Red Bull Grand Prix of the Americas - MotoGP runda 2.

Dra mig på en spark i ösregn om pallen inte kommer se ut typ så här!

1. Marquez
2. Rossi
3. Jlo
 
Då drar jag till med:

1. Marc
2. Jorge
3. Cal

...för att Ducatis däck inte kommer att hålla distansen. Rossi får en dålig start och slutar efter hårt krigande med duccarna på en hedersam fjärdeplats.
 
Känns som det kan sluta hur som helst med tanke på att det är stor sannolik för wet-race.
Speciellt om det ska in och bytas hojar under race.
Nu är MM kanske för sugen på vinst så han gör om samma misstag som på Aragon förra året.
Då stannade han ju ute för länge med slicks och klotade bort sig.
 
Jag är jävligt sugen på det här racet, det ska bli intressant att se om MM är en så säker vinnare här, förra året verkade han ju närmast oslagbar och racen var mer ren formalia, men i år har vi ju inte ens fått se vad han kan prestera. Duccarna är fortfarande en okänd faktor, och yamahaerna verkar vara bra i farten vid säsongsstarten. Både VR och JL är sugna på revansch och en titel till, och AD lär ju vara hur sugen som helst att äntligen få raka in belöningen för trogen tjänst hos ducati.
MM lär ju vara rätt sugen på att bevisa att översta steget på pallen är hans med.

Jag hoppas att ducati kommer visa sig vara kompetetiva mot oddsen även på COTA, att yamaha har fått bra fjutt i spisarna så de kan hänga på hondan.
 
Ja, vädret ser ju ut att kunna blir rätt sketet i Texas under helgen. Kanske kan detta innebära att det medium-däcket håller ett helt race trots allt, intressant :)
 
Ingen i toppen är väl direkt blyg, men är inte Iannone lite mer oblyg än andra?
Hoppas han och MM hamnar i krig med varann, i alla fall ett tag..!
 
Ingen i toppen är väl direkt blyg, men är inte Iannone lite mer oblyg än andra?
Hoppas han och MM hamnar i krig med varann, i alla fall ett tag..!

Hoppas ianonne får till det rent mentalt och kan "bråka" lite där uppe, det har han kapacitet för och ducati har ngt på G så snart finns det inget att skylla på! Sen hoppas jag på sikt att även AEsp kommer att kunna ligga med där uppe med sin suzuki och stöka runt även om dom har en del att jobba på/med:tummenupp
 
Lorres problem med fordret i hjälmen var visst en poppis fråga som han inte ville svara på på pressconferensen.
 
Lorres problem med fordret i hjälmen var visst en poppis fråga som han inte ville svara på på pressconferensen.

Han slingrade sig som en politiker kring hjälmfrågan :D Klart publiciteten för HJC efter förra racet måste varit bedrövlig. Han har väl blivit tillsagd.
 
Nu var ju Dovi en bra bit efter förra året (20 sek) men han var ändå trea. I år har han en bättre cykel om än mindre bränsle nu då, tror inte kanske vi pratar om vinst men tror inte Duccarna ska räknas ut helt.
 
Nu var ju Dovi en bra bit efter förra året (20 sek) men han var ändå trea. I år har han en bättre cykel om än mindre bränsle nu då, tror inte kanske vi pratar om vinst men tror inte Duccarna ska räknas ut helt.

Håller med dig. Men ska man se rent krasst på det så fanns det två andra förare som var snabbare, Lorenzo och Rossi som förvisso båda drabbades av olika "problem". Nu tillhör det ju naturligtvis racing att sådant händer och det kan hända igen. Men rent fartmässigt så var han femte snabbast. Dock med Pedrosa borta som varit den ständiga tvåan på CotA och med en betydligt potentare hoj så kan han nog vara med och bråka om pallplatserna.
 
