Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket. Hör av mig isf!jag har avdragare för svänghjul, om det är samma dvs.
du får gärna låna
Ska göra det.Nu vet jag inte om kompet är tillräckligt (Kolla reparations handboken) Men om du slår i en liten skvätt olja i cylindern o drar runt den och får ett betydligt högre komp så är ringar / cylinder skadad.
Tack så mycket för erbjudandet. Ska göra allt jag kan förstBoka tid hos EBOS!
Hör av dig till mig om du behöver skjuts, jag har bil med drag & släp.
Stiften är vita när den dör. Men den får soppa osv....Skruva ut stiften och kolla hur dom ser ut när den dör.
Lyft av krökarna och kolla på kolv/cylinder.
Sitter det något bensinfilter inne i tanken?
Testa med andra tändspolar.
Leta efter tjuvluft runt insug, cylinderfot och vevaxeltätning.
Tack för att du tar dig tid.Det kommer soppa till filtert, ja, men kommer det till cylindrarna ? Blir stiften blöta om du kickar med dödaren på ?
Du har rengjort förgasarna, är det grundligt gjort, dvs har du tagit sönder dem i molekyler och verkligen sett till att allt är rent ? Då du monterade på dem, har du ställt blandskruv, hack i nål, balansering mm så som det ska vara enligt instruktioner ? Vad har du för munstycken, vad ska det vara för munstycken, och vad har du för extra på hojen bortsett från kolvar. Luftfilter ? Trimpipor ?
Tack så mycket. Hör av mig isf!
Ska göra det.
Tack så mycket för erbjudandet. Ska göra allt jag kan först
Stiften är vita när den dör. Men den får soppa osv....
Det sitter bensin filter i tanken på kranen. Har inte kollat det pga kranen är "limmad" med någon tätningsmassa....
Kom på en sak. På alu röret mellan insugen har där varit ett hål, pga skav från ngn vajer eller något. Det tejpades med vulktejp i väntan på att skaffa ett nytt (som aldrig blev av). Den har gått bra med lagningen hela tiden, men när jag hade av motorn så såg jag att det hade skavt hål i tejpen också. Kan den ha gått med detta hålet eller har det kommit efter?! Kan väl inte vara möjligt att den inte funkar nu pga att jag har tejpat hålet inte?! Lätt att testa iofs, om den startar igen...
Har du hål på det röret så lär den dra mkt tjuvluft
Har nu provat med startgas. Den drar ingen tjuvluft.
Startade direkt idag, och varvade upp ganska mycket, men lugnade sig igen. Det rinner bensin från skarven på höger avgasrör. Går bara på den vänstra.
Varvräknaren går inte längre. Rör sig inte. Kan det ha med detta att göra?
Som sagt, den får soppa, där är gnista, där är ok komp, den drar ingen tjuvluft, inget fel på CDI eller tändspole.
Går skit och låter nästan som den misständer ibland....
Är det orginalförgasare du använder? är det med powerjet munstycken eller inte? om det rinner bensin i höger avgasrör så tycker jag att det verkar som nålventilerna inte håller tätt.
Japp det är orginal förgasare med powerjet huvudmunstycke.
Sitter det inte reed ventiler på RD350?? Vilket skick är dom i isåfall?
Jo, det sitter boyseen fiber reeds som har gått 300 mil...... bra skick.
Å du har dubbelkollat så dom sluter tätt på båda?
Där är en liten liten springa, men har hört att det inte gör ngt pga att dom blir täta av vevhuskompet på något vis?
Eftersom han går taskigt på en burken så blir följdfrågan om det är likadan spinga på båda reedsen? Nu är det läääängesedan jag meckade 2-takt men är dock ganska säker på att dom skall sluta tätt annars så flödar den ju ena cyllen precis som du beskriver.
Jo, det sitter boyseen fiber reeds som har gått 300 mil...... bra skick.
jag körde en gång med 3 blad av 4 på min DT 125 pgra av att ett blad hade knäckts, ville inte alls gå mellan tomgång och 5000 rpm ca, men där över gick den ok.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |