Tjo
kul att det kommer en tråd om just äldre när man precis blivit rammad av en.
Var på väg till jobbet och skall passera en rondell "alla vet ju att ingen resonerar samma angående körning i rondell"" Nå väl har en bil ca 20-25 meter före mej in i rondellen, jag har kört ca 15-20m i rondellen och är framme vid nästa infart i rondellen när en äldre dam dundra in.
VOOOOA vatafuck försökte väja upp på mitt cirkeln men han ej detta, SUUUCK

går ur bilen o kollar damen, är du ok? får ett ilsket väsande!!! kan du inte högerregeln??? ursäkta höger regeln??

Ja jag kommer från höger du skall släppa in mej i korsen då!!!
????? men snälla nånn damen är i en rondell det är ingen väg kors alla som kör in i en rondell skall lämna företräde för dom som redan är i en rondell..
Damen ringer polisen och ojjar jag plockar glas o plast i rondellen så länge, ber sedan damen att försöka backa bilen så vi kan komma ur rondellen så att trafiken kan komma fram.
Denna gången var det bilen och inget hände, TVÅ gånger tidigare har jag fått bromsa i kull med mc,n i rondeller PGA gamla personer i bilen.
Fick precis veta av F-bolag att det inte vart mitt fel och att bilen skall lagas utan skälvrisk.
Sedan tror jag att så länge man kör aktivt vare sig det är bil eller mc så behåller man mycket av sin uppfattnings förmåga och reaktions förmåga, Det är när man börjar köra långsammare o långsammare som man tappar förmågan att ta in och bearbeta mycket info samtidigt.''
mvh