Jag som tycker hålltiderna hör hemma i tråden drar mitt strå till stacken:

--- fredag ---
16:00 - 16:40 Moto3 FP1
16:55 - 17:40 MotoGP FP1
17:55 - 18:40 Moto2 FP1
20:10 - 20:50 Moto3 FP2
21:05 - 21:50 MotoGP FP2
22:05 - 22:50 Moto2 FP2

--- lördag ---
16:00 - 16:40 Moto3 FP3
16:55 - 17:40 MotoGP FP3
17:55 - 18:40 Moto2 FP3
19:35 - 20:15 Moto3 QP
20:30 - 21:00 MotoGP FP4
21:10 - 21:25 MotoGP Q1
21:35 - 21:50 MotoGP Q2
22:05 - 22:50 Moto2 QP
00:00 Press Conference

--- söndag ---
15:40 - 16:00 Moto3 WUP
16:10 - 16:30 Moto2 WUP
16:40 - 17:00 MotoGP WUP
18:00 Moto3 RAC
19:20 Moto2 RAC
21:00 MotoGP RAC


Edit: bättre formattering
 
Last edited:
Regnar det så är ju VR en klar kandidat till segern och CC är ganska vass på det om jag minns rätt(som alla britter).
Kan bli intressant för totalen om några riktiga honda-banor bjuder på dåligt väder eller andra problem.
 
Lorres problem med fordret i hjälmen var visst en poppis fråga som han inte ville svara på på pressconferensen.
Han slingrade sig som en politiker kring hjälmfrågan :D Klart publiciteten för HJC efter förra racet måste varit bedrövlig. Han har väl blivit tillsagd.

I det här fallet vet jag inte om man ska tycka att det är Jorge eller HJC själva som är måttligt proffsiga. De flesta seriösa underleverantörer ser till att ha avtal om vad som får sägas i media i god tid innan produkten används. På detta sätt har många mer eller mindre allvarliga defekter passerat under radarn utan att media gör en story om det. Vilket i många fall kan vara nödvändigt. Det handlar trots allt om racing med prototyper och mycket kan gå fel.
 
I det här fallet vet jag inte om man ska tycka att det är Jorge eller HJC själva som är måttligt proffsiga. De flesta seriösa underleverantörer ser till att ha avtal om vad som får sägas i media i god tid innan produkten används. På detta sätt har många mer eller mindre allvarliga defekter passerat under radarn utan att media gör en story om det. Vilket i många fall kan vara nödvändigt. Det handlar trots allt om racing med prototyper och mycket kan gå fel.

Ingen av de här kör MotoGP idag. Slump? Jag tror inte det

https://www.youtube.com/watch?v=tob-quWJ448

http://www.speedzilla.com/forums/at...01586-laguna-spoiler-spiesbrokenswingarm1.jpg
 
I det här fallet vet jag inte om man ska tycka att det är Jorge eller HJC själva som är måttligt proffsiga. De flesta seriösa underleverantörer ser till att ha avtal om vad som får sägas i media i god tid innan produkten används. På detta sätt har många mer eller mindre allvarliga defekter passerat under radarn utan att media gör en story om det. Vilket i många fall kan vara nödvändigt. Det handlar trots allt om racing med prototyper och mycket kan gå fel.

Hjälmfoderprototyp...?

Visst kan mkt gå fel men det är ju inte riktigt en sömlös växellåda vi pratar om.
 
Hjälmfoderprototyp...?

Visst kan mkt gå fel men det är ju inte riktigt en sömlös växellåda vi pratar om.

Jag antar att de gjuter fodret/isoleringen efter JL huvud, så lite "custom" är det nog allt. Sedan kanske det var någon i Teamet som inte installerade fodret korrekt efter tvättning/byte? Inte nödvändigt att det är HJCs fel även om mycket pekar på det :näsblod
 
Jag antar att de gjuter fodret/isoleringen efter JL huvud, så lite "custom" är det nog allt. Sedan kanske det var någon i Teamet som inte installerade fodret korrekt efter tvättning/byte? Inte nödvändigt att det är HJCs fel även om mycket pekar på det :näsblod

Förvisso men inte fäster dom fodret annorlunda för det, tror inte någon annan än just HJC fixar med inredningen. Arai har väl en hel servicelastbil på plats så det är nog ingen utom hjälmtillverkarna som fixar med hjälmen utöver visirbyten och rengöring.
Vi pratar om en utrustningsdel som mig veterligen inte blir utsatt för någon större belastning förrän vid vurpa så jag tycker inte det ska vara svårt att få stoppningen att sitta kvar.
Sen verkar det inte som att någon funderat på vad som kunde hänt om JL helt plötsligt inte sett ett skit i en höghastighetsböj. Undrar vad som hänt om JL hade kraschat sönder sig och sen berättar att han inte såg något....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top