Rasist????

Ja det undrar jag fan me.. hoppas verkligen inte att dom e det..
bara för att man har svenska flaggan (eller hojen i samma färg) så e man fan inte rasist. Man ska fan va stolt över sitt land!!!

en annan sak som är jävligt underlig är att vi, sveriges urbefolkning, blir tilltalade av så kallade "nysvenskar" som rassesvennar och så vidare:confused: jag menar, de snackar sitt modersmål, trots att de numera tillhör en ny kultur med ett nytt språk, de nyttjar sina sedvanor och traditioner trots att deras "nya fädernesland" har helt andra, och när vi håller på våra traditioner som faktiskt kommer härifrån blir vi kallade för rasister:confused: jag menar, om inte vi, vars land är relativt "oskyldigt", får vara stolta över det, borde inte det innebära att de vars land ställer till med allmän jävulskap och terrorism runtom i världen skämmas över sitt land?:va dubbelmoral kanske?:va om man nu menar att känslorna för sitt land ska visas och vara proportionerligt efter landets tillstånd, därom tvista de vise.
nysvenskar kallar svensson rasist, utan att ens tänka på att de tack vare vår fria utrikespolitik fått komma ifrån sina helveten till land och till en bättre tillvaro. är det inte värt nånting? "hej, välkommen hit! varsågod att köra vårt land i skiten, precis som ni gjort med ert eget!" :confused: :va takCsammhet är på sin plats:mad: :)
vari vår stora välvilja att frälsa folk från den terror som härjar i deras hemland ligger det fel som gör att vi förtjänar att tilltalas rassist??:confused: :va

...maken till nonsens lär jag nog inte få glädjen att läsa på SH innan nyår... :arsele :pannkyss

men vadå, stämmer det inte? jag är inte rasist på något sätt och har inget emot invandrare, tycker bara det är märkligt att vi blir kallade rasister av dem för att vi håller på våra traditioner när de håller på sina i ett helt annat land än sitt eget... ok, mittentjaffset är mest dravel för att fylla ut argumenten, men om du inskränker det som ska kommenteras till första och sista meningarna, var har jag då fel?

...
nysvenskar kallar svensson rasist, utan att ens tänka på att de tack vare vår fria utrikespolitik fått komma ifrån sina helveten till land och till en bättre tillvaro. är det inte värt nånting? "hej, välkommen hit! varsågod att köra vårt land i skiten, precis som ni gjort med ert eget!" :confused: :va takCsammhet är på sin plats:mad: :)
vari vår stora välvilja att frälsa folk från den terror som härjar i deras hemland ligger det fel som gör att vi förtjänar att tilltalas rassist??:confused: :va

När någon kallar dig rasist utan att ha någon anledning så försöker personen i fråga provocera dig, och det verkar fungera utmärkt.

Tror du det är de som som flyr från krigshärjade länder som startade krigen eller vad menar du med "precis som ni gjort med ert eget"?

Ett sätt att se på det hela är också att du, bara för du råkar va född innanför några utritade landsgränser som är skapade av krigsgalna kungar för flera hundra år sen, inte har ett skit mer rätt till den mark du står på än någon annan.

3220593 men vadå, stämmer det inte? jag är inte rasist på något sätt och har inget emot invandrare, tycker bara det är märkligt att vi blir kallade rasister av dem för att vi håller på våra traditioner när de håller på sina i ett helt annat land än sitt eget... ok, mittentjaffset är mest dravel för att fylla ut argumenten, men om du inskränker det som ska kommenteras till första och sista meningarna, var har jag då fel?
Vad är det för tradition du vill hålla på som nysvenskar inte tillåter dig att "utföra"?

Last edited:
När någon kallar dig rasist utan att ha någon anledning så försöker personen i fråga provocera dig, och det verkar fungera utmärkt.

Tror du det är de som som flyr från krigshärjade länder som startade krigen eller vad menar du med "precis som ni gjort med ert eget"?

Ett sätt att se på det hela är också att du, bara för du råkar va född innanför några utritade landsgränser som är skapade av krigsgalna kungar för flera hundra år sen, inte har ett skit mer rätt till den mark du står på än någon annan.

