Kawwa
Sporthojsnörd
Fakkverk skrev:Kan inte tjejen vara lite sjysst och ta bort den innan man börjar jufsa istället?![]()
Kan ju bli kul att gå in på sjukan med sådan där hängandes på tungan....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fakkverk skrev:Kan inte tjejen vara lite sjysst och ta bort den innan man börjar jufsa istället?![]()
AxlySM skrev:Att tvinga folk bära något som majoriteten inte vill. Jag tycker inte det är någon vidare fin tradition att kvinnor i vissa länder/inom vissa kulturer tvingas bära slöjor högt och lågt, lika lite som jag skulle vilja bli påtvingad ett par elektriska fillingar.![]()
duckie skrev:Varför tror du att kvinnorna som "tvingas" bära slöja lider?
Sett ur deras perspektiv, med deras kultur och samhällsform som bakgrund, tycker de nog att vi frigjorda västkvinnor lider...
Allt måste sättas i sitt rätta sammanhang för att kunna jämföras.
Ett annat idiotoískt exempel - jämförbart med Rapex-fallet:
I en skola i Norge förbjöds tjejer ha midjekorta tröjor, av den anledningen att killarna inte kunde koncentrera sig på skolarbetet!!
Hade inte det varit rimligare att tex sätta ögonbilndel på alla killar så kunde tjejerna gå klädda hur de ville? Det var ju killarna som hade problemet - och tjejerna fick "lida".
AxlySM skrev:Inte helt oväntat att du skulle ta upp frågan om det där med lidande. Jag orkade dock inte editera mitt inlägg, och påpeka att jag bara gjorde ett antagande, som jag förvisso ansåg ganska rimligt. Huvudsaken är ju att du förstår att jag i alla fall inte tänker bära några självtänkande kalzones.![]()
AxlySM skrev:Alla lagar och regler är ju givetvis inte alla till lags, men när vi talar "patetiska" saker som slöjor och kallingar tycker jag att man borde slopa allt sådant.![]()
duckie skrev:Nä - och tror du jag tänker köra upp nåt i kärleksgrottan med hullingar på för att få fast den som förgriper sig på mig?
Kom igen nu - vad är mest rimligt - att de potentiella förövarna får ha det lite
obekvämt eller de potentiella offren har det?
AxlySM skrev:Nej, det tror jag inte du är särskilt sugen på. Men hur sugen tror du att jag är på att få en elchock i dasen så fort det rycker till lite där nere?
Sedan skulle du gärna kunna få förklara vad en "potentiell förövare" är. ALLA män i hela världen verkar det som?
Edit: Var jag verkligen tvungen att skriva "självtänkande kallingar" istället för "kallingar" för att du skulle förstå vad jag syftade på?![]()
duckie skrev:Nej då har du inte läst mitt inlägg om den elektrifierade kalsongen ordentligt.
Kalsongen skulle funka på så sätt att bara våldtäktstankar i samband med erektion skulle utlösa stekningen. Således har de män med rent mjöl i pungen inget att frukta.
Ja, alla män är potentiella förövare på samma sätt som alla kvinnor är potentiella offer.
Ang det sista borde du justera ironidektorn litegranna.
duckie skrev:Ja, alla män är potentiella förövare...
duckie skrev:Ett annat idiotoískt exempel - jämförbart med Rapex-fallet:
I en skola i Norge förbjöds tjejer ha midjekorta tröjor, av den anledningen att killarna inte kunde koncentrera sig på skolarbetet!!
Hade inte det varit rimligare att tex sätta ögonbilndel på alla killar så kunde tjejerna gå klädda hur de ville? Det var ju killarna som hade problemet - och tjejerna fick "lida".
Fakkverk skrev:Tror du verkligen att alla män är potentiella förövare???![]()
Förklara dig är du snäll för en som inte bara kan svälja dessa rader.
lilltryne skrev:Då får la ni killar kolla efter lite i musen innan ni kör in den... Skulle gissa att en välkommen kille har lite mer i huvet så han gör det, än en våldtäcktsman som bara hoppar på..
Fakkverk skrev:Tror du verkligen att alla män är potentiella förövare???![]()
Förklara dig är du snäll för en som inte bara kan svälja dessa rader.
tycon1 skrev:Jag förstår inte riktigt...Det är väl rimligast att stoppa dom som är mest utbjudande, eller? Ska killarna som blir distraherade av deras kläder sluta skolan...Man är väl inte i skolan för att kolla på snygga brudar (iofs ibland) utan för att lära sig? Då är det klart att man får ta bort det distraherande objektet...![]()
Ja det var det sämsta exemplet på länge...precis som du sa duckie
AxlySM skrev:Okej, jag har missuppfattat en och annan grej. Jag gratulerar dig den dagen du får Nobel-priset!
duckie skrev:Nej du förstår inte. Det rimliga är ju att de som har problem lär sig hantera det istället för att straffa de som ej har problemet.
Kawwa skrev:Problemet är ju bara att en sjuk människa vet inte om att han eller hon är sjuk och dom kan således inte lära sig att hantera sin sjukdom.
lilltryne skrev:Det var ju ett svar på ifall en snäll kille träffar en störd tjej som använder en sådan men ändå bjuder in en kille i byxorna för att jävlas med honom. Och då tvivlar jag på att en störd tjej skulle vara sjysst o ta ut den....
duckie skrev:Nej du förstår inte. Det rimliga är ju att de som har problem lär sig hantera det istället för att straffa de som ej har problemet.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |