där, kan du? :)

Ang kommentatorerna, där håller jag med dig.
 
Det är välinte direkt en djupanalys att säga att karln är två?

Det var inte det jag menade, jag försökte bara använda ditt citat för att svara på molzzon's citat.

Jag hävdar dock att föränderliga förhållanden där banan torkar upp eller blir succesivt blötare är odugliga för att analysera om någon har lyckats eller misslyckats med setupen. Ingen gör något åt setupen under sådana förhållanden i vilket fall som.
 
Det var inte det jag menade, jag försökte bara använda ditt citat för att svara på molzzon's citat.

Jag hävdar dock att föränderliga förhållanden där banan torkar upp eller blir succesivt blötare är odugliga för att analysera om någon har lyckats eller misslyckats med setupen. Ingen gör något åt setupen under sådana förhållanden i vilket fall som.

Då är jag mer er! :)
 
Fan vilket FP3! Helt sjukt bra:) Cal får fan bra fart i Hondan! Ian utanför topp tio! Dovi 8... SUZUKI 7a :)
 
Någon mer som börjar tro på mitt tips nu kanske.....

Ser Riktigt bra ut, kommer nog bli ett kul race! :)
 
Sjukt tight! :)
Kommer sitta klistrad när kvalen börjar. :tummenupp
 
Väldigt intressant FP3, kan bli ett riktigt bra kval och race. Yamaha är bra med i toppen. Vi får väl se om Qatar var en engångsförtelse med tanke på att låg väldigt långt ner nu. Kanske får de fart på hojen till kvalen.

Känns dock som att Qatar var en bra banan för Ducati med tanke på att de testat där i februari. Lite som när Rossi var tvåa på Misano eftersom att de testat mycket där.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top