Rastade farbror :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
BMacke skrev:
...
Detta är dock ett forum för sporthojar och inte lunarstorm och man får väl hoppas att alla som lyckats ta hojkortet är vuxna nog att ta ansvar för sina egna handlingar.

Tydligen inte, tar man ansvar för sina handlingar så stannar man när polisen ger tecken för att man skall göra det.
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
BMacke skrev:
Kommer åkande på bakan med XR:en på en 70km/h sträcka.


/M v h
Samma sak hände mig uuiilade framför polisen"såg dom inte" men jag stannade dock å fick bara en tillsägelse hade nog inte vågat å dra...
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Vad jag inte förstår, men som någon nu på ett pedagogiskt sätt säkert kommer att förklara för mig är följande.

Varför dra från polisen?
Bötesbeloppen är ju ganska skrattretande.

Att skylla på rädslan för att bli av med körkortet verkar också lite konstigt.

Eftersom ni är fullt beredda att utföra den brottsliga handling med de risker som det innebär att smita från polisen, så lär ni i rimlighetens namn strunta fullständigt i om erat körkort blir indraget och köra ändå.

:va
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
HanneZ skrev:
Moral o moral, min är väl inte bättre men jag skryter inte om det. Han tycker ju det är ballt, det är det som jag ogillar.
Sluta snacka skit. Hans post kan jag inte uppfatta som skrytsamt på något sätt. Jag tycket det var kul läsning till skillnad från dina svar. Du lever kvar i körskolelärarens gamla tjat om att alla som kör fort gör det för att imponera.
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
>> FARTGALEN << skrev:
Sluta snacka skit. Hans post kan jag inte uppfatta som skrytsamt på något sätt. Jag tycket det var kul läsning till skillnad från dina svar. Du lever kvar i körskolelärarens gamla tjat om att alla som kör fort gör det för att imponera.

WORD :tummenupp
 

Sniper

Guest
HanneZ skrev:
Tydligen inte, tar man ansvar för sina handlingar så stannar man när polisen ger tecken för att man skall göra det.
Jag antar att du kör någon form av sporthoj, jag antar också att du
överskrider hastighetsgränserna lite då och då, om så e fallet kallar du det
för och ta ansvar för dina handlingar :7peta Bara för att inte polisen ser
dig innebär det inte att det är ok att köra för fort,och sen gnälla på andra
som ser en chans och klara sig undan.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har inte sagt något om att han kört för fort. Jag kör sporthoj och kör för fort, jag är väldigt medveten om riskerna och försöker snarare hålla käft om det hela än att "go public".
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
HanneZ skrev:
Jag har inte sagt något om att han kört för fort. Jag kör sporthoj och kör för fort, jag är väldigt medveten om riskerna och försöker snarare hålla käft om det hela än att "go public".

Men vad gör de om han nu vill skriva om sin upplevelse, bara undrar? :)
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag kan ju bara lägga till en kul historia i denna tråd. Den handlar om totalt hjärnsläpp.

Jag hade på det sura 90-talet en FJ1100 och råkade få lite blåljushäng. Tänkte snabbt i mina unga tankar att detta klarar jag lätt :tummenupp .
Sagt och gjort, gasade som en galning. Kör av motorvägen för att komma på lite "bättre" vägar som jag kände. Laddar stenhårt och ser inte längre den blåblinkande BMW'n. Glad över detta, men tänker ändå att det måste gasas lite till för att lägga lite avstånd innan :hihi man gömmer sig på lämpligt ställe.
Kommer fram till en korsning men trafikljus. Vad i hela hel...ete gör jag då? :confused:

Jo, jag stannar för det är rött!!!!! :kocko

Genast var ju den blåblinkande bakom mig igen. Så var det dags för ny gasrunda och efter enstund hade småvägarna gjort sitt. Gömde mig under en gångbro och såg BMW'n glida förbi. Sov ju inte hemma den kvällen!