Vad är det för tradition du vill hålla på som nysvenskar inte tillåter dig att "utföra"?

nej, det är precis det jag menar! jag använder detta argument just för att påskina hur mycket folk generaliserar! "du hissar svensk flagga, du är rasist" påminner ganska mycket om svenskens fördomar mot terrorister och araber... just my 50 cent.

och i det sista har du helt klart en poäng, men tänk på att det isåfall är sammhällslagarna och nationalitetslagarna som styr den här frågan, inte min åsikt om den. jag håller med dig om att ingen äger jorden, men människan har ändå en vana att lägga marken hon står på under sig och göra den till sin. fungerade inte människan på det sättet skulle rasistfrågan inte vara intressant från första början och allt skulle vara frid och fröjd.

det jag syftar på är flagghissning, nationalsånger och dylikt. sådant som man blir kallad rasist för helt enkelt. och nej, jag syftar inte på nazi-hobbyer nu:)

Last edited:
...

det jag syftar på är flagghissning, nationalsånger och dylikt. sådant som man blir kallad rasist för helt enkelt. och nej, jag syftar inte på nazi-hobbyer nu:)

Förr brukar vi hissa flaggan när någon fyller år samt på nationaldagen. Jag har aldrig blivit kallad rasist för det.
Sen angående nationalsången... personligen sjunger jag inte så jävla ofta. Går du runt o sjunger på stan eller när har du blivit stämplad som rasist för de? Förövrigt kolla jag på hockey för ett tag sen o där spelades nationalsången men ingen verkade ta illa upp eller beskylla någon för att vara rasist.

Förr brukar vi hissa flaggan när någon fyller år samt på nationaldagen. Jag har aldrig blivit kallad rasist för det.
Sen angående nationalsången... personligen sjunger jag inte så jävla ofta. Går du runt o sjunger på stan eller när har du blivit stämplad som rasist för de? Förövrigt kolla jag på hockey för ett tag sen o där spelades nationalsången men ingen verkade ta illa upp eller beskylla någon för att vara rasist.

samma här, men till skillnad från dig har jag blivit kallad rasist för det. och det är det jag menar är fel, när traditioner döms ut som rasism.
jag sjunger så sällan jag kan, och sjunger absolut inte nationalsången offentligt just för att man isåfall blir kallad rasist, men vid tillfällen där det faktiskt är ok (eller bör vara), tillexempel som du nämner: ishockey, händer det även då att nysvenskar lackar ur. ta fotbollsvm tillexempel. folk är som mest nationalistiska vid världsmästerskap och dylikt, men att då bära sitt lands flaggor och sjunga dess nationalsång för att stödja landet i fråga uppfattas numera som rasistiskt/nazistiskt. det i kombination med att vi ju faktiskt i princip har räddat invandrarna från de hemskheter och den terror som härjar i deras hemland och trots detta blir kallade rasister sätter griller i huvudet på mig... var har vi gjort fel? och med vi menar jag gemene man, inte hobbynazister som faktiskt ÄR rasister/nazister. är det inte en rätt intressant frågeställning?

3220626 samma här, men till skillnad från dig har jag blivit kallad rasist för det. och det är det jag menar är fel, när traditioner döms ut som rasism.
jag sjunger så sällan jag kan, och sjunger absolut inte nationalsången offentligt just för att man isåfall blir kallad rasist, men vid tillfällen där det faktiskt är ok (eller bör vara), tillexempel som du nämner: ishockey, händer det även då att nysvenskar lackar ur. ta fotbollsvm tillexempel. folk är som mest nationalistiska vid världsmästerskap och dylikt, men att då bära sitt lands flaggor och sjunga dess nationalsång för att stödja landet i fråga uppfattas numera som rasistiskt/nazistiskt. det i kombination med att vi ju faktiskt i princip har räddat invandrarna från de hemskheter och den terror som härjar i deras hemland och trots detta blir kallade rasister sätter griller i huvudet på mig... var har vi gjort fel? och med vi menar jag gemene man, inte hobbynazister som faktiskt ÄR rasister/nazister. är det inte en rätt intressant frågeställning?
Det du skriver stämmer inte alls överens med min verklighet.

3220639 kom igen , någon kom igen...

jag e svart skalle o väntar ivrigt på lite coola inlägg
:va :va

Last edited:
Last edited:

Med det synsättet antar jag att man inte kan stoppa någon från att bosätta sig någonstans vilket är en ganska märklig idé.
Om inte annat så skulle sådan vulgoliberalism om inte annat för alltid eliminera de trygghetssystem som vi vanligtvis är noga med att poängtera hur viktiga de är.
Fri sjukvård skulle t.ex. vara ett minne blott.
En intressant idé förvisso.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...