Ibland så är man bara inte med i matchen. :7peta
 

Sniper

Guest
HanneZ skrev:
Jag har inte sagt något om att han kört för fort. Jag kör sporthoj och kör för fort, jag är väldigt medveten om riskerna och försöker snarare hålla käft om det hela än att "go public".
Det är ju ett hoj-forum då borde man få skriva vad man vill om man håller
sig innom rimliga gränser.
Sen är det ju så att alla kan ju inte tycka om allt som skrivs i trådarna,
kan man inte komma med konstruktiv kritik kan man ju klicka på en
annan tråd, eller har jag fel :va
 

sandstream

Guest
Sniper skrev:
Det är ju ett hoj-forum då borde man få skriva vad man vill om man håller
sig innom rimliga gränser.
Sen är det ju så att alla kan ju inte tycka om allt som skrivs i trådarna,
kan man inte komma med konstruktiv kritik kan man ju klicka på en
annan tråd, eller har jag fel :va
Avslutar men sitt inlägg med "Kom igen nu, tala om vilken totalt ansvarslös individ jag är! Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen..." får man nog räkna med att folk kommer att skriva vad de tycker.
 

Sniper

Guest
sandstream skrev:
Avslutar men sitt inlägg med "Kom igen nu, tala om vilken totalt ansvarslös individ jag är! Men handen på hjärtat ... hur många av er skulle inte tagit chansen..." får man nog räkna med att folk kommer att skriva vad de tycker.
Där har du ju lite rätt då hade jag fel :)
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
HanneZ skrev:
Jag har inte sagt något om att han kört för fort. Jag kör sporthoj och kör för fort, jag är väldigt medveten om riskerna och försöker snarare hålla käft om det hela än att "go public".
Om du inte vill skriva om det så okej, men jag tycker det hade varit roligare om du skrev utförligt varje gång du dragit snuten. SH.com ska väl vara både nyttigt och roligt. Att du så kategoriskt vill dissa alla som skriver snuthistorier förstår jag inte, du inser väl att många tycker dom är roliga att läsa? Vad är problemet?
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Kul läsning var det absolut, till skillnad från moralmaffian som härskar här annars. Tror nog fler procent gillade din stårri än de som inte gjorde det, men säger det inte eftersom klasspoliserna kommer fram och berättar hur fel ens tyckande är då.
 

sandstream

Guest
Sniper skrev:
Där har du ju lite rätt då hade jag fel :)
Jag har ALLTID rätt :D
-PLM- skrev:
Kul läsning var det absolut, till skillnad från moralmaffian som härskar här annars. Tror nog fler procent gillade din stårri än de som inte gjorde det, men säger det inte eftersom klasspoliserna kommer fram och berättar hur fel ens tyckande är då.
Ert moral-snack börjar nästan bli ännu tristare.
Skriv något vettigt istället som försvarar det han gjorde, eller är det för svårt?
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
sandstream skrev:
Jag har ALLTID rätt :D
Ert moral-snack börjar nästan bli ännu tristare.
Skriv något vettigt istället som försvarar det han gjorde, eller är det för svårt?

Vettigt? Okej han sparade in 2000kronor och några månader utan lapp + en upplevelse för livet.
 

Dr.Bike

Guest
B Macke:

Roligt skrivet!! Bra berättaranda, och man känner nästan hur hjärtat börjar slå hårdare själv... :hihi
Har bara haft snutjagis på moppe en gång, och då låste det sig, trots att de satt i en brusande höfläkt med auomatlåda på regnvåt gräsmatta...
Jag kunde inte tänka klart, och som sandstream skrev; Försökte man så körde man väl över nån refug....
Så jag blev ju orolig för "hur nära" DU var när du körde över E-*

Känner oxå terrängen där och man anar prexi vart du kört!! :tummenupp
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
En tanke som slog mig när jag läste genom gnällandet i tråden. Låt säga att de va Swedie eller ngn annan "kändis" på sporthoj som skrivit inlägget. Hade ni hackat på honom oxå?
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
Helt rätt! Klart man försöker komma undan om det går och i ditt fall var det ju inget snack om saken. Dessutom FAAAN ! va tröttsamt det är med alla myndiga och präktiga dubbelmoralister som alltid ska vara framme och förstöra stämmningen i trådar så fort någon har något roligt att berätta